Hjælp til indskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Nogen der ved om hvis man skal søge til indskud og det er i en anden kommune skal man så flytte dertil først eller kan man søge og se om de vil hjælpe ? 

Du kan søge om hjælp til flytning/indskub gennem den kommune du bor i, de fleste kommuner ønsker dog at lave en afdrags ordning eller en ordning hvor de stiller kaution i din bank, for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Dinna88

Wampires skriver:

hvis du skal bruge hjælp til indskud skal du søge om det INDEN I siger ja til lejligheden...

Ellers vil de sige at du har sagt ja og derved har accepteret udgiften selv...

Det lyder underligt - her skulle vi IKKE i banken først, og vi SKULLE sige ja til lejligheden, fordi vi skulle fremvise lejekontrakten

Anmeld

24. juni 2013

wamse

Dinna88 skriver:

Det lyder underligt - her skulle vi IKKE i banken først, og vi SKULLE sige ja til lejligheden, fordi vi skulle fremvise lejekontrakten

Jeg fik afslag på et indskudslån sidste år, fordi jeg havde skrevet under på lejekontrakten, og jeg stod endda uden en bolig, fordi jeg var blevet opsagt i den anden 

Anmeld

24. juni 2013

debbie19

vi skulle søge i den kommune vi flytted til 

vi måtte ikke skrive under på lejekontrakten før vi søgte. 

det var i maj sidste år men tingene ændre sig også hele tiden...

held og lykke med det 

Anmeld

24. juni 2013

Dinna88

wamse skriver:

Jeg fik afslag på et indskudslån sidste år, fordi jeg havde skrevet under på lejekontrakten, og jeg stod endda uden en bolig, fordi jeg var blevet opsagt i den anden 

Det virker godt nok underligt

Jeg blev ringet af op boligforeningen, fordi vi fik lejligheden som det 6. par der fik den tilbudt. Alle andre havde sagt nej, og derfor fik vi meget sent besked - et par dage før vi kunne flytte ind. Derfor sendte den søde dame med det samme lejekontrakten til os med alle oplysninger udfyldt. Vi udfyldte dem vi selv skulle, og så var det bare ned på kommunen. Vi kunne uden tvivl have fået lånet i banken.

Anmeld

25. juni 2013

Patriark

Anonym skriver:

Nogen der ved om hvis man skal søge til indskud og det er i en anden kommune skal man så flytte dertil først eller kan man søge og se om de vil hjælpe ? 

Det kommer an på, om det er privat eller boligselskab. Hvis du finder en privat udlejet bolig i en anden kommune, er det fraflytningskommunen der skal søges hos.

Det er ikke altid nødvendigt, at gå i banken først. Hvis flytningen kommer som en del af en social begivenhed, skal du bare kunne dokumentere, Andy ikke selv kan afholde udgiften.

Anmeld

25. juni 2013

Patriark

Wampires skriver:

Du SKAL søge i den kommune du flytter til...

Den du flytter fra må ikke hjælpe med indskud til lejlighed...

hvorfor det er kan jeg ikke lige huske men kan huske at det skulle være vores tilflytningskommune vi skulle låne af...

HUSK at banken SKAL have givet afslag på alm. banklån førend kommunen vil give hjælp til indskud...

Det er ikke korrekt.

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Det kommer an på, om det er privat eller boligselskab. Hvis du finder en privat udlejet bolig i en anden kommune, er det fraflytningskommunen der skal søges hos.

Det er ikke altid nødvendigt, at gå i banken først. Hvis flytningen kommer som en del af en social begivenhed, skal du bare kunne dokumentere, Andy ikke selv kan afholde udgiften.

Okay jeg prøver mig frem  

Anmeld

25. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Patriark skriver:

Det er ikke korrekt.

kan kun sige at det var hvad vi fik af vide for 2 mdr siden mht kommunegaranteret lån som er det man bruger til indskud... både besked fra bank og kommunen var at banken skulle give afslag på alm. lån først..

og for 2 år siden da vi flyttede kommune måtte vores fraflytningskommune ikke give os lån men vi skulle låne hos vores kommende kommune... Så reglerner kan self være ændret siden der men kan jo kun fortælle min egen erfaring udfra hvad jeg har fået fortalt...

(hvilket i øvrigt også er grunden til at jeg oftest henviser til at man kigger på borger.dk eller ringer til den ansvarlige afd. på kommunen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.