kinie skriver:
Hej baby.dk.
Min søn på 8 uger er lidt underlig når han ligger på maven. Når han løfter hovedet drejer han det altid til højre og bliver ved med at have det der...
Når han ligger på ryggen drejer han fint hovedet til begge sider og hans kranie er fuldstændig symmetrisk... Er der andre der har prøvet det?
På puslepladsen er der lidt mere spændende på højre side så måske det har haft en betydning... Og når jeg bærer ham med maven ned ad har jeg muligvis båret ham mere med hovedet på min venstre arm...
Nogle idéer og råd? Er det bare en vane jeg selv kan få ham til at stoppe med? Er der andre der har prøvet det el. noget i den stil?
Mvh Kinie
Har ikke prøvet det, da jeg allerede fra start gik meget op i at træne Anthon i at se til begge sider, og det gjorde jeg med legetøj først på den ene side også bagefter på den anden side, gerne noget der rasler eller knitre, så han kunne høre det og derfor dreje hovedet efter det
Ellers prøv, at ligge ham på puslebordet med hovedet ud mod dig, også hold selvfølgelig godt ved ham så han ikke smutter, også stiller du dig først til den ene side også til den anden bagefter - det virkede her i hvert fald

Om ikke andet, så bed din SP om gode træningsmetoder til din lille guldklump
Anmeld