Hvordan og hvornår afvænning fra natspiseri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

DianaRJS

l.b. skriver:

Min søn på 4 mdr spiser stadig ca hver 3. Time om natten (amning), og det til trods for, at vi er begyndt at give ham en natflaske før han skal sove kl 19.30. synes efterhånden han burde kunne tage nogle længere stræk han spiser "kun et bryst" og ikke særligt længe, så tror mere det er hygge og vane, end det er egentlig sult. 

skal/kan man begynde at trække den og i så fald hvordan ? Sut er prøvet, men han bliver rasende 

Er det for tidligt, eller kommer det bare pludselig af sig selv? 

Tak for hjælpen

årh synes det er svært at sige...

min ældste var 3 mdr da han sov hele natten....

den yngste sov sådan set igennem fra dag 1

men når du selv føler du er klar til at tage kampen op og når du ved han sagtens kan undvære det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2013

DianaRJS

l.b. skriver:

Tak for svar - vi prøver at vente lidt endnu så, men for pokker altså .... Han har spist 5 gange i nat og er fuldstændigt smadret (og tømt!) gab 

altså hvis han spiser 5 gange på en nat, ville det overhovedet ikke skade at skære ned og prøve at give ham sutten nogle af gangene....

som sagt sov min ældste fra han var 3 mdr... dog ikke noget vi har presset ham til, eller hvad man siger men kom bare af sig selv

men inden det gav jeg ham mad omrking midnat, hvis han vågnede derimellem fik han sin sut og så mad igen kl 3, og igen kl 6....

så ved ikke om i skulle prøve at vende ham til det kun er hver 3 time han skal have mad, for er han mættet godt af efter han har fået brude han også sagtens kunne acceptere sutten

Anmeld

26. juni 2013

Mum33

DianaRJS skriver:

årh synes det er svært at sige...

min ældste var 3 mdr da han sov hele natten....

den yngste sov sådan set igennem fra dag 1

men når du selv føler du er klar til at tage kampen op og når du ved han sagtens kan undvære det

tak. Ved godt han ikke kan undvære natspiseri endnu, men ville dog bare ønske han ikke ville spise konstant. Han har spist 5 gange i nat og er helt bleg af træthed  

Anmeld

26. juni 2013

Tulle28

Jeg lukkede natbaren ved min ældste da hun var 10,5 mdr.
4 mdr. er alt for tidligt, de har brug for næring for at vokse og udvikle sig som de skal. Jeg ved godt at mange SP'ere siger, at de kan undvære mad om natten fra 6 mdr., men det forudsætter jo, at de så får noget mere mad i løbet af dagen og det forudsætter jo igen at du så starter med grød og mos osv. ved 4 mdr., hvilket mange SP'ere jo også anbefaler nu om dage, men som egentlig ikke er helt i tråd med, hvad WHO og Sundhedsstyrelsen anbefaler (fuldamning/flaske indtil 6 mdr.).

Iøvrigt vil jeg lige tilføje, at selvom dit barn ikke spiser om natten, så er det ikke ensbetydende med at det sover igennem. Rigtig mange børn sover først igennem når de er omkring 2 år (- sorry, det var ikke lige det svar du søgte, men ikke desto mindre sådan virkeligheden er).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.