asphodel skriver:
Jeg tænkte man måske kunne starte en tråd, hvor man kan anbefale gode oplevelser i ens eget område - det kan være der er nogen der skal derhen og leder efter nogle gode fif. 
Hvis nogen skal til Odense, så kan jeg anbefale en skovtur ved Skovsøen / Fruens Bøge. Det er et flot, grønt område med et stort græsareal, velegnet til skovture, og selvfølgelig et sted hvor man kan købe en god is.
Så er der også Fyrtøjet, som ligger i Odense centrum. Det er et lille "museum/legehus", hvor børnene kan høre et af H. C. Andersens eventyr (lige nu er det vist stadig Den Lille Havfrue). Det meste af huset er udsmykket ud fra eventyret, og der er også en masse udklædningstøj, som børnene frit må bruge (der er sådan set også til voksne) og det meste af huset er en indendørs legeplads. Hvis man har børn, der godt kan lide at klæde sig ud, så kan det være en god udflugt. Der er ikke så meget for forældrene at lave, med mindre man deltager i legen, dog er der en café tilknyttet. Entréprisen er rimeligt pebret, synes jeg - 95 kr. per person. Førhen kom børn gratis ind, men det kan jeg se at de er gået væk fra.
Hvis man kommer forbi Nyborg, så ligger der et rigtig godt ishus på havnen ved det "nye" byggeri - Lauges grill, hedder den vist. Der kommer vi hvert år - her får man en gammeldaws vaffel der vil noget. 
Og så kan jeg vel også lige tilføje at i netop denne weekend er der madmesse i Svendborg. For 50 kr. kan man komme ind og få alverdens smagsprøver. Det plejer at være rigtig godt, og vi skal også derind i år.