Hvad kan man lave i dit område?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
11 svar
3 synes godt om
26. juni 2013

asphodel

Jeg tænkte man måske kunne starte en tråd, hvor man kan anbefale gode oplevelser i ens eget område - det kan være der er nogen der skal derhen og leder efter nogle gode fif. 

Hvis nogen skal til  Odense, så kan jeg anbefale en skovtur ved Skovsøen / Fruens Bøge. Det er et flot, grønt område med et stort græsareal, velegnet til skovture, og selvfølgelig et sted hvor man kan købe en god is.

Så er der også Fyrtøjet, som ligger i Odense centrum. Det er et lille "museum/legehus", hvor børnene kan høre et af H. C. Andersens eventyr (lige nu er det vist stadig Den Lille Havfrue). Det meste af huset er udsmykket ud fra eventyret, og der er også en masse udklædningstøj, som børnene frit må bruge (der er sådan set også til voksne) og det meste af huset er en indendørs legeplads. Hvis man har børn, der godt kan lide at klæde sig ud, så kan det være en god udflugt. Der er ikke så meget for forældrene at lave, med mindre man deltager i legen, dog er der en café tilknyttet. Entréprisen er rimeligt pebret, synes jeg - 95 kr. per person. Førhen kom børn gratis ind, men det kan jeg se at de er gået væk fra.

Hvis man kommer forbi  Nyborg, så ligger der et rigtig godt ishus på havnen ved det "nye" byggeri - Lauges grill, hedder den vist. Der kommer vi hvert år - her får man en gammeldaws vaffel der vil noget. 

Og så kan jeg vel også lige tilføje at i netop denne weekend er der madmesse i  Svendborg. For 50 kr. kan man komme ind og få alverdens smagsprøver. Det plejer at være rigtig godt, og vi skal også derind i år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg bor i Bjerringbro i Midtjylland - der kan man se el museet/energi museet lidt udenfor byen og så er der Kællinghøl - et vikinge sted eller sådan noget.

Silkeborg ligger ikke langt herfra - der kan man se Aqua, et sted med dyr og fisk.

Anmeld

26. juni 2013

Koen.

Fed ide!

Jeg bor lidt udenfor Esbjerg og kan klart anbefale søfarts og fiskeri museeumet, super spændende og sjovt sted + der er en mega udendørs legeplads

Anmeld

26. juni 2013

LRJ

Tanja. skriver:

Fed ide!

Jeg bor lidt udenfor Esbjerg og kan klart anbefale søfarts og fiskeri museeumet, super spændende og sjovt sted + der er en mega udendørs legeplads

plus 20 km mod syd, og 30 mod øst og 30 mod vest fra os ligger der Mini zoo'er der er også legeland, svømmestadion danmark, blåvand

Anmeld

26. juni 2013

asphodel

Benjamins'mor skriver:

Jeg bor i Bjerringbro i Midtjylland - der kan man se el museet/energi museet lidt udenfor byen og så er der Kællinghøl - et vikinge sted eller sådan noget.

Silkeborg ligger ikke langt herfra - der kan man se Aqua, et sted med dyr og fisk.

Vi besøgte elmuseet for ikke så længe siden, det var faktisk et rigtig fint sted.  Børnene kan løbe rundt som de lyster og der er masser af borde/bænke til medbragt mad også, så det er super til en udflugt.

Anmeld

26. juni 2013

mommy1991

Jeg bor i Randers, der er:

Randers Regnskov

Graceland (Elvis-museet)

Anmeld

26. juni 2013

jydeinden

århus 

er man til kunst har vi aros :-)

er man til musik er der bl.a musikhuset, er det derimod "bare" en gå tur man har lyst til, er der flere gode. natursteder herunder en tur på stranden 

der er også mulighed for både shopping og en tur i tivoli. 

Anmeld

26. juni 2013

MyLove E

Tæt ved Skive har vi :

Spøttrup borg

Jepserhus blomsterpark. Det kan både besøges som park men også som en camping plads også med hytter:-D

Anmeld

26. juni 2013

Dinna88

emmagirl skriver:

Jeg bor i Randers, der er:

Randers Regnskov

Graceland (Elvis-museet)

Derudover arrangerer biblioteket ofte sjove ting for børnene, og ovenpå er kulturhuset. Der er skiftende udstillinger og et arkæologisk museum

Lidt udenfor Randers er der en kæmpe sø - Fussingø sø, hvor der er skøn natur. Det samme med Fladbro skov

Anmeld

26. juni 2013

Fenja09

Jeg bor i Aalborg og der kan man se og opleve rigtig mange ting inden for en god radius, men her er lidt at gå efter.

Stranden eks. Løkken og Blokhus

Rebild Bakker

Råbjerg Mile

Børglum Kloster

Fårup Sommerland og Aqua Park

Aalborg Zoo

Aalborg Tårnet

Jumboland

Lindholm Høje

Gråbrødre Kloster ( under jorden)

Lille Vildmose

Farm Fun - Dyrepark og legeland

Family Farm Fun Park

Ørnereservat

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.