Hjælp til indskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.980 visninger
18 svar
1 synes godt om
23. juni 2013

Anonym trådstarter

Nogen der ved om hvis man skal søge til indskud og det er i en anden kommune skal man så flytte dertil først eller kan man søge og se om de vil hjælpe ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Du SKAL søge i den kommune du flytter til...

Den du flytter fra må ikke hjælpe med indskud til lejlighed...

hvorfor det er kan jeg ikke lige huske men kan huske at det skulle være vores tilflytningskommune vi skulle låne af...

HUSK at banken SKAL have givet afslag på alm. banklån førend kommunen vil give hjælp til indskud...

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Du SKAL søge i den kommune du flytter til...

Den du flytter fra må ikke hjælpe med indskud til lejlighed...

hvorfor det er kan jeg ikke lige huske men kan huske at det skulle være vores tilflytningskommune vi skulle låne af...

HUSK at banken SKAL have givet afslag på alm. banklån førend kommunen vil give hjælp til indskud...

Ja det rigtigt det med banken men kan jeg godt gå ud i den kommune vi skal flytte til inden vi flytter fra den vi har nu ?

Anmeld

23. juni 2013

Wampires

Anonym skriver:

Ja det rigtigt det med banken men kan jeg godt gå ud i den kommune vi skal flytte til inden vi flytter fra den vi har nu ?

hvis du skal bruge hjælp til indskud skal du søge om det INDEN I siger ja til lejligheden...

Ellers vil de sige at du har sagt ja og derved har accepteret udgiften selv...

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis du skal bruge hjælp til indskud skal du søge om det INDEN I siger ja til lejligheden...

Ellers vil de sige at du har sagt ja og derved har accepteret udgiften selv...

Tror du har misforstået mig kan jeg godt gå til den nye kommune nu og se om jeg kan når jeg ikk bor der ? 

Anmeld

23. juni 2013

Wampires

Anonym skriver:

Tror du har misforstået mig kan jeg godt gå til den nye kommune nu og se om jeg kan når jeg ikk bor der ? 

jeps det er den eneste måde at finde ud af det på

du kan ansøge via Borger.dk men læs lige op på hvilke dokumenter der skal med og sørg for de er scannet ind i PDF format så går det hurtigere

de kan lave det der hedder en forhåndsgodkendelse hvor det er de undersøger det udfra dine nuværende tal og så siger god for at hjælpe dig og så når det er for real tager det mindre tid da de så slår dig op og ser at du allerede har indsendt og fået godkendt papirerne

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeps det er den eneste måde at finde ud af det på

du kan ansøge via Borger.dk men læs lige op på hvilke dokumenter der skal med og sørg for de er scannet ind i PDF format så går det hurtigere

de kan lave det der hedder en forhåndsgodkendelse hvor det er de undersøger det udfra dine nuværende tal og så siger god for at hjælpe dig og så når det er for real tager det mindre tid da de så slår dig op og ser at du allerede har indsendt og fået godkendt papirerne

Så man kan få det undersøgt inden jeg har lejekontakten ? Undskyld alle de spørgsmål 

Anmeld

24. juni 2013

skatja

Anonym skriver:

nej det er bestemt ikke rigtigt

reglerne ved kommunen er således at hvis det er en bolig i et boligselskab du skal flytte ind i så er det den kommune du flytter til du skal søge i.

men er det en privat lejebolig du skal leje så er det den kommune du bor i nu . det hedder en enkeltydelse det du skal søge om.

Husk : at du ikke må underskrive din lejekontrakt før kommunen har godkedt ansøgningen. ellers afviser de den med det samme.

husk også at vedlægge alt dokumentation dvs. 3 måneders kontoudskrifter og lønsedler, afvisning fra banken om et eventuelt lån samt en arrengementoversigt fra banken 

Held og lykke med ansøgningen og husk at kommunerne har min 4 ugers behandlingstid

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

nej det er bestemt ikke rigtigt

reglerne ved kommunen er således at hvis det er en bolig i et boligselskab du skal flytte ind i så er det den kommune du flytter til du skal søge i.

men er det en privat lejebolig du skal leje så er det den kommune du bor i nu . det hedder en enkeltydelse det du skal søge om.

Husk : at du ikke må underskrive din lejekontrakt før kommunen har godkedt ansøgningen. ellers afviser de den med det samme.

husk også at vedlægge alt dokumentation dvs. 3 måneders kontoudskrifter og lønsedler, afvisning fra banken om et eventuelt lån samt en arrengementoversigt fra banken 

Held og lykke med ansøgningen og husk at kommunerne har min 4 ugers behandlingstid

Det er privat så må det jo være i den jeg bor i nu må prøve og se hvordan jeg gør  

Anmeld

24. juni 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Nogen der ved om hvis man skal søge til indskud og det er i en anden kommune skal man så flytte dertil først eller kan man søge og se om de vil hjælpe ? 

Du ska søge i den kommune som du flytter fra. Så var det i hvert falde for 1 år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.