Hvad er kravene til lægesekretær ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.946 visninger
20 svar
8 synes godt om
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej Søde baby.dk mennesker

Jeg går med en lille gnist til at uddanne mig videre som lægesekretær..
derfor har jeg nogen spørgsmål vedrørende det

Hvor langtid tager uddannelsen?
Hvad er adgangskravene for at påbegynde uddannelsen? (jeg er uddannet kontorass igennem en HG på 2år)
Hvad får man af løn?

Kom gerne med ALT den viden i har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tager 2 år at blive lægesekretær

Da du allerede har kontor uddannelsen (ligesom mig ) kan du tage kursus i diagnoselatin hos handelsskolerne og så er du klar til at blive elev hos en læge eller sygehus

Det er dog noget der er svært at komme ind på at få en elevplads hvad jeg har hørt om fra andre der prøvede at blive det...

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

tager 2 år at blive lægesekretær

Da du allerede har kontor uddannelsen (ligesom mig ) kan du tage kursus i diagnoselatin hos handelsskolerne og så er du klar til at blive elev hos en læge eller sygehus

Det er dog noget der er svært at komme ind på at få en elevplads hvad jeg har hørt om fra andre der prøvede at blive det...

hvad er det der er svært ? (forstod den ikke helt )

Det vil sige at jeg først skal have det kursus, før jeg kan påbegynde de to år?
skal man betale det kursus selv?

så det vil sige, at i det jeg har kontor udd. så kan jeg bare gå igang ?

Anmeld

26. juni 2013

Wampires

Anonym skriver:

hvad er det der er svært ? (forstod den ikke helt )

Det vil sige at jeg først skal have det kursus, før jeg kan påbegynde de to år?
skal man betale det kursus selv?

så det vil sige, at i det jeg har kontor udd. så kan jeg bare gå igang ?

det er svært at komme ind på elevpladserne som elevsekretær hospitaler f.eks. har det med mest kun at hyre dem de kender gennem deres ansatte... (har jeg hørt fra nogen jeg har mødt der søgte)

Hvis du er nyuddannet på dagpenge så kan du tage kurset med latin som en del af 6 ugers selvvalg jeg står overfor om jeg skal tage det i forbindelse med at være en del af dem der får Særlig Uddannelsesstøtte pga dagpengene er væk...

ved ikke hvad det koster ellers, det kan handelsskolen fortælle dig

Ville nok også generelt råde dig til at snakke med en studievejleder da der nok er noget med merit og ekstra fag udfra at du allerede har nogle af elementerne som følge af kontoruddannelsen.

Fik af vide af handelsskolens kursuscenter at de lægesekretærelever de havde inde kun fik dette kursus:

Grundlæggende diagnoselatin (40915)

I forhold til latindelen. Dette er navnet på kurset hos Roskilde Handelsskole hvad det kunne være kaldt andre steder ved jeg desværre ikke.

Ring til den nærmeste handelsskole og hør ad om der er en studievejleder der kunne hjælpe dig i gang og ellers ring til kommune og bed om hjælp fra en sagsbehandler

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

det er svært at komme ind på elevpladserne som elevsekretær hospitaler f.eks. har det med mest kun at hyre dem de kender gennem deres ansatte... (har jeg hørt fra nogen jeg har mødt der søgte)

Hvis du er nyuddannet på dagpenge så kan du tage kurset med latin som en del af 6 ugers selvvalg jeg står overfor om jeg skal tage det i forbindelse med at være en del af dem der får Særlig Uddannelsesstøtte pga dagpengene er væk...

ved ikke hvad det koster ellers, det kan handelsskolen fortælle dig

Ville nok også generelt råde dig til at snakke med en studievejleder da der nok er noget med merit og ekstra fag udfra at du allerede har nogle af elementerne som følge af kontoruddannelsen.

Fik af vide af handelsskolens kursuscenter at de lægesekretærelever de havde inde kun fik dette kursus:

Grundlæggende diagnoselatin (40915)

I forhold til latindelen. Dette er navnet på kurset hos Roskilde Handelsskole hvad det kunne være kaldt andre steder ved jeg desværre ikke.

Ring til den nærmeste handelsskole og hør ad om der er en studievejleder der kunne hjælpe dig i gang og ellers ring til kommune og bed om hjælp fra en sagsbehandler

ja, jeg er nyuddannet

er du igang med uddannelsen ?

Anmeld

26. juni 2013

JuniMama

Vil bare lige tilføje, at det ikke er alle steder det er nødvendigt at have diagnoselatin inden man starter som elev. Derimod er det en rigtig god ide at kunne 10-finger system inden opstart! Det kan man tage kurser i flere steder på nettet!

Her kan du fx se hvad det kræver at blive elev på Sygehus Sønderjylland:
http://www.sygehussonderjylland.dk/wm230124

Anmeld

26. juni 2013

Lotus86

Tror nu ikke på det med at der mest ansættes 'kendte ansigter', men jeg ved, at der er rigtig mange der søger, og derfor er det svært at få en plads. Min veninde er lige blevet optaget, så det er i hvert fald for sent for dig i denne omgang, mener kun det er en gang om året man kan søge.

Anmeld

26. juni 2013

Wampires

Anonym skriver:

ja, jeg er nyuddannet

er du igang med uddannelsen ?

nej er ikke igang da jeg synes det for tiden virker til at være alt for svært at komme ind på...

Anmeld

26. juni 2013

Loa

Det kan være svært at få en elevplads, men der er jo nogen der får pladserne, så kunne lige så godt være dig

Diagnoselatin og blindeskrift er klar en fordel for dig at tage, så kan du skrive det i din ansøgning når du søger næste år.

Anmeld

26. juni 2013

Loa

Hov og så er lønnen 19.500 hvis du er over 25

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.