Jer der har prøvet kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.499 visninger
18 svar
8 synes godt om
25. juni 2013

mth1987

jeg ville meget gerne høre nogle erfaringer fra jer der har prøvet kejsersnit. Hvornår var i oppe og gå, hvornår ku i klare en normal hver dag osv. Gerne en masse detajler  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Victoria2013

jeg ville meget gerne høre nogle erfaringer fra jer der har prøvet kejsersnit. Hvornår var i oppe og gå, hvornår ku i klare en normal hver dag osv. Gerne en masse detajler  

Min lille pige kom til verden ved akut kejsersnit for 2 ugers tid siden

Jeg var oppe og gå forsigtigt dagen efter, man bliver faktisk nærmest tvunget ud af sengen, når kateret er fjernet... for man skal jo op og også til at gå på wc igen osv. Det gjorde VIRKELIG ondt de første par gange at komme op og stå og jeg gik meget langsomt og forsigtigt rundt de første dage. Jeg var dog på wc samme dag og om aftenen i bad selv. 

Vi kom hjem efter 3 nætter på sygehuset og det gjorde stadig ondt at komme op når man havde siddet/ligget, men kunne mærke fremskridt hver dag. Kæresten lavede dog det meste praktiske herhjemme de første par dage. Jeg havde fået besked på at tage 2 Pinex+1 Ipren hvis jeg havde smerter, så det tog jeg 3-4 gange om dagen den første uges tid.

Nu 2 uger senere er der ingen problemer. Det strammer lidt i såret, men det er jo helt normalt. Nu går jeg bare og venter på at syningerne kan nulres af og såret heler helt færdig. Jeg tager heller ikke de smertestillende mere

Jeg prøver at komme ud og gå med barnevognen hver dag og øger distancen lidt hver dag... for kan godt mærke i mavemusklerne efter jeg har gået noget tid, så det er ikke lange ture endnu. Og så husker jeg at lave mine knibeøvelser, det skal man nemlig også efter kejsersnit

Anmeld

25. juni 2013

mth1987

Victoria2013 skriver:

Min lille pige kom til verden ved akut kejsersnit for 2 ugers tid siden

Jeg var oppe og gå forsigtigt dagen efter, man bliver faktisk nærmest tvunget ud af sengen, når kateret er fjernet... for man skal jo op og også til at gå på wc igen osv. Det gjorde VIRKELIG ondt de første par gange at komme op og stå og jeg gik meget langsomt og forsigtigt rundt de første dage. Jeg var dog på wc samme dag og om aftenen i bad selv. 

Vi kom hjem efter 3 nætter på sygehuset og det gjorde stadig ondt at komme op når man havde siddet/ligget, men kunne mærke fremskridt hver dag. Kæresten lavede dog det meste praktiske herhjemme de første par dage. Jeg havde fået besked på at tage 2 Pinex+1 Ipren hvis jeg havde smerter, så det tog jeg 3-4 gange om dagen den første uges tid.

Nu 2 uger senere er der ingen problemer. Det strammer lidt i såret, men det er jo helt normalt. Nu går jeg bare og venter på at syningerne kan nulres af og såret heler helt færdig. Jeg tager heller ikke de smertestillende mere

Jeg prøver at komme ud og gå med barnevognen hver dag og øger distancen lidt hver dag... for kan godt mærke i mavemusklerne efter jeg har gået noget tid, så det er ikke lange ture endnu. Og så husker jeg at lave mine knibeøvelser, det skal man nemlig også efter kejsersnit

Tak for dit svar. Og tillykke med jeres pige  

vi står i en situation angående barnedåb at hvis vi godt vil ha alle vores ønsker opfyldt ligger den kun 25 dage efter. alt vil være klar og ska ikk sørge for noget efter fødsel så på den måde er det ikk så slemt. Men ville jo være øv hvis jeg havde smerter så jeg ikk ku deltage. 

vi havde barnedåb med vores første ca 1 1/2 mdr efter alm fødsel sidst og det gik fint nok. Er bare i tvivl. Men er vores sidste barn så ville jo være trist hvis ikk vi ku få alle ønsker opfyldt

Anmeld

25. juni 2013

Victoria2013

mth1987 skriver:

Tak for dit svar. Og tillykke med jeres pige  

vi står i en situation angående barnedåb at hvis vi godt vil ha alle vores ønsker opfyldt ligger den kun 25 dage efter. alt vil være klar og ska ikk sørge for noget efter fødsel så på den måde er det ikk så slemt. Men ville jo være øv hvis jeg havde smerter så jeg ikk ku deltage. 

vi havde barnedåb med vores første ca 1 1/2 mdr efter alm fødsel sidst og det gik fint nok. Er bare i tvivl. Men er vores sidste barn så ville jo være trist hvis ikk vi ku få alle ønsker opfyldt

Tror sagtens I kan holde barnedåb 25 dage efter kejsersnit - her er der som sagt gået 14 dage og jeg fungerer jo næsten normalt igen. Jeg glæder mig dog til jeg kan klare at gå lange nok til at købe ind, trænger til at komme hjemmfra snart... men mon ikke jeg kan det i den her uge

Det eneste der er, er jo at man ikke må løfte tunge ting... dvs. du må bære din baby eller din baby i en lift, men helst heller ikke noget tungere end dét. Og hvis man laver motion/øvelser eller lignende så skal man selvfølgelig stoppe hvis det gør ondt - det er også derfor jeg ikke går vildt lange ture endnu, fordi det gerne "niver" efter lidt tid, men det går bedre og bedre

Anmeld

25. juni 2013

Tanja1234

Jeg var oppe og gå samme dag (sent eftermiddag). Var øm og lidt "besværet" de første 3-4 dage men herefter gik det meget hurtigt fremad. Var meget tæt på normalt fingerende efter 1 uge

Rigtig god fornøjelse med barnedåben.

Anmeld

25. juni 2013

Mother-love

Jeg fik pks for 2 år siden med Isabella.
Jeg fik blokaden lagt ca kl 9.30 mandag morgen. Kom ned på min stue efter overvågningen omkring kl 11.30. Kl 15 ca kunne jeg bevæge mine fødder og var oppe at stå og ude at tisse omkring kl 17. Dette var ikke fordi det gjorde ondt men kunne slet ikke strække mig ud. Tirsdag morgen kl 8 var jeg oppe i bad og stadig lidt besværet med at gå men kunne gå uden støtte. Derfra gik det bare fremad. Jeg gik normalt om onsdagen.Jeg har ikke på noget tidspunkt haft de vilde smerter. Self pga medicin. Men vi tog hjemtorsdag morgen og der fik jeg ikke mere smertestillende da det ikke var nødvendigt. Fredag aften var vi ude og gå en lille tur. Fik dog lidt ondt men ikke noget voldsomt.

Ca fra 2 uger efter Ks kunne jeg gå små turer på ca 3 km uden at få flere smerter. Og derfra var jeg slet ikke besværet af hverken smerter eller løft eller lign. Begyndte dog først at gå længere turer efter 1,5-2 mdr. For at skåne mig selv så længe.

Jeg fik allerede fjernet klipsene omlørdagen hvor jeg fik ks om mandagen. Da vi alligevel skulle op til vægttjekning med Isabella fordi hun havde tabt sig for meget da vi tog hjem torsdag morgen. Og så fik jeg sat tape på som skulle falde af af sig selv. Det faldte af ca. 1-2 uger efter.
Jeg havde dog lidt ondt i den ene side af arret et par mdr efter når jeg skulle lave stort. Dvs når jeg trykkede. Men det gik i sig selv. Jeg er skåret lidt længere op i den ene side end den anden pga. En tatovering som kirurgen skånede ( super lækkert) så min læge mente det kunne være derfor. Fordi det netop var i den side det gjorde lidt ondt når jeg trykkede.

Men husk det er forskelligt hvor hurtigt folk kommer sig over sådan et indgreb. Men jeg gør det gerne igen. Fordi min oplevelse med det var super

Anmeld

25. juni 2013

mth1987

Tak for jeres svar. Håber virkeligt det går ligeså godt for mig så vi får en god dag. Så jeg tror vi satser på at holde det efter de 25 dage så vi får det som vi ønsker  

Anmeld

25. juni 2013

FruK

Jeg ville ikke være bekymret for at holde noget 25 dage efter.

Jeg var oppe og gå 3-4 timer efter ks. Begyndte på længere ture med barnevognen efter en lille uge. 

Anmeld

25. juni 2013

mth1987

FruK skriver:

Jeg var oppe og gå 3-4 timer efter ks. Begyndte på længere ture med barnevognen efter en lille uge. 

Ih hvor skønt med positive svar. Har virkelig været i tvivl nemlig. Men har hjulpet at høre fra jer. Det letter godt nok en del

Anmeld

25. juni 2013

mth1987

FruK skriver:

Ih hvor skønt med positive svar. Har virkelig været i tvivl nemlig. Men har hjulpet at høre fra jer. Det letter godt nok en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.