Spørgsmål om børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

min bror har sine børn 7/7 og han betaler stadig børnebidrag til eksen, fordi hun har alle de faste udgifter på ungerne, det er noget han vil, fordi han ved godt hvor dyrt det er.

Da jeg boede tæt på min eks havde han ham også 5 ud og 14 dage, og han betale stadig fordi jeg havde alle udgifterne på ham, selv om du har friplads lige nu, så koster børn jo stadig og jo ældre jo dyrer pga interesser, og skolemælk, skoletasker, udflugter med børnehave og skoler og så videre. Næææh og han vil stadig slippe med at betale de få penge han kan trække fra. Så jeg ville meddele ham at han skal til at betale, og hvis han ikke vil så får du bare kommunen til at ordne det for dig. Kan godt være han bliver sur, men altså det kan ikke nytte noget, det er også hans barn, og det koster altså at have børn, selv om han vil slippe meget billigt

Ja det er jo svært at sige hvordan det bliver med tiden, men når hun bliver gammel nok til at 7/7 ville kunne fungere så tænker jeg at man ville kunne tage det op til overvejelse igen.

Det er jo ikke fordi jeg vil tjene på at have barn, men de penge jeg får nu gør det altså svært at dække når det også skal dække noget hos ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Meget muligt  

meen, det jo ikke dig, men kommunen som opkræver penge fra ham.. Så du kan intet gøre ved det  

Nej, men de gør det jeg kun fordi jeg har kontaktet dem.

Økonomi er vist et af hans ømme punkter så det gør det lidt svært for mig at ture tage det op

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Bonusinfo til faderen: han kan trække bidraget fra i skat. Ikke hele beløbet med over halvdelen. Det kan måske være et plaster på såret

Jeg hepper også på, at du skal søge dem, uden forbehold!

Vh. Louise - som får børnebidrag fra mit barns far.

Ja det har jeg godt læst om, men troede faktisk det var næsten det meste de kunne trække fra

Anmeld

25. juni 2013

SjeBets

Patriark skriver:

Er der ikke mulighed for, at få dækket denne udgift. Tænker det er et hjælpemiddel, hvorfor du burde kontakte kommunens specialrådgivning/ handicapcenter.

Jeg er ikke helt skarp på den del af Serviceloven der handler om merudgifter og hjælpemidler, men mener, at paragraf 41 åbner op for tilskud til børn med diagnoser.

jeg er i gang med at undersøge det, fordi det er sq en god slat penge for en dyne, men hvis jeg ikke kan, må jeg finde de penge selv. Og det gør jeg bestemt også, hvis det er det som drengen har brug for.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Han tjener vist en rimelig standard løn så det ville kun være det normale bidrag der er tale om.

Men er der nogen der ved hvor meget statsamtet graver i ens liv hvis man søger igennem dem, for pt er jeg lidt glemt i systemet og hvis jeg bliver husket så kommer jeg på en lavere indtægt og mister mere end jeg får ved at få pengene fra ham og så er det jo lige fedt

Anmeld

25. juni 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Ja det er jo svært at sige hvordan det bliver med tiden, men når hun bliver gammel nok til at 7/7 ville kunne fungere så tænker jeg at man ville kunne tage det op til overvejelse igen.

Det er jo ikke fordi jeg vil tjene på at have barn, men de penge jeg får nu gør det altså svært at dække når det også skal dække noget hos ham.

Selv med børnepenge fra staten og fra fadern vil jeg vove og påstå at man bestemt aldrig kommer til at tjene på at have børn.

Det er dyrt at have børn Men man betaler jo gladeligt, og hvorfor skulle de ikke også koste ham lidt at have et barn ? Det er da mest fair.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Selv med børnepenge fra staten og fra fadern vil jeg vove og påstå at man bestemt aldrig kommer til at tjene på at have børn.

Det er dyrt at have børn Men man betaler jo gladeligt, og hvorfor skulle de ikke også koste ham lidt at have et barn ? Det er da mest fair.

Nej det kan hurtig løbe op.

Min vokser meget så tøj og sko skal udskiftes regelmæssigt og selvom der primært købe brugt og H&M så koster det jo alligevel.

Venter også barn nr 2 alene så det er bestemt ikke fordi økonomien bliver bedre af det

Anmeld

25. juni 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Ja det har jeg godt læst om, men troede faktisk det var næsten det meste de kunne trække fra

Jeg mener det er omkring 900 kr af de 1200 kr uden at vide det med sikkerhed. 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg mener det er omkring 900 kr af de 1200 kr uden at vide det med sikkerhed. 

Ok, det er jo helt fint så

Anmeld

25. juni 2013

baby012

Anonym skriver:

Han tjener vist en rimelig standard løn så det ville kun være det normale bidrag der er tale om.

Men er der nogen der ved hvor meget statsamtet graver i ens liv hvis man søger igennem dem, for pt er jeg lidt glemt i systemet og hvis jeg bliver husket så kommer jeg på en lavere indtægt og mister mere end jeg får ved at få pengene fra ham og så er det jo lige fedt

De graver ikke i dit liv ? De ser på om han skal betale pengene, så bliver han dømt til det, og så køre det bare det bare derfra.. De kigger kun på Hans økonomi.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.