Skal han inviteres med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Jeg ville ta ham med. Med forbehold! Er han til at stole på og finde støtte ved så go. Hvis han bare vil stå og sige ad og det har du godt af- så nej! ;-)

Er sikker på at han ville være en rigtig god støtte, så godt som han nu kan...

Men hvordan skal jeg skrive og spørge ham????
vi har som sagt ikke haft kontakt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Er sikker på at han ville være en rigtig god støtte, så godt som han nu kan...

Men hvordan skal jeg skrive og spørge ham????
vi har som sagt ikke haft kontakt..

Ring og spørg om han har gjort sig nogle tanker i forbindelse med sit barns fødsel. Lyt til hvad han siger og evt fortæl at du gerne vil ha på plads hvordan og hvorledes det skal forgå. Skal i ses op til termin, skal du ringe når veerne kommer, når du er på sygehuset, eller blot når baby er født. Det er vigtigt at planlægge i god tid sådan så du har mest mulig ro og kontrol når det hele begynder. Og hvis ikke han skal med skal du vel også finde en anden der kan. :-)

Anmeld

26. juni 2013

Lise

Hvis du kan overskue hans tilstedeværelse i fødslen - man er temmelig blottet, sårbar, følsom mv., så synes jeg absolut du skal invitere ham med. Det kan betyde meget for hans faderfølelse, tror jeg, hvis han oplever sin søn komme til verden. Se at han rent faktisk kommer ud, og være der til f.eks. at klippe navlestrengen og holde ham i hans første minutter/timer..

Hvis du kan overskue ham, men ikke er mega tryg ved ham, så synes jeg du udover ham, skal tage en med, som du er 100% tryg ved, og som du er ok med ser din i den situation, f.eks. din mor eller en tæt veninde.

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Hvis du kan overskue hans tilstedeværelse i fødslen - man er temmelig blottet, sårbar, følsom mv., så synes jeg absolut du skal invitere ham med. Det kan betyde meget for hans faderfølelse, tror jeg, hvis han oplever sin søn komme til verden. Se at han rent faktisk kommer ud, og være der til f.eks. at klippe navlestrengen og holde ham i hans første minutter/timer..

Hvis du kan overskue ham, men ikke er mega tryg ved ham, så synes jeg du udover ham, skal tage en med, som du er 100% tryg ved, og som du er ok med ser din i den situation, f.eks. din mor eller en tæt veninde.

Det er også det jeg vil...
Have faren med, og hvis jeg føler det er holdbart kan jeg sagtens bare være tryg ved det..Men hvis jeg føler det ikke kommer til at være nok støtte for mig, har jeg også en med på sidelinjen

Anmeld

26. juni 2013

charlottekri

Anonym skriver:

Ja, jeg ønsker også han er med for vores lille søn, vil jo helst dele den oplevelse med ham..
-Det kan godt være at han ved at jeg nok selv skal melde mig hvis det ikke går godt...Kan godt være at det er mig der savner hans opmærksomhed, har jeg ikke lige tænkt på .
Men tænker bare så meget over det...

Det kan jeg også godt forstå, det var bestemt heller ikke for dunke dig i hovedet, men kunne bare læse lidt mellem linjerne at du måske savnede hans interesse, men som du selv siger, så har han måske lidt svært ved at forholde sig til situationen, og tænker måske bare ikke over det på samme måde som dig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.