Baby skærer tænder......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.968 visninger
19 svar
9 synes godt om
26. juni 2013

nielsen80

Min pige på 10 mdr har netop fået sine første fire tænder. Og hun har nu fået til "vane" at skære tænder - altså de fire hun har. Det er jo som bekendt ikke så godt for tænderne, så vi er selvfølgelig efter hende og siger NEJ! hver gang hun gør det, men det er altså ikke nemt at opdrage på en 10 mdr gammel baby.

Er der andre der har oplevet noget lign? Og nogen der har nogle råd til, hvordan vi kan få hende til at lade vær? - vil jo helst ikke have hun ødelægger sine tænder allerede inden de er fuldt udvokset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min søn gjorde præcis det samme en periode, kan ikke huske hvor længe, men pludselig forsvandt det og han har ikke gjort det siden, han er 2 nu.

Om det var fordi vi stoppede med at reagere på det eller om det bare var fordi det var en fase han skulle igennem, aner vi ikke

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

skovrup skriver:

Min søn gjorde præcis det samme en periode, kan ikke huske hvor længe, men pludselig forsvandt det og han har ikke gjort det siden, han er 2 nu.

Om det var fordi vi stoppede med at reagere på det eller om det bare var fordi det var en fase han skulle igennem, aner vi ikke

Ok et eller andet sted er det dejligt at høre, han bare stoppet af sig selv. Måske vi bare skulle lade det passere. Jeg tænker det nok er fordi, det er nyt, at de er der, og det er en måde at "mærke" dem på. Og måske hun så stopper, når hun har vænnet sig til det. Ville bare helst undgå, det blev en vane...

Anmeld

26. juni 2013

Valle81

Det har alle mine også gjort, da alle fire fortænder var kommet:-) det holdte hurtigt op:-)

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

Valle81 skriver:

Det har alle mine også gjort, da alle fire fortænder var kommet:-) det holdte hurtigt op:-)

Ok de stoppet bare uden I gjorde noget?

Og dejligt a høre, hun ikke er helt mærkelig

Anmeld

26. juni 2013

De3Guldklumper

Min datter bliver 6 til efteråret og har indtil nu skåret rigtig rigtig meget tænder men kun om aften/natten. Jeg snakkede med tandlægen om det sidst vi der i januar og hun sagde så længe det er mælketænderne går de ikke ind og gør noget samt man ikke skal være urolig for ødelæggelse osv. Hvis det der imod er de nye tænder som skal varer resten af livet så skal man være obs på det.

Så ingen grund til panik. Jeg tænker lidt i din datters alder at det er fordi hun har fundet ud af der er noget munden som man kan få til at sige en sjov lyd.

Anmeld

26. juni 2013

_-Kathrine-_

Åh det er bare den værste lyd!!
Min søn gjorde det i en måneds tid og fra den ene dag til den anden, stoppede det...! Når det blev rigtig slemt, fik han en sut i munden

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

Pylle3 skriver:

Min datter bliver 6 til efteråret og har indtil nu skåret rigtig rigtig meget tænder men kun om aften/natten. Jeg snakkede med tandlægen om det sidst vi der i januar og hun sagde så længe det er mælketænderne går de ikke ind og gør noget samt man ikke skal være urolig for ødelæggelse osv. Hvis det der imod er de nye tænder som skal varer resten af livet så skal man være obs på det.

Så ingen grund til panik. Jeg tænker lidt i din datters alder at det er fordi hun har fundet ud af der er noget munden som man kan få til at sige en sjov lyd.

Tak for svar. Det giver bare rigtig god mening, jeg tænkte nok bare, at hvis man får til vane at gøre det med mælketænder, så gør man de nok også med de blivende.
Men jeg tror I alle har ret i, at jeg skal tage det afslappet og se det som en måde hvorpå, at hun udforsker de underlige tingester, der pludselig er dukket op i munden på hende

Anmeld

26. juni 2013

Valle81

nielsen80 skriver:

Ok de stoppet bare uden I gjorde noget?

Og dejligt a høre, hun ikke er helt mærkelig

Ja, det stoppede af sig selv. Hvis jeg var ved dem, når de gjorde døv, kunne jeg godt finde på lige at stille fingeren i munden på dem og skille tænderne ad:-)

Anmeld

26. juni 2013

nielsen80

_-Kathrine-_ skriver:

Åh det er bare den værste lyd!!
Min søn gjorde det i en måneds tid og fra den ene dag til den anden, stoppede det...! Når det blev rigtig slemt, fik han en sut i munden

Heller ikke min ynglings lyd

Synes at ane et mønster med, at de fleste stopper igen uden man egentlig gør noget for det. Det gør mig lidt mere rolig - tak for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.