Spørgsmål om børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

baby012

Anonym skriver:

Vi snakker/skriver næsten sammen hver dag så tror nu nok jeg ville skulle høre for det 

Meget muligt  

meen, det jo ikke dig, men kommunen som opkræver penge fra ham.. Så du kan intet gøre ved det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

SjeBets

Unfair : Ej undskyld mig, du er da ikke unfair ved at bede om børnebidrag fra ham af, han har hende 3 ud af 14 dage, og du skal sørge for tøj til hende plus betale hendes fritidsinteresserer når det kommer, og hendes forbrug, og hendes instution med mere. og han kan trække beløber fra, så i realiteten har han et barn for mellem 6 og 700 kr pr mdr. ja ud over det mad han fylder i hende de 3 dage han har hende.   Jeg synes personligt at ikke bopælsforældre slipper meget billigt, en god flyverdragt koster da mere end 600 kr. et par gode støvler, og så videre.  Kommer der briller senere, eller medicin, special sko med mere, så er det dig der hænger på den. Og så vil han pylre over de 6-700 kr pr mdr. Næææh du... du er på ingen måder unfair, han slipper meget meget billigt, man bliver sq ikke rig af de offentlige børnepenge man får, børn er ikke billige.

Tro mig, jeg har en dreng med en diagnose, og vi står og skal indkøbe en dyne til SEKS tusind kroner. For en skide dyne, den udgift hænger jeg på alene, faderen slipper med de 6-700 kr pr mdr, halv transport og mad til drengen når han er hos ham

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Har jeg aldrig hørt om... Der er da flere der også får det selvom de har 7-7.. Her er han ved faren 3 dage om ugen og jeg får det stadig....

Hvis barnet opholder sig nogenlunde lige meget hos forældrene, er udgangspunktet, at vi ikke fastsætter bidrag. Hvis barnet opholder sig 4-5 dage hos den en forælder i en 14-dages periode, vil vi normalt fastsætte børnebidrag.

Taget fra statsforvaltningens hjemmeside hvor jeg bla har læst det

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Unfair : Ej undskyld mig, du er da ikke unfair ved at bede om børnebidrag fra ham af, han har hende 3 ud af 14 dage, og du skal sørge for tøj til hende plus betale hendes fritidsinteresserer når det kommer, og hendes forbrug, og hendes instution med mere. og han kan trække beløber fra, så i realiteten har han et barn for mellem 6 og 700 kr pr mdr. ja ud over det mad han fylder i hende de 3 dage han har hende.   Jeg synes personligt at ikke bopælsforældre slipper meget billigt, en god flyverdragt koster da mere end 600 kr. et par gode støvler, og så videre.  Kommer der briller senere, eller medicin, special sko med mere, så er det dig der hænger på den. Og så vil han pylre over de 6-700 kr pr mdr. Næææh du... du er på ingen måder unfair, han slipper meget meget billigt, man bliver sq ikke rig af de offentlige børnepenge man får, børn er ikke billige.

Tro mig, jeg har en dreng med en diagnose, og vi står og skal indkøbe en dyne til SEKS tusind kroner. For en skide dyne, den udgift hænger jeg på alene, faderen slipper med de 6-700 kr pr mdr, halv transport og mad til drengen når han er hos ham

Han har hende nu godt nok 5 dage ud af de 14 men ved hvad du mener 

Og ja det er ikke helt billigt, men eftersom han aldrig har købt noget til hende kender han jo ikke noget til priserne. Og han tror vist også  ofte at billigt er lige så godt som det lidt dyrere der altså til tider er bedre.

Har heldigvis fri institution indtil videre.

Anmeld

24. juni 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Han har hende nu godt nok 5 dage ud af de 14 men ved hvad du mener 

Og ja det er ikke helt billigt, men eftersom han aldrig har købt noget til hende kender han jo ikke noget til priserne. Og han tror vist også  ofte at billigt er lige så godt som det lidt dyrere der altså til tider er bedre.

Har heldigvis fri institution indtil videre.

min bror har sine børn 7/7 og han betaler stadig børnebidrag til eksen, fordi hun har alle de faste udgifter på ungerne, det er noget han vil, fordi han ved godt hvor dyrt det er.

Da jeg boede tæt på min eks havde han ham også 5 ud og 14 dage, og han betale stadig fordi jeg havde alle udgifterne på ham, selv om du har friplads lige nu, så koster børn jo stadig og jo ældre jo dyrer pga interesser, og skolemælk, skoletasker, udflugter med børnehave og skoler og så videre. Næææh og han vil stadig slippe med at betale de få penge han kan trække fra. Så jeg ville meddele ham at han skal til at betale, og hvis han ikke vil så får du bare kommunen til at ordne det for dig. Kan godt være han bliver sur, men altså det kan ikke nytte noget, det er også hans barn, og det koster altså at have børn, selv om han vil slippe meget billigt

Anmeld

24. juni 2013

Xolia

Anonym skriver:

Overvejer om jeg endelig skal bede mit barns far om børnebidrag.

Vi gik fra hinanden for et års tid siden og har indtil videre aldrig nævnt det overfor ham (er ikke engang sikker på han ved sådan et eksisterer).

Problemet ligger i at han i forvejen mener han har ret til halvdelen af børnepengene som jeg dog ikke har givet ham en del af da min økonomi i forvejen ikke er den bedste.

Han har hende hver anden weekend samt en ugentlig dag med overnatning.

Han betaler selvfølgelig mad og hvis de laver noget der koster penge når han har hende men ellers har han ingen udgifter til hende.

Jeg laver lige så meget med hende når jeg har hende som han gør så vil mene at vi dér bruger lige meget.
Det var min mening at han selv skulle stå for at købe (hverdagens) tøj til hende når jeg nu ikke havde bedt om bidraget, men han har endnu ikke brugt en krone på tøj til hende. Det ender altid med at være mig der køber noget der ryger derhjem.

Jeg vil gerne være fair men syntes også bare det er svært at få pengene til at løbe rundt når der skal købes tøj til 2 hjem, ekstra tøj til institution og man har alle de andre hverdags udgifter.

Så hvad burde jeg gøre? Og vær venlig at holde tonen pæn da jeg syntes det er et lidt svært emne

Søg det i Statsforvaltningen - det er din ret at søge det - og hvis han tjener meget kan du jo vælge "bare" at søge normalbidraget.

Han har været ligeså meget med til at sætte jeres barn i verdenen - og så må han også betale - og de bliver IKKE billigere med alderen ;-)

Anmeld

24. juni 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

HHa

Hvis barnet opholder sig nogenlunde lige meget hos forældrene, er udgangspunktet, at vi ikke fastsætter bidrag. Hvis barnet opholder sig 4-5 dage hos den en forælder i en 14-dages periode, vil vi normalt fastsætte børnebidrag.

Taget fra statsforvaltningens hjemmeside hvor jeg bla har læst det

Har stadig aldrig hørt om det, så det skal du ikk være nervøs for.... :-)

Anmeld

24. juni 2013

Mamalou

Bonusinfo til faderen: han kan trække bidraget fra i skat. Ikke hele beløbet med over halvdelen. Det kan måske være et plaster på såret

Jeg hepper også på, at du skal søge dem, uden forbehold!

Vh. Louise - som får børnebidrag fra mit barns far.

Anmeld

24. juni 2013

mpr

Anonym skriver:

Har ellers læst at hvis barnet er hos samværsforældren fra 6 dage eller mere ud af 14 så er det ikke så tit der fastsættes børnebidrag.

Og ville nok foretrække at tage dem med ham først og så derefter søde hvis han nægter.
Tror han ville blive endnu mere sur hvis jeg gik bagom hans ryg med det.

Ud af en hel måned skal han have barnet halvdelen af tiden i løbet af en måned før han kan sige han ikke skal betale børnebidrag.

Men så længe barnet bor på din adresse så skal du bare holde de andre penge for dig selv.. I og med at du står for alt tøj til barnet og står for indstitution til barnet det eneste tidspunkt jeg ville synes børnepenge skulle deles er hvis der også hjælpes med alle udgifter til barnet som ikke kun omhandler når barnet er hos far

Anmeld

25. juni 2013

Patriark

SjeBets skriver:

Er der ikke mulighed for, at få dækket denne udgift. Tænker det er et hjælpemiddel, hvorfor du burde kontakte kommunens specialrådgivning/ handicapcenter.

Jeg er ikke helt skarp på den del af Serviceloven der handler om merudgifter og hjælpemidler, men mener, at paragraf 41 åbner op for tilskud til børn med diagnoser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.