Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

serinasmor

Mathias Villads skriver:

Vi bor i eget hus med to biler, som begge er betalt, så kun forsikringer og benzin....

når alle udgifter er betalt har vi ca. 10-12000kr til tøj, husholdning og benzin, samt sjov.... Vi er 5 i huset... Og vi har absolut ingen problemer med at klare os... Og hvis vi ikke kunne, så burde vi skamme os... Jeg lægger endda penge til side hver mdr...

Jeg vil mene at en familie på 4 skal have ca. 8000kr til det hele... Mad er dyrt, men går man udelukkende efter billigt og tilbud, så kan man gøre det billigt, samt købe kvalitet med det man prioterere.... Her vil vi gerne at grønt og mælk/æg er økologi, så det spare jeg ikke på... men resten finder jeg på tilbud.... Er der f.eks vaskepulver billigt, så køber jeg til et halvt år frem... osv..

mit næste projekt er madplaner... Ved man sparer sindssygt på det og det vil jeg gerne og det vil jeg gerne have til at fungerer her i hytten, men det er svært her... Da vi er meget spontane med aftensmad... Og det irritere mig....

hvad tænker du selv, at i kan leve for?

Det er altså sjovt så stor forskel der er på hvad folk mener er luftig og god økonomi som man sagtens kan leve for og endda lægge penge til side og hvad banken mener ens rådighedsbeløb skal være ... En familie på 4 skal have er rådighedsbeløb på 14-15000 ... Tankevækkende ! Kan virkelig heller ikke se hvordan vi (husstand på 3) fx skulle bruge 12500 om mdr (det er nemlig det dobbelte af hvad vi har)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

wamse

serinasmor skriver:

Det er altså sjovt så stor forskel der er på hvad folk mener er luftig og god økonomi som man sagtens kan leve for og endda lægge penge til side og hvad banken mener ens rådighedsbeløb skal være ... En familie på 4 skal have er rådighedsbeløb på 14-15000 ... Tankevækkende ! Kan virkelig heller ikke se hvordan vi (husstand på 3) fx skulle bruge 12500 om mdr (det er nemlig det dobbelte af hvad vi har)

Jeg synes det er helt vildt så stort et rådighedsbeløb nogle har, og mener at man bør have 

Jeg har aldrig prøvet at have et rådighedsbeløb på 10.000+, heller ikke da vi ejede et hus, og vi klarede os udemærket. Jeg handler næsten altid ind i Lidl, og køber kød i storkøb 

Anmeld

27. juni 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
serinasmor skriver:

Ja, det er meget tankevækkende... idet at det ikke er sådan billedet ser ud i virkeligheden pt pga  krisen... mange familier lever langt under hvad banken forlanger... og det har vi gjort hele tiden, idet banken forlanger at vi skal have 14-16000kr til rådighed, når vi er en familie på 5... det har vi nogle mdr, men langt de fleste har vi 12000kr og det har vi ingen problemer med at klare os for... vi lægger penge til side... holder middage for venner med 3 retter menu, tager til forlystelser, biffen, mærketøj købt på trenden osv...

Jeg tror personligt, det handler om, hvordan man forvalter de penge man har imellem hænderne... hvor kreativ man er... og det gælder om man har 3000kr eller mere...

da jeg var under udd., havde vi 2000kr til alt, efter regninger var betalt og vi var 3 i husholdningen.... og vi manglede intet... men jeg hamstet os, når der var gode tilbude.... og gør det stadig, idet det er en sport, at få tingene for ingenting....

Anmeld

27. juni 2013

Babymama79

xoxotasha skriver:

Altså vi bor i lejlighed. 2 voksne og 1 barn. Vi giver 6000 alt inkl i husleje. Når alt er betalt, har vi 3000 til mad, bleer osv. Og 2000 til tøj, frisør, transport, oplevelser osv.  Vi klare os godt. 

vejledende hed det engang 10.000 som minimum til 2 voksne og 2 børn. Jeg tror faktisk at man har øget det beløb.

Dermed ikke sagt, at man ikke kan klare det for mindre. Man regner jo beløbet ud fra en ide om, at man ikke skal sulte og også skal have en smule til rådighed til hygge osv.

Anmeld

27. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har faste udgifter (husleje, forbrug, a-kasse, telefoner osv) for 10500 ca og så er der 9500kr tilbage, som så er vores rådighedsbeløb. De 2600kr går til mad, og 2000 på opsparing (som primært er til uforudsete udgifter). Så er der 2450kr til sjov, restaurant og tøj til os hver.

jeg har job og min kæreste su, og vi har er barn på 1,5år. 

Vores husleje (bor i lejlighed) er 5700kr uden forbrug. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.