Venindeproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Tak for de blandede svar. De afspejler jo tydeligt, at det er et gråzoneområde og ikke noget, der hverken er 100 % forkert eller 100 % uproblematisk. Også derfor, jeg er sådan i tvivl. B er ikke typen, der laver intriger eller demonstrerer magt, men hun kan godt være lidt "frisk" og uovervejet og trampe på andre uden at tænke over det. 

Jeg er i en svær situation, fordi jeg formentlig har sklerose eller er på vej til at få det. Jeg passer mit arbejde og kan fungere nogenlunde hjemme, men jeg er dødhamrende træt og kan næsten ikke overskue sociale arrangementer, fester osv. i perioder. Det påvirker mit sociale liv, og i lange perioder orker jeg kun job og familien. Derfor er jeg også så bange for at miste mine veninder eller blive hende, der næsten aldrig er med til noget. Ved en venindemiddag hos B, hvor jeg havde meldt fra på forhånd, fordi det var en fredag, og jeg vidste, jeg ville være helt smadret oven på en travl uge, tog A med. Hele aftenen sendte B mig sms'er med billeder af, hvad de lavede - "Se, hvad du går glip af" osv. Det gjorde ondt, og jeg følte, at hun ikke forstod, at mit afbud var nødvendigt. Jeg fortæller hende nogle gange om min træthed, men ikke sådan i detaljer, og jeg tror ikke, hun har forstået, at det både er et stort handicap og fører en masse frygt med sig. Hvis jeg sms'er, at jeg er dødtræt, svarer hun, at hun er noget så frisk og fuld af energi. 

Jeg føler bare, at hvis jeg tager den snak med hende og siger, at jeg nok aldrig får samme overskud som før og er bange for at ryge ud af det sociale, så ER situationen virkelig, hvor jeg ellers prøver at tage en dag ad gangen og håbe på bedre perioder. Jeg er ikke klar til at erklære mig kronisk syg, og jeg vil jo helst ikke opfattes sådan. 

Stakkels dig.

Jeg var virkelig blevet ked af det, hvis jeg pga en sygdom ikke kunne deltage og personen bombaderede mig med billeder og fortalte mig hvad jeg gik glip af. For det ville jeg jo udmærket være klar over!!

Jeg ville tage en snak med hende stille og roligt.

Hvis du bliver mere syg og hun dropper dig som ven, har hun ærlig talt været en dårlig ven. Nej, hun har slet ikke været en.

Uanset hvordan man er som person eller hvilken sygdom man desværre har vil der altid være mennesker derude, som vil dig som den du er.
Og det er muligt at skabe nye venskaber, selv når man sidder i en svær situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.