„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
serinasmor skriver:
Det er altså sjovt så stor forskel der er på hvad folk mener er luftig og god økonomi som man sagtens kan leve for og endda lægge penge til side og hvad banken mener ens rådighedsbeløb skal være ... En familie på 4 skal have er rådighedsbeløb på 14-15000 ... Tankevækkende ! Kan virkelig heller ikke se hvordan vi (husstand på 3) fx skulle bruge 12500 om mdr (det er nemlig det dobbelte af hvad vi har)
Ja, det er meget tankevækkende...
idet at det ikke er sådan billedet ser ud i virkeligheden pt pga krisen... mange familier lever langt under hvad banken forlanger... og det har vi gjort hele tiden, idet banken forlanger at vi skal have 14-16000kr til rådighed, når vi er en familie på 5... det har vi nogle mdr, men langt de fleste har vi 12000kr og det har vi ingen problemer med at klare os for... vi lægger penge til side... holder middage for venner med 3 retter menu, tager til forlystelser, biffen, mærketøj købt på trenden osv...
Jeg tror personligt, det handler om, hvordan man forvalter de penge man har imellem hænderne... hvor kreativ man er... og det gælder om man har 3000kr eller mere...
da jeg var under udd., havde vi 2000kr til alt, efter regninger var betalt og vi var 3 i husholdningen.... og vi manglede intet... men jeg hamstet os, når der var gode tilbude.... og gør det stadig, idet det er en sport, at få tingene for ingenting....
Anmeld