Update på: Tror virkelig han keder sig i DP,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Det kan sagtens være . De vil jo selvfølgelig gerne beholde deres dagplejemødre . men er det dagplejepædagogen der står med den endelig beslutning ??

Aner ikke "hvem der skal give lov"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

K&S

Anonym skriver:

Det gør han i December, han skal oprindeligt starte i BH Mandag d. 2 December

Nej, fagligt er han 3, han er og har altid været langt fremme i udviklingen og søger hele tiden nye udfordringer, da han hurtigt kan komme til at kede sig, og han har kedet sig i hvert fald i et halv år i DP, da han har været den ældste alt for længe

Anton er lige startet i børnehave den 1. juni - der var han 2,10 år og det sagde dagplejepædagogen god for, selvom han har svært ved sproget (han er ørebarn)

Så jeg synes det lyder helt fint, at han starter når han er 2,9 år, når han mangler udfordringer  

Og hvis børnehaven har plads, er det din beslutning om han skal flytte eller ej - for de havde nok skubbet på for flytning, hvis de havde nye børn nok, så jeg synes det lyder til kun at handle om økonomi...

Anmeld

24. juni 2013

Moma

Anonym skriver:

Skrev i går denne:

https://www.baby.dk/debat/220221pi1/boern-13-aar/tror-virkelig-han-keder-sig-i-dp.aspx

Har nu snakket med BH, DP og pladsanvisningen,

BH ville rigtig gerne have ham allerede med start Sep eller Oktober, og pladsanvisningen var helt med på det, ingen problem der, men!

Så siger DP pædagogen at det ikke kan lade sig gøre, da der er "børnemangel" og en DP jo ikke skal gå med "for lidt børn"

Skal min dreng virkelig straffes for at der ikke er børn på venteliste efter ham???

Han vil så gerne afsted i BH og han keder sig noget så grusomt i DP...

Pladsanvisning "bestemmer" da helt klart mere end end Dp pædagog. I vores område er der flere dp'ere med for få børn p.t. 

Anmeld

24. juni 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

KUKUN

Ja, BH'en sagde klart ja, (de mangler også børn) og pladsanvisningen sagde ja, der er ikke er ret mange på venteliste, MEn de sagde jeg skulle snakke med dagplejepædagogen, da det var deres beslutning om at stoppe ham i DP før tid??

Det kan KUN være ene og alene din beslutning om at flytte ham - du kan jo fra den ene dag til den anden stoppe samarbejdet med DP, det er da kun noget du bestemmer!!!!!

Jeg ville altså ikkr.lytte til DP i dette tilfælde, jeg ville flytte ham.

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Pladsanvisningen sagde jo bare god for det, da de ku se der var pladser ledige (de er "kun" 22, men BH er nomineret til 30)

Og selve Bh'en ville gerne han kom, da de jo kender han fra hverdagen, hvor han er med nede og hente hans søskende dernede

Men DP sagde at vi skulle vente til December, hvor han oprindeligt ska afsted, da de jo mangler børn i forvejen

Du har en måneds opsigelse på dagplejen, det er i hvert fald hvad min datters dagplejemor har fortal. - vi skal snart flytte så havde beug for at vide det. og når man kan det, så burde det da skisme også være muligt for din søn at flytte til børnehaven.

Anmeld

25. juni 2013

Kløver

Så længe du overholder din opsigelsesfrist i dp kan de ikke sige noget

Anmeld

25. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tror da ikke din drengs dp mor kan bestemme det. Du kan jo også opsige samarbejdet fordi du ikke synes han stimuleres ordentligt. Det kan hun jo ike gøre noget ved. Det er jo dit valg. 

Men hvis det virkelig er et krav hvor økonomi vægtes højere end din dreng ville jeg ringe til pædagogisk konsulent og høre dem ad.

Anmeld

25. juni 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Skrev i går denne:

https://www.baby.dk/debat/220221pi1/boern-13-aar/tror-virkelig-han-keder-sig-i-dp.aspx

BH ville rigtig gerne have ham allerede med start Sep eller Oktober, og pladsanvisningen var helt med på det, ingen problem der, men!

Så siger DP pædagogen at det ikke kan lade sig gøre, da der er "børnemangel" og en DP jo ikke skal gå med "for lidt børn"

Skal min dreng virkelig straffes for at der ikke er børn på venteliste efter ham???

Hvis jeg kunne se at det går ud over mit barn at han bliver i DP, så ville jeg slå i bordet og sige at han skal i børnehave så snart de vil have ham.

Vi er så heldige at vores den store kun er to måneder yngre end den anden store hos DP, så han skal kun være den ældste i to måneder og det er lige omkring jul, så det bliver ikke så slemt.

Men det er dit barn, så det er dig der bestemmer.

Kan egentligt ikke se hvad DP Pædagogen skal blande sig for 

Anmeld

25. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Skrev i går denne:

nej det skal han sku ikke. det er da godt nok for dårligt hun ser sådan på det føler med dig

Anmeld

25. juni 2013

Fru Hansen

Anonym skriver:

Skrev i går denne:

Jeg skimmede lige din oprindelige tråd og umiddelbart ser det ikke ud til at du har fået et svar fra en dagplejer, så det vil jeg da lige give dig.
Jeg kender ikke dit barn så mit svar er baseret på min erfaring med andre børn.
Nogle børn er klar til børnehaven før den normale tid og andre børn er ikke klar til tiden. Der er stor forskel.

Når du skriver at dit barn keder sig, vil jeg gerne vide hvad du mener?
At barnet ikke sover tidligt nok om aften behøver ikke have noget at gøre med aktivering om dagen - men det kan selvfølgelig heller ikke udelukkes:-). Andre faktorer der spiller ind er om barnet sover til middag og hvor længe, om i som forældre overser tegnene og får puttet et overtræt barn og ikke et frisk barn, om hvilken kost barnet får hjemme kontra dagpleje, om rutinerne i hverdagen skal kigges på osv osv

Nogle børn har rigtig godt af at være den store i dagplejen i den sidste tid inden de forlader dagplejen. Det lærer de en hel masse af, som de kan bruge i børnehaven efterfølgende. Bl.a. lærer de empati, udvikler deres sociale kompetencer, henter lidt styrke(selvværd) i at være den store der viser vejen for de små. Dagplejeren kan give den store sær-tid når de små er puttet, så sover den store godt nok en lille halv time senere end de små men her er der mulighed for at dyrke ene-tid med dagplejeren og sætte fokus på den stores behov.
Når dit barn bliver større og tiden for skole nærmer sig, vil du også ofte opleve en periode hvor barnet er klar til at komme videre og hvor børnehaven er kedelig.

Børnehave-parathed handler ikke kun om hvorvidt barnet f.eks. har et veludviklet sprog eller ikke vil med hjem når mor og far henter større søskende. Børnehave-parathed handler også om at der er færre voksne pr. barn, flere børn end i en dagpleje og at børnehavebørn er op til 7 år gamle og meget andet.

Her skal et nyt børnehavebarn finde sin plads og etablere nye sociale relationer. Det kan være en ret stor udfordring for at barn som ikke er helt klar endnu.
Hvordan børnehaven går til opgaven er selvfølgelig også af stor betydning.

Jeg siger IKKE at dit barn ikke er klar for det ved jeg jo selvfølgelig ikke noget som helst om. Du skal bare være helt sikker på at dit barn er klar. For alternativet er en dårlig opstart og nederlag for dit barn.

god vind:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.