Anonym skriver:
Hej Søde baby.dk mennesker 
Jeg går med en lille gnist til at uddanne mig videre som lægesekretær..
derfor har jeg nogen spørgsmål vedrørende det 
Hvor langtid tager uddannelsen?
Hvad er adgangskravene for at påbegynde uddannelsen? (jeg er uddannet kontorass igennem en HG på 2år)
Hvad får man af løn?
Kom gerne med ALT den viden i har 
Hejsa,
De fleste har næsten svaret på dine spørgsmål..
Jeg er selv uddannet lægesekretær fra juli af sidste år.
Jeg var også kontoruddannet inden jeg begyndte uddannelsen.
Fik 2 måneders merit. Der var ingen fag jeg kunne "springe over". Det er ikke sikkert de giver merit længere da uddannelsen her i Region Hovedstaden er lavet lidt om. Men nu ved jeg ikke hvor du søger. Det har vist også noget at gøre med hvor gammel din kontoruddannelse er..
Det kan være svært at komme ind, mange ansøgere.. men det der med at de mest ansætter "kendte ansigter" har jeg aldrig hørt om.
Jeg boede i Jylland på det tidspunkt de søgte (søgte i Region Hovedstaden, da jeg ville flytte over til min kæreste så snart jeg havde et job) og jeg kom til ansættelsessamtale både på Herlev og på Bispebjerg. Fik plads begge steder og valgte så Bispebjerg.
Jeg tror på at hvis du har en god profil og sælger dig selv godt og ærligt gennem din ansøgning, så finder de dig interessant. Det var et krav at man havde diagnoselatin. Det er åbenbart forskelligt om det kræves. Man skulle også kunne blindskrift. Men altså kun lige kunne det, ikke være superhurtig eller noget. Det lærer man hurtigt på hospitalet.
Jeg var til stavetest på Herlev, men ikke på Bispebjerg.
Så når du ser elevannoncerne så står der sikkert også hvilke krav de stiller..
Jeg var voksenelev og der fik jeg lige under 20.000 om måneden.
Arbejder nu på Bispebjerg og elsker mit job.. 
Går så på barsel i morgen 
Held og lykke.. Det er en fed uddannelse..
D.