GRØN mor til søn på 14 dage søger råd fra (erfarne) mødre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2009

Anja

Jeg har altid bare ammet, når barnet trængte. Det har været uanset, hvor jeg har været. Har ammet på bænke mange steder . Jeg har bare altid sørget for at have et par ekstra stofbleer med, for med en storble kan man lige dække sig til. Baby finder som regel god ro til at spise, hvis man tager en stofble og lægger over skulderen og så vider ned forbi brystet og babys hoved. Så sidder du ikke og lufter babserne synligt

Men ellers vil jeg sige, nej, amning kan du ikke time. Selvfølgelig kan du prøve at få baby til at spise inden du skal nogle steder, men det er ikke sikkert det lykkes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
En nyfødt skal helst lægges til efter barnets behov. Nogle gange kan det være konstant, andre gange hver anden time, og andre gange kan der går flere timer imellem. Ingen børn er ens, og nej, øv, man får desværre ikke en manual med hjem, kunne ellers være rigtig rart, det er altså lidt kaos engang imellem med sådan en nyfødt 

Barnets appetit kan også svinge fra periode til periode, i takt med at barnet vokser og får et øget behov for modermælk. Så du vil sikkert opleve, at dit barn pludselig vil lægges til brystet oftere end normalt. Det er oftest ikke, fordi man pludselig ikke har mælk nok, men fordi jo mere barnet lægges til, jo mere mælk producerer du.

Jeg synes, at du skal læse mere om amning i vores videnssektion:

https://www.baby.dk/videnom/10p10/amning-amning.aspx

Mht. at amme ude, så kan du købe ammetoppe, så du kan amme diskret og uden at blotte brystet, f.eks. her:

http://www.mor-og-barn.dk/shop/ammetoej-7s.html

I Danmark er der heldigvis en rimelig åben indstilling til amning. Jeg fik engang meget forargede blikke, da jeg ammede min søn på en afsides bænk i en engelsk zoologisk have, selv om han og brystet var godt tildækket. Det har jeg dog ikke oplevet i Danmark.

Skriv endelig igen, hvis du har brug for råd

Anmeld

13. juli 2009

Lone Jakobsen

med hensyn til amning "ude i verden" så er det noget jeg har gjort rigtigt meget.

man vænner sig til lidt forsigtigt at få brystet frem, jeg bruger også de hvide stofbleer til lige at dække lidt til. men ellers vælger jeg gerne et stille hjørne med ryggen mod resten af cafeen (hvis det er der jeg er)
hvis man er et sted hvor amningen ikke er ligetil, så har jeg også brugt handicap toilettet på gågaden (brættet kan slåes ned ) eller forsædet i bilen hvis man er nået helt derhen og baby bare græder af sult.

inden vi skal afsted prøver jeg at vække ham lidt, evt ved at skifte hans ble...og så amme ham hvis han faktisk vågner. jeg tager afsted i god tid....og forbereder ellers min veninde på at jeg kan blive lidt forsinket hvis baby vælger at fylde bleen lige idet vi træder ud på vejen

flere spørgsmål....så bare spørg igen.... vi er her for det samme
Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.