Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.125 visninger
24 svar
10 synes godt om
26. juni 2013

Anonym trådstarter

Hvad har i til rådighedsbeløb om måneden? Hvor mange er i?
Hvad betaler i for at sidde i jeres hus? Hvad har i af faste udgifter? Indtægt??

Hvad vil i sige en familie med 2 voksne og 2 børn skal have til rådighedbeløb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hvad betaler i for at sidde i jeres hus? Hvad har i af faste udgifter? Indtægt??

Altså vi bor i lejlighed. 2 voksne og 1 barn. Vi giver 6000 alt inkl i husleje. Når alt er betalt, har vi 3000 til mad, bleer osv. Og 2000 til tøj, frisør, transport, oplevelser osv.  Vi klare os godt. 

Anmeld

26. juni 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Vi bor i lejelejlighed og betaler 5400 inkl. Alt. 

Øvrige faste udgifter ligger på ca. 5000 kr.

Og transport 700 kr.

Vi har til sammen udbetalt 20.000 kr. 

Vi er på su, og manden arbejder ved siden af.

Vi har et rådighedsbelød på mellem 6-8000 kr. Ud af dem lægger vi også af til opsparing, så til mad og diverse bruger vi ca. 5500. 

Vi er to voksne og snart 1 barn. 

Anmeld

26. juni 2013

Frk. Himmelblå

Åh, kan næsten ikke overskue at liste udgifter og indtægter op, men vil mene, at det er væsentligt for det gode familieliv at have et rimeligt fornuftigt (højt) rådighedsbeløb.
Når man så vurderer, hvad det skal ligge på, skal man huske at se sig om i sin omgangskreds, boligkvarter, familie - Hvordan lever de andre? Det er usandsynligt, at man har lyst til at sidde meget strammere i det end dem. Som oftest trives man bedst, hvis man føler, man er på niveau...

2 voksne og 2 børn, vil jeg mene skal bruge (mindst) omkring de små 10.000 til tøj, mad, frisør, tandlæge, sjov, uforudsete udgifter od deslige pr måned.. Men selvfølgelig KAN man klare sig for mindre, men nu tænker jeg i gode råd, og hvad der giver de bedste vilkår for overskud i hverdagen...

Anmeld

26. juni 2013

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Kan som Frk. himmelblå heller ikke lige liste alt op. Og er enig i at I ikke skal sætte jer hårdere end at det stadig er sjovt.

Vi har valgt at købe et hus til 1.3 mill istedet for 2 - 2,5 mill, hvilket gør at vi kan renovere, rejse, være forbrugsdansker osv. med god samvittighed.

Vi har tænkt meget på om vi skulle skifte huset ud med et større og nyere, men vi nyder at have den frihed, at vi kan skifte bilen ud, holde en fødselsdagsfest, tage en spontan tur til london, købe nye lamper etc. uden at der skal spares op i mange mange måneder. Vi har sat os lige præcis så hårdt i det, at vi stadig kan gøre det vi vil og det tror jeg personligt er den måde man overlever på. Kender SÅ mange der er gået fra hinanden pga. økonomiske problemer der sætter sig i parforholdet.

Lidt som i den husreklame der kører lige pt. hvor et par er ude og kigge på et mega lækkert hus, hvor manden siger at de jo bare skal skære ned, og når man bor der behøver man ingen bil. Så zoomer kameraet ud og man kan se at huset ligger "in the middle of nowhere" - det er jo ikke så realistisk.

Anmeld

26. juni 2013

Frk. Himmelblå

Miss BananaHammock skriver:

Kan som Frk. himmelblå heller ikke lige liste alt op. Og er enig i at I ikke skal sætte jer hårdere end at det stadig er sjovt.

Vi har valgt at købe et hus til 1.3 mill istedet for 2 - 2,5 mill, hvilket gør at vi kan renovere, rejse, være forbrugsdansker osv. med god samvittighed.

Vi har tænkt meget på om vi skulle skifte huset ud med et større og nyere, men vi nyder at have den frihed, at vi kan skifte bilen ud, holde en fødselsdagsfest, tage en spontan tur til london, købe nye lamper etc. uden at der skal spares op i mange mange måneder. Vi har sat os lige præcis så hårdt i det, at vi stadig kan gøre det vi vil og det tror jeg personligt er den måde man overlever på. Kender SÅ mange der er gået fra hinanden pga. økonomiske problemer der sætter sig i parforholdet.

Lidt som i den husreklame der kører lige pt. hvor et par er ude og kigge på et mega lækkert hus, hvor manden siger at de jo bare skal skære ned, og når man bor der behøver man ingen bil. Så zoomer kameraet ud og man kan se at huset ligger "in the middle of nowhere" - det er jo ikke så realistisk.

Er enig. For stramme budgetter - uden udsigt til bedring - giver parforhold hårde odds.

Anmeld

26. juni 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vi bor i eget hus med to biler, som begge er betalt, så kun forsikringer og benzin....

når alle udgifter er betalt har vi ca. 10-12000kr til tøj, husholdning og benzin, samt sjov.... Vi er 5 i huset... Og vi har absolut ingen problemer med at klare os... Og hvis vi ikke kunne, så burde vi skamme os... Jeg lægger endda penge til side hver mdr...

Jeg vil mene at en familie på 4 skal have ca. 8000kr til det hele... Mad er dyrt, men går man udelukkende efter billigt og tilbud, så kan man gøre det billigt, samt købe kvalitet med det man prioterere.... Her vil vi gerne at grønt og mælk/æg er økologi, så det spare jeg ikke på... men resten finder jeg på tilbud.... Er der f.eks vaskepulver billigt, så køber jeg til et halvt år frem... osv..

mit næste projekt er madplaner... Ved man sparer sindssygt på det og det vil jeg gerne og det vil jeg gerne have til at fungerer her i hytten, men det er svært her... Da vi er meget spontane med aftensmad... Og det irritere mig....

hvad tænker du selv, at i kan leve for?

Anmeld

26. juni 2013

Tanja1234

Jeg synes at du skal kontakte din bank hvis I overvejer at købe fast ejendom.

Du kan ikke bruge andres faste udgifter til noget som helst. For det første er der store regionale forskelle og så er det meget forskelligt hvad folk giver for forsikringer, huslån, vand, varme osv.

Din bank kan forholde sig til din situation og det er det du skal basere dine beslutninger på...

Anmeld

26. juni 2013

Anonym trådstarter

Åh, kan næsten ikke overskue at liste udgifter og indtægter op, men vil mene, at det er væsentligt for det gode familieliv at have et rimeligt fornuftigt (højt) rådighedsbeløb.
Når man så vurderer, hvad det skal ligge på, skal man huske at se sig om i sin omgangskreds, boligkvarter, familie - Hvordan lever de andre? Det er usandsynligt, at man har lyst til at sidde meget strammere i det end dem. Som oftest trives man bedst, hvis man føler, man er på niveau...

2 voksne og 2 børn, vil jeg mene skal bruge (mindst) omkring de små 10.000 til tøj, mad, frisør, tandlæge, sjov, uforudsete udgifter od deslige pr måned.. Men selvfølgelig KAN man klare sig for mindre, men nu tænker jeg i gode råd, og hvad der giver de bedste vilkår for overskud i hverdagen...

Det er også det vi vil have hvis vi køber hus.. Altså 10000 og har en lille gæld hvor der betales 1000 af, og den er færdig om en lille halvt år. Så det vil hedde 11.000

Anmeld

26. juni 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Det er også det vi vil have hvis vi køber hus.. Altså 10000 og har en lille gæld hvor der betales 1000 af, og den er færdig om en lille halvt år. Så det vil hedde 11.000

Vi er i gang med at blive godkendt til huskøb og vores bank ligger vist i den lave ende, men de siger at en familie på 4 skal have 12000 + børnefamilie ydelse oven i. Det er dyrt at sidde i hus og der kommer mange ekstra udgifter oveni har vi fundet ud af så vi vil ihvertfald ikke sidde for under 12000 + familieydelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.