Manden og hunden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej men jeg er bare hård i dette sted, fordi dyr er uskyldige, det ville være det samme hvis i havde børn eller har børn og han tog fat i dem ind i mellem det gør man jo bare heller ikke vel og om det er hele tiden eller engang imellem jamen det er lige meget...

det skal bare stoppes, for det er ikke okay, og self skal i ikke bare gå fra hinanden men det ender det da med hvis han bliver ved. men jeg ville bare ikke kunne leve i et forhold hvor det skete.

Og derfor er der også blevet snakket med store bogstaver, og hvis ikke det holder op.. må jeg afgøre hvad der skal ske. Den reklame har lige været der igen, og han fik et nej og løb ud i haven med det samme med et lille grynt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej alle på baby. 

Herhjemme har vi en dansk svensk gårdhund, han er meget livlig. Og kan fx. begynde at gø af fjernsynet hvis der er en hund, det er specielt den reklame med den lille hvalp på sengen, med forsikring han bliver helt elektrisk over. 
Han er dog blevet meget bedre, hvor han før nærmest løb ind i fjernsynet. Jeg plejer at sige hårdt nej, og hvis han fortsætter fjerne ham og sætte ham i gangen.

Jeg synes dog min mand tackler det noget voldsommere og hiver fat i nakken, og råber han er et svin og han ikke vil have det. 
Hvor hunden efterfølgende piver.. 

Jeg har flere gange ytret min mening om det, og sagt det ikke er okay at behandle ham sådanne. Er jeg bare pylret, eller er det ikke okay??? 

Nu har jeg aldrig haft hund. Men jeg er ikke i tvivl om at det er forkert gjort af din kæreste. I jo ender med en hund der bliver total forvirret og aggressiv

Anmeld

24. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

Og derfor er der også blevet snakket med store bogstaver, og hvis ikke det holder op.. må jeg afgøre hvad der skal ske. Den reklame har lige været der igen, og han fik et nej og løb ud i haven med det samme med et lille grynt.. 

jamen det er da godt... for håber aldrig den hund bliver taget fat i mere, så kan være den skal have et nyt hjem

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen det er da godt... for håber aldrig den hund bliver taget fat i mere, så kan være den skal have et nyt hjem

Nej det skal den bestemt ikke, han skal bare kun bo sammen med mig så ;-)

Anmeld

24. juni 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej alle på baby. 

Herhjemme har vi en dansk svensk gårdhund, han er meget livlig. Og kan fx. begynde at gø af fjernsynet hvis der er en hund, det er specielt den reklame med den lille hvalp på sengen, med forsikring han bliver helt elektrisk over. 
Han er dog blevet meget bedre, hvor han før nærmest løb ind i fjernsynet. Jeg plejer at sige hårdt nej, og hvis han fortsætter fjerne ham og sætte ham i gangen.

Jeg synes dog min mand tackler det noget voldsommere og hiver fat i nakken, og råber han er et svin og han ikke vil have det. 
Hvor hunden efterfølgende piver.. 

Jeg har flere gange ytret min mening om det, og sagt det ikke er okay at behandle ham sådanne. Er jeg bare pylret, eller er det ikke okay??? 

Det overhovedet ikk okay !!man skal behandle dyr ordenligt ellers er man sku ikk voksen nok til at have dem og hvis din mand ikk egner sig til det er det dit ansvar at få lært ham det da det jeres fælles hund.

En gang har min kæreste overtrådt min grænse afhensyn til opdragelsen af vores hunde og der fik han afvide at opførte han sig sådan så ville jeg pakke og flytte og tage hunden med.

Jeg væmme direkte ved folk der ikk kan opføre sig ordentligt mod deresfdyr

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

Det overhovedet ikk okay !!man skal behandle dyr ordenligt ellers er man sku ikk voksen nok til at have dem og hvis din mand ikk egner sig til det er det dit ansvar at få lært ham det da det jeres fælles hund.

En gang har min kæreste overtrådt min grænse afhensyn til opdragelsen af vores hunde og der fik han afvide at opførte han sig sådan så ville jeg pakke og flytte og tage hunden med.

Jeg væmme direkte ved folk der ikk kan opføre sig ordentligt mod deresfdyr

Og samme besked har han lige fået. :-) 

Anmeld

24. juni 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Ja vi var enige om racen, og har sat os hundrede procent ind i det. Vi kender til racen, min mor har blandt andet to. Og ville aldrig nogensinde have en anden hund end ham. Han er ikke så selv som du får ham til at lyde, det eneste tidspunkt der er problemer med gø er ved hundereklamer. Ellers er der intet. Han er en fantastisk hund, uden de store vanskeligheder. Han er opdraget til at kunne gå uden snor, selvom der er andre hunde, han stikker ikke af selvom lågen åben herhjemme. Eller laver ballade. Han er meget eksemplarisk, og kan sagtens kommandor, han stopper også hvis han bliver bedt om det. Og hopper op i sofaen igen, dog enkelte gange får han lige gøet. 

Det som sagt heller ikke problem for mig med gøen, til tv'et. Problemet er min mands reaktion. :-( 

Jamen, så lyder det jo bestemt til, at hunden er helt rigtigt valgt, og når en Foxterrier er så velafrettet, så er der bestemt også fuldstændigt styr på opdragelsen
Med hensyn til opdragelsen af mænd, så er det straks værre! De er oftest mere genstridige end selv den værste hund!
Jeg ville også umiddelbart gøre som du allerede har gjort og tale med store bogstaver. Men da det ikke virker, kunne det så være en mulighed at gribe det an fra den modsatte vinkel, så din mand ikke føler sig angrebet? Tage en stille og rolig snak med ham på et tidspunkt, hvor han ikke er ophidset og I har god tid, og spørge ham hvorfor han pludselig føler behov for at reagere så voldsomt på hundens gøen? Fortælle ham, hvor ked af det, det gør dig at se på det, og spørge om det generelt er fordi han er træt af hunden? Måske er han i virkeligheden udkokset efter en lang arbejdsdag og vil bare have ro, så det kan løses ved at hunden ikke er i stuen en times tid eller to om aftenen, når fjernsynet er tændt? Eller at I hører radio i stedet mens I laver mad?
Den tilgangsvinkel ville i hvert fald virke langt bedre på min kæreste.
Håber i hvert fald, at I finder en løsning på problemet, som I begge kan være tilfredse med

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jamen, så lyder det jo bestemt til, at hunden er helt rigtigt valgt, og når en Foxterrier er så velafrettet, så er der bestemt også fuldstændigt styr på opdragelsen
Med hensyn til opdragelsen af mænd, så er det straks værre! De er oftest mere genstridige end selv den værste hund!
Jeg ville også umiddelbart gøre som du allerede har gjort og tale med store bogstaver. Men da det ikke virker, kunne det så være en mulighed at gribe det an fra den modsatte vinkel, så din mand ikke føler sig angrebet? Tage en stille og rolig snak med ham på et tidspunkt, hvor han ikke er ophidset og I har god tid, og spørge ham hvorfor han pludselig føler behov for at reagere så voldsomt på hundens gøen? Fortælle ham, hvor ked af det, det gør dig at se på det, og spørge om det generelt er fordi han er træt af hunden? Måske er han i virkeligheden udkokset efter en lang arbejdsdag og vil bare have ro, så det kan løses ved at hunden ikke er i stuen en times tid eller to om aftenen, når fjernsynet er tændt? Eller at I hører radio i stedet mens I laver mad?
Den tilgangsvinkel ville i hvert fald virke langt bedre på min kæreste.
Håber i hvert fald, at I finder en løsning på problemet, som I begge kan være tilfredse med

Tusinde tak. prøver at tage snakken med ham i dag, når vi har fået klaret dagens strabadser. :-)

Anmeld

24. juni 2013

LilleChelle

Det er absolut ikke okay - og skete det herhjemme, var han ude af huset med det samme.

Man yder ikke vold mod dyr, såvel som man ikke yder vold mod sine medmennesker !!! 

Anmeld

24. juni 2013

1990h

Anonym skriver:

Og samme besked har han lige fået. :-) 

fornuftigt..mon han så ikke lære det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.