Baby skærer tænder......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

De3Guldklumper

nielsen80 skriver:

Tak for svar. Det giver bare rigtig god mening, jeg tænkte nok bare, at hvis man får til vane at gøre det med mælketænder, så gør man de nok også med de blivende.
Men jeg tror I alle har ret i, at jeg skal tage det afslappet og se det som en måde hvorpå, at hun udforsker de underlige tingester, der pludselig er dukket op i munden på hende

Og så er det at man skal være obs hvis vanen fortsætter her ser det heldigvis ud til at det snart er på retur da det kun sker en sjælden gang efterhånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

gonefishing

nielsen80 skriver:

Min pige på 10 mdr har netop fået sine første fire tænder. Og hun har nu fået til "vane" at skære tænder - altså de fire hun har. Det er jo som bekendt ikke så godt for tænderne, så vi er selvfølgelig efter hende og siger NEJ! hver gang hun gør det, men det er altså ikke nemt at opdrage på en 10 mdr gammel baby.

Er der andre der har oplevet noget lign? Og nogen der har nogle råd til, hvordan vi kan få hende til at lade vær? - vil jo helst ikke have hun ødelægger sine tænder allerede inden de er fuldt udvokset.

Vores datter gjorde det også. Og hver gang vi sagde nej, var det bare sjovt.
Så vi ignorerede det og ugen efter stoppede det

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

Flodkilling skriver:

Vores datter gjorde det også. Og hver gang vi sagde nej, var det bare sjovt.
Så vi ignorerede det og ugen efter stoppede det

Ja tror også det er den strategi, vi kommer til at køre har aldrig hørt om det før, så er da helt glad for, det ikke bare er min datter, der er mærkelig

Anmeld

26. juni 2013

VIPpigen

Som andre skriver, så er det vidst normalt når de første tænder kommer... Det stopper efter lidt tid...

Min datter skære stadig tænder om natten, håber det er noget som forsvinder. Dog har jeg fået at vide at jeg selv stadig skære tænder i søvne, og det har jeg gjort i MANGE år

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

VIPpigen skriver:

Som andre skriver, så er det vidst normalt når de første tænder kommer... Det stopper efter lidt tid...

Min datter skære stadig tænder om natten, håber det er noget som forsvinder. Dog har jeg fået at vide at jeg selv stadig skære tænder i søvne, og det har jeg gjort i MANGE år

Ja det lyder til, det er ret normalt. Lidt dejligt at høre!

Jeg skærer selv tænder i søvne, bare ikke skide charmerende eller særlig sundt for ens tænder

Anmeld

26. juni 2013

Muffinmus

Min datter startede ca med det da hun var 11 mdr og nu er hun snart 14 mdr og gør det stadig med hendes 5 tænder.

Anmeld

27. juni 2013

nielsen80

MariaE skriver:

Min datter startede ca med det da hun var 11 mdr og nu er hun snart 14 mdr og gør det stadig med hendes 5 tænder.

Ok hm det synes jeg alligevel var dog nogle måneder, men som en anden skriver, gør det åbentbart ikke noget med mælketænderne.
Håber snart, at din(og min) datter stopper - både for tændernes og ørenes skyld.

Anmeld

27. juni 2013

Hyacinth

nielsen80 skriver:

Min pige på 10 mdr har netop fået sine første fire tænder. Og hun har nu fået til "vane" at skære tænder - altså de fire hun har. Det er jo som bekendt ikke så godt for tænderne, så vi er selvfølgelig efter hende og siger NEJ! hver gang hun gør det, men det er altså ikke nemt at opdrage på en 10 mdr gammel baby.

Er der andre der har oplevet noget lign? Og nogen der har nogle råd til, hvordan vi kan få hende til at lade vær? - vil jo helst ikke have hun ødelægger sine tænder allerede inden de er fuldt udvokset.

Vi har en datter på 2 år, som også skar tænder da hun var baby. Det stoppede rimelig hurtigt og vi ignorerede det bare. Det var vist hurtigt overstået

Vores dreng på 8 mdr. er begyndt på det nu og vi har ikke gjort noget ved det, da vi regner med at det bare er en fase. Spørgsmålet er også om de overhovedet er så bevidste om det de gør, at man overhovedet bør skælde ud. 

Anmeld

27. juni 2013

Masig

nielsen80 skriver:

Fabian gjorde det også og jeg gøs hver gang, kan simpelthen ikke have det hehe... Heldigvis varede det kun et par uger, han er stort set stoppet med det nu, det er i hvert fald meget sjældent det sker, og er vist mere tilfældigt end overlagt hehe....

Anmeld

27. juni 2013

Clisolka

nielsen80 skriver:

Yiiikes jeg hader den lyd 

Isabella gjorde det også meget i den overgang hvor der kom mange tænder. Nu er hun 2,8 år og gør det ikke mere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.