Manden og hunden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

wamse

Anonym skriver:

Godt. 
Ja, der er intet når han er ude og lege med andre hunde, eller går tur osv. Der er intet, men hvis de er i fjernsynet så skal der gøs. 

Jeg havde en hund, som blev psykisk smadret af min eksmand. Han var meget hård ved hende, og da jeg stak af fra ham, måtte jeg få hende aflivet, for hun var helt ødelagt  Så du skal på ingen måde tolerere hans adfærd overfor jeres hund. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

gokkelok

Jeg har selv haft sådan en race, og den var på samme måde. Især når den kunne høre Hjem-is bilen  De er ret svære at opdrage til, at holde op med at gø. Måske man skulle prøve noget hundetræning.

Mht. din kæreste, så er det bare slet ikke ok. Det er vist kun de første måneder, mens de er hvalpe, at man må hive dem i nakken. Ellers gør det rigtig ondt på dem, og bestemt ikke en måde at opdrage på. Jeg synes helt sikkert, at du gør det på den bedste måde med at være bestemt.

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Jeg har selv haft sådan en race, og den var på samme måde. Især når den kunne høre Hjem-is bilen  De er ret svære at opdrage til, at holde op med at gø. Måske man skulle prøve noget hundetræning.

Mht. din kæreste, så er det bare slet ikke ok. Det er vist kun de første måneder, mens de er hvalpe, at man må hive dem i nakken. Ellers gør det rigtig ondt på dem, og bestemt ikke en måde at opdrage på. Jeg synes helt sikkert, at du gør det på den bedste måde med at være bestemt.

Han har gået til hundetræning, er dog stoppet. Nu deltager han i hundeleg på "hundeskolen" han er 2 år nu. 

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg havde en hund, som blev psykisk smadret af min eksmand. Han var meget hård ved hende, og da jeg stak af fra ham, måtte jeg få hende aflivet, for hun var helt ødelagt  Så du skal på ingen måde tolerere hans adfærd overfor jeres hund. 

åh, det gør mig ondt.. rigtig ondt. 

Det gør os ondt helt inde i mit lille hjerte når det er de her episoder sker. Men sidder og læser højt for ham nu. Og nu siger han "så det bare din hund, så opdrager du bare på ham" Fint, så skal du bare ikke blande dig overhovedet var mit svar så.. OG hans eneste kommentar var, ej hvor fedt du ligger mig på nettet... 

Anmeld

24. juni 2013

birthee

Har en Jack Russell terrier, ca samme energi-niveau som din... Det er altså lykkedes ham at lære ikke at gø hele tiden... Men, det er ikke i orden at hive sin hund i nakken, ej heller sparke den mv... Det kan altså trænes væk med at de gør, men det skal være positiv træning - når reklamen kommer, som tricker ham så prøv at aflede hånd opmærksomhed... Han skal ikke belønnes med en godbidfor at holde op med at gø, men tag ham væk, lav en øvelse med ham (sit/dæk/gi pote eller noget) og giv ham godbidden som ros for det... Hvis du giver ham godbidden når du siger nej til at gø, vil han forbinde det med at det er okay at gø af reklamen...

Anmeld

24. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja der er bare en masse andre faktorer der også spiller ind. Så at flytte er måske ikke lige til. Men tror jeg har talt med store bogstaver nu, og håber såsandelig det stopper lige nu. Ellers så .. Er jeg ude.. eller han er  

ved du hvad man kan altid flytte ellers måtte du ha tænkt på det inden man får dyr, for jeres hund skal godt nok ikke lige under din kæreste er en idiot over for den...

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ved du hvad man kan altid flytte ellers måtte du ha tænkt på det inden man får dyr, for jeres hund skal godt nok ikke lige under din kæreste er en idiot over for den...

puha.. Selvfølgelig kan man altid flytte. Men derfor kan der godt være nogen faktorer der spiller ind, hvor man måske lige overvejer en ekstra gang om man vil/skal flytte. 

hvis varige var ligeglad med min hund som du får det til at lyde som om, ville jeg nok heller ikke spørge om "hjælp" 

jeg er udemærket klar over at jeg ikke finder det acceptabelt, og det bestemt heller ikke den måde jeg vil opdrage på. Men det skal jo ikke lyde som om det er daglig dag at hunden får den behandling. Og jeg synes bestemt ikke det er ok. 

Anmeld

24. juni 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Hej alle på baby. 

Herhjemme har vi en dansk svensk gårdhund, han er meget livlig. Og kan fx. begynde at gø af fjernsynet hvis der er en hund, det er specielt den reklame med den lille hvalp på sengen, med forsikring han bliver helt elektrisk over. 
Han er dog blevet meget bedre, hvor han før nærmest løb ind i fjernsynet. Jeg plejer at sige hårdt nej, og hvis han fortsætter fjerne ham og sætte ham i gangen.

Jeg synes dog min mand tackler det noget voldsommere og hiver fat i nakken, og råber han er et svin og han ikke vil have det. 
Hvor hunden efterfølgende piver.. 

Jeg har flere gange ytret min mening om det, og sagt det ikke er okay at behandle ham sådanne. Er jeg bare pylret, eller er det ikke okay??? 

Hmm.. Først vil jeg sige, at selvfølgelig skal din mand ikke være voldelig overfor hunden. Det kommer der ikke noget godt ud af.
Men derudover synes jeg at du reagerer lidt voldsomt ved at overveje at flytte fra ham på grund af hundeopdragelsen, forhåbentlig ligger der også andet til grund for den overvejelse end kun det du udtrykker her?

Da I fik hunden, var I så enige om racen? Og satte I jer grundigt ind i, hvad det er for en race og hvad den kræver? For, for mig lyder det lidt som om I har fået en forkert type hund til jeres (eller i hvert fald din maner) behov og temperament?
Det du fortæller med en meget gøende og udfarende hund er ganske normalt for foxterriere, den jeg har haft gøede af fjernsynet og hylede hvis telefonen ringede eller der kom et udrykningskøretøj, og det blev han ved med i hele sit liv uanset hvor mange gange der blev sagt nej, og han blev fjernet. Det ligger trods alt i dens gener at være meget selvstændig og reagere hurtigt (og aggressivt), ellers ville racen aldrig have slået igen til at jage ræve op ad deres huler, men være blevet dræbt af ræven i stedet.

Du må endelig ikke tolke noget af det her som negativt eller dømmende, jeg forsøger bare at forstå hvordan I er havnet i en situation, som er så ulykkelig for jer, at I er ved at risikere jeres forhold på det

Anmeld

24. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

puha.. Selvfølgelig kan man altid flytte. Men derfor kan der godt være nogen faktorer der spiller ind, hvor man måske lige overvejer en ekstra gang om man vil/skal flytte. 

hvis varige var ligeglad med min hund som du får det til at lyde som om, ville jeg nok heller ikke spørge om "hjælp" 

jeg er udemærket klar over at jeg ikke finder det acceptabelt, og det bestemt heller ikke den måde jeg vil opdrage på. Men det skal jo ikke lyde som om det er daglig dag at hunden får den behandling. Og jeg synes bestemt ikke det er ok. 

nej men jeg er bare hård i dette sted, fordi dyr er uskyldige, det ville være det samme hvis i havde børn eller har børn og han tog fat i dem ind i mellem det gør man jo bare heller ikke vel og om det er hele tiden eller engang imellem jamen det er lige meget...

det skal bare stoppes, for det er ikke okay, og self skal i ikke bare gå fra hinanden men det ender det da med hvis han bliver ved. men jeg ville bare ikke kunne leve i et forhold hvor det skete.

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Hmm.. Først vil jeg sige, at selvfølgelig skal din mand ikke være voldelig overfor hunden. Det kommer der ikke noget godt ud af.
Men derudover synes jeg at du reagerer lidt voldsomt ved at overveje at flytte fra ham på grund af hundeopdragelsen, forhåbentlig ligger der også andet til grund for den overvejelse end kun det du udtrykker her?

Da I fik hunden, var I så enige om racen? Og satte I jer grundigt ind i, hvad det er for en race og hvad den kræver? For, for mig lyder det lidt som om I har fået en forkert type hund til jeres (eller i hvert fald din maner) behov og temperament?
Det du fortæller med en meget gøende og udfarende hund er ganske normalt for foxterriere, den jeg har haft gøede af fjernsynet og hylede hvis telefonen ringede eller der kom et udrykningskøretøj, og det blev han ved med i hele sit liv uanset hvor mange gange der blev sagt nej, og han blev fjernet. Det ligger trods alt i dens gener at være meget selvstændig og reagere hurtigt (og aggressivt), ellers ville racen aldrig have slået igen til at jage ræve op ad deres huler, men være blevet dræbt af ræven i stedet.

Du må endelig ikke tolke noget af det her som negativt eller dømmende, jeg forsøger bare at forstå hvordan I er havnet i en situation, som er så ulykkelig for jer, at I er ved at risikere jeres forhold på det

Ja vi var enige om racen, og har sat os hundrede procent ind i det. Vi kender til racen, min mor har blandt andet to. Og ville aldrig nogensinde have en anden hund end ham. Han er ikke så selv som du får ham til at lyde, det eneste tidspunkt der er problemer med gø er ved hundereklamer. Ellers er der intet. Han er en fantastisk hund, uden de store vanskeligheder. Han er opdraget til at kunne gå uden snor, selvom der er andre hunde, han stikker ikke af selvom lågen åben herhjemme. Eller laver ballade. Han er meget eksemplarisk, og kan sagtens kommandor, han stopper også hvis han bliver bedt om det. Og hopper op i sofaen igen, dog enkelte gange får han lige gøet. 

Det som sagt heller ikke problem for mig med gøen, til tv'et. Problemet er min mands reaktion. :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.