Hvordan og hvornår afvænning fra natspiseri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
13 svar
1 synes godt om
25. juni 2013

Mum33

Min søn på 4 mdr spiser stadig ca hver 3. Time om natten (amning), og det til trods for, at vi er begyndt at give ham en natflaske før han skal sove kl 19.30. synes efterhånden han burde kunne tage nogle længere stræk han spiser "kun et bryst" og ikke særligt længe, så tror mere det er hygge og vane, end det er egentlig sult. 

skal/kan man begynde at trække den og i så fald hvordan ? Sut er prøvet, men han bliver rasende 

Er det for tidligt, eller kommer det bare pludselig af sig selv? 

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Mum33

Ingen 

Anmeld

25. juni 2013

L&V

l.b. skriver:

Min søn på 4 mdr spiser stadig ca hver 3. Time om natten (amning), og det til trods for, at vi er begyndt at give ham en natflaske før han skal sove kl 19.30. synes efterhånden han burde kunne tage nogle længere stræk han spiser "kun et bryst" og ikke særligt længe, så tror mere det er hygge og vane, end det er egentlig sult. 

skal/kan man begynde at trække den og i så fald hvordan ? Sut er prøvet, men han bliver rasende 

Tak for hjælpen

Ja det er for tidligt efter min mening.. Hver 3time er helt normalt.. Det er først ved de 6måneder de ka undvære natspisningen

Anmeld

25. juni 2013

Miss BananaHammock

Ammer godt nok ikke, men her kom det helt automatisk. Han spiste næsten ingenting af natflasken et par nætter da han var omkring 5 mdr. så jeg prøvede med sutten hvis han vågnede og det var åbenbart nok. Skal dog nævnes at han stadig får en flaske når vi går i seng omkring kl. 22. Den får han næsten i søvne. Altså vi tager ham op og giver den, men han spiser halvsovende. Hvornår han ikke skal have den mere ved jeg ikke. Men tænker det sker ligesom med den anden at han ikke spiser så meget også tager vi den væk.

I min mg er de ammende mødre gået af natamning (efter midnat) omkring 6 mdr. Og her har børnene også selv sagt fra. 

Anmeld

25. juni 2013

modesty

Tak for hjælpen

Det er fuldstændig normalt og alt for tidligt at afvænne. De "kloge" siger aller tidligst nat-afvænning ved 8 mdr. og helst vente til 10 mdr. Du kan selvfølgelig være heldig at han mister interessen, men sandsynligvis må du være tålmodig.

Anmeld

25. juni 2013

Gittemor09

min søn på 8 mdr. sover heller ikke igennem endnu, og "vågner" også hver 3. time...

nogen gange vil han have flasken, og andre gange vil han tage imod sutten....

han får lov til og køre den natterutine selv, da jeg ikke vil presse ham ud i noget, og det måske vender fuldstændig...

jo, det er hårdt og stadig få afbrudt sin søvn, men er sikker på det nok skal vænne

men når de er 4 måneder synes jeg det er alt for tidligt og prøve og vænne dem af med at vågne om natten....

Anmeld

25. juni 2013

Københavnermor

Alt for tidligt efter min mening. Ville tidligst gøre det når barnet var oppe på 3 gode andre måltider om dagen.

Vores datter blev først vænnet fra om natten da hun var 10 måneder.

Anmeld

25. juni 2013

charlottekri

Jeg fravænnede min søn dom natten da han var ca 5 mdr da han var begyndt at vågne næsten en gang i timen og ville have bryst. Jeg startede ud med at tillade at han måtte få ca kl 23 og så først igen ved en ca 5 tiden. Og derimellem gav jeg ham sutten eller evt noget vand fra en kop, da han ikke ville have flaske. Og efter nogle nætter udvidede jeg perioden til ca kl 6 og derefter ca kl 7 om morgenen. Og det gik bare over al forventning! 

Jeg tror du skal vente lidt endnu med at droppe det helt, da det er normalt at spise hver 3. Time, men det er selvfølgelig noget som du selv skal mærke efter, hvorvidt det skal stoppes eller ej. Og så stå fast ved din beslutning, når du beslutter dig for at stoppe, for den lille kan mærke hvis du er stresset og nervøs. 

Held og lykke med projektet

Anmeld

26. juni 2013

Mum33

Tak for svar - vi prøver at vente lidt endnu så, men for pokker altså .... Han har spist 5 gange i nat og er fuldstændigt smadret (og tømt!) gab 

Anmeld

26. juni 2013

baby012

Min datter var 7 måneder før hun ikke ville ammes om natten mere . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.