Unge og ældre mødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Kloster

Bare en undring...

Men har hørt mange gange, at unge mødre siger, at det er det bedste tidspunkt at få børn og at barnet ikke kunne få det bedre pga de unge forældre osv osv.
Men min undring kommer så, for hvor ved man det fra, når man "kun" har prøvet at være ung mor og ikke "ældre" mor???

Bør man ikke have prøvet begge dele, for at kan udtale sig om, hvad der er bedst, hårdt/ikke hårdt osv osv??

Nok bare mig, der har svært ved at takle udtalelser om erfaringer, når man ikke har prøvet det modsatte ell kun een ting...

Åndssvag undring... Ved det godt

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Kloster

- skriver:

Har tænkt det samme, syntes også de eneste rigtige svar er fra dem der har stået i det at være ung samt ældre mor.

Fr mit vedkommende er det jo ren egoisme, jeg vil have mine børn sm ung og leve mit lev når jeg når de 45-50 år

Se det er jo noget helt andet.

Men når unge mødre siger, de vil have børn tidligt pga overskud og energi osv osv, ved de det jo reelt ikke hvordan det er, når man er 30-35 år.
Synes tit det lyder som om livet er forbi, når man er over de 30-35.

Nu fik jeg mine drenge som 21, 22 og 27 årig og hvad jeg nu som 32 årig synes om den sag, kommer jo ikke indlægget ved.

Men fedt sagt at det er egoistisk fordi du vil leve livet som 45-50 årig. Den har jeg aldrig hørt før, men vil bestemt lagre den udtalelse i min rygsæk.

Kloster

Anmeld

9. juli 2009

Ox.

Kloster skriver:

Bare en undring...

Men har hørt mange gange, at unge mødre siger, at det er det bedste tidspunkt at få børn og at barnet ikke kunne få det bedre pga de unge forældre osv osv.
Men min undring kommer så, for hvor ved man det fra, når man "kun" har prøvet at være ung mor og ikke "ældre" mor???

Bør man ikke have prøvet begge dele, for at kan udtale sig om, hvad der er bedst, hårdt/ikke hårdt osv osv??

Nok bare mig, der har svært ved at takle udtalelser om erfaringer, når man ikke har prøvet det modsatte ell kun een ting...

Åndssvag undring... Ved det godt

Kloster

Jeg tror i mange tilfælde at det er hamrende ligegyldigt om man er ung eller "gammel" mor.

Min mor var 19 da hun fik mig, og hele min barndom og ungdom har da været fantastisk, selvom det var hårdt økonomisk i mange år, gundet hun ikke nåede at få en uddannelse inden hun fik mig, men i mine teenageår, elskede jeg at have en ung mor, da hun og min far altid havde overskud til at have hele min klasse til fest i næsten alle weekender osv ..

men ...

Så er der min moster, der i en alder af 36 fik hendes sidste barn, og hun er akkurat ligesådan med hendes ældste søn [teenagedreng], han må have alle vennerne på besøg osv, og selvom hun har 4 børn i alt, driver eget firma, har hundehvalp osv, har hun altid overskud til at have folk på besøg ..

Så jeg tror ikke det bunder ud i om man er gammel eller ung mor, det bunder ud i hvem man er som person, ens personlighed, overskud osv
Det er bedøvende ligemeget om man er ung, det gør IKKE en til en bedre forældre!

Anmeld

9. juli 2009

AstridM

Jeg tror meget det kommer an på hvordan man er som person. En ung mor skal måske have vejledning til nogen ting som de ikke har livserfaringen til at lære/vide. 
En gammel mor skal måske være lidt mere ovenpå for at vide hvad der rør sig for børn/unge for tiden.
Jeg er sådan en midt i mellem ting da jeg fik mine som 34 og 35 årig. Min mand er så 9½ år yngre så vi har begge lejre.

Jeg hører tit unge mødre sige de er mere på, og har mere overskud end nogen på min alder, men livet er jo ikke slut når man er 35.

Jeg tror en anden ting er at man skal lige være klar til at være forældre, og dem der har traumer/fortid liggende omkring deres forældre skal måske arbejde med sig selv før de kan klare et barn. De søde små går jo ind med store følelser når de kommer, og vader måske ind hvor der gør ondt.

Anmeld

9. juli 2009

kiroo

- skriver:

Har tænkt det samme, syntes også de eneste rigtige svar er fra dem der har stået i det at være ung samt ældre mor.

Fr mit vedkommende er det jo ren egoisme, jeg vil have mine børn sm ung og leve mit lev når jeg når de 45-50 år

men kan da ikke rigtig have prøvet begge ting.. hvis man har været ung mor og så også får en når man er "ældre" syntes jeg ikke rigtig det tæller i alt, for så har man jo prøvet det før og har erfaring.. det eneste man så kan bedømme det på, er så om man føler der er mere eller mindre overskud, man kan jo ikke rigtig sige man var mere klar da man blev ældre, for man vokser jo med opgaven.. kan det forståes hvad jeg mener..?

Anmeld

9. juli 2009

kiroo

- skriver:

Man lære jo noget nyt hver dag, ingen tvivl der...

Jeg har altid vidst jeg fik børn ungt og har ønsket børn siden jeg var 16, men igen ønskede jeg dem ikke uden en fast partner og slet ikke så tidligt.

Men jeg var jo så "heldig" at finde min kæreste som 16 årig, så da jeg som 20 årig blev planlagt gravid var det jo bare fedt og så er tingede bare gået slag  i slag.

Og jeg har levet den "ungdom" jeg vil i stil af fester, druk, byture osv, det siger mig bare ikke det samme mere. Så jeg vil hellere i alderen 45-50 år have tiden til mig selv, forholdet, interesser osv..

Vi glemmer ikke hinanden og forholdet bliver da plejet, men får sjældent passet vores børn, fordi det er det liv vi ønsker at leve NU.

Så JA, jeg ved at jeg/vi vil leve livet som "ældre"

Og personligt syntes jeg da det er fedt min mor ikke er mere end 47 år nu..
Men igen, jeg ser slet ikke ned på ældre mødre, de kan være absolut ligeså gode/dårlige mødre som alle andre...

men en god debat du ligger op til...

jeg kan kun give dig ret venter nu nummer to som 26 fik min første da jeg var 21, og har altid sagt at jeg ikke ville have flere børn når jeg blev 30, ville da også gerne have været gravid noget før her denne hergange, men det er bare ikke lige gået sådan

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Jeg vil lige høre, hvor gammel I mener man er som hhv. ung og gammel mor? For mit eget vedkommende er jeg 28, når jeg føder, og jeg har fået mig en rigtig god uddannelse fra Syddansk Universitet, og ville det ikke anderledes, da jeg er rigtig glad for, at jeg har fået en uddannelse inden jeg får børn. Mht. alder betragter jeg i denne sammenhæng mig selv aldersmæssigt som midt imellem 

Knus Linda 26+5, som så absolut ikke havde magtet at få et barn som teenager.

Anmeld

9. juli 2009

kiroo

JEG syntes at hvis man er over35 erman ældre mor men syntes nok at man skal være mellem 21 og 30 når man får børn, bare min meningen..

kender en del med ældre forældre som har været ked af at have gammel forældre.. har selv en far der er har fået sine to sidse børn i en aldre af 47 og 48...

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

- skriver:

P.S. Man behøver ikke have fået barn som teenager for at have fået dem ung

Nej, da. Men jeg synes der er flere og flere teenagere der bliver mødre, og det havde jeg ikke haft overskud eller været parat til. Jeg vil give dig ret med alderen for unge mødre, som er op til omkring de 25. Mht. lidt ældre mødre er man i min optik lidt ældre end du kategoriserer dem. Jeg vil sige fra 34-35 og opefter.

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

- skriver:

Ja, det jo også svært at sætte eksakt alder på..

Min mening er nok også farvet af jeg ikke ønsker børn efter jeg er fyldt 30

Den holdning har jeg også, og den holder så stik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.