Hej med dig...og tillykke med din søn...du er jo netop havnet i det alle førstegangs mødre oplever!
Der er intet unaturligt i at være ny i noget, og det er ikke farligt, og du finder ud af det med tiden, det kan jeg love dig for.
det er nu rt vigtigt du finder din helt egen naturlige rytme, for det er jo kun dig og faderen som kender barnet ordentlig i den sidste ende...men et par gode råd vil jeg nu godt dele med dig.
Det med amningen, kan være flere ting, du nævner han opføre sig som om han er sulten, og det kan nu også være han er, men faktisk kan det være svært at få mælken til at løbe hurtigt til her i starten, så det måske kræver meget af ham at sutte den første mælk ud, og netop derfor kan det være han vender sig væk. Det kan faktisk også handle om at du måske har spist noget stærkt, eller noget der afsætter smag i mælken, så han måske vender sig væk af den årsag, men til sidst kan det også være det faktisk bare er trykheden fra dig af han mangler.
hvordan du ønsker putningen skal forgå er jo helt op til jer, nogle vil vildt gerne have deres børn til at sove hos sig, hvor andre slet ikke vil have det, og jeg er nok en af den sidste slags mødre, men dog vil jeg nok sige at her i starten skal du give ham alt den trykhed han overhovedet forlanger, så at farmand putter lidt med ham på maven er jo bare hyggeligt og dejligt for ham.
Hvis du føler han mangler tryghed når han sover i sin lifte, kan du svøbe ham, feks i et tyndt tæppe, eller en af dine tynde bluser, så hans arme og ben er svøbt helt ind (som da han lå inde i din mave) det giver tit den fornemmelse at være tilbage i noget velkendt, og især hvis lugten fra dig af sidder i trøjen, det kan altså give et par gode timers søvn, hvis han virker urolig.
jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men prøv at ligge din nervøsitet lidt på hylden, jeg er sikker på du gør det så godt som det overhovedet kan gøres!
tillykke med ham!
Anmeld