Størrelse på babys fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

2babygirls

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Jeg er ved at hækle nogle babyfutter til min veninde, der lige har født (skal nok lægge billede op, når de er færdige). Jeg er ret sikre på, at de er for store fra starten af, men spørgsmålet er, hvornår den lille ca vil kunne passe dem. I opskriften står der, at den mindste størrelse passer til en 10 cm fod, men hvornår ca er babys fod så stor? Nogle der kan hjælpe mig og tage et mål på deres puslings fødder?

Nogle er på størrelse med en tændstik æske, hvor andre er store.

Min den ældste havde større end den yngste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

M (:

Stivdie skriver:

Så vil de være lidt for store endnu, men det er jo også helt fint, at de kan passe til vinter

Ja, det lyder da rigtig fint! Der går som regel også lige en måned eller to før de kan finde ud af at beholde strømper/futter på

Er de med bindebånd? 

Anmeld

23. juni 2013

Stivdie

M (: skriver:

Ja, det lyder da rigtig fint! Der går som regel også lige en måned eller to før de kan finde ud af at beholde strømper/futter på

Er de med bindebånd? 

Jep, de er med bindebånd - de ligner små basketstøvler

Anmeld

23. juni 2013

M (:

Stivdie skriver:

Jep, de er med bindebånd - de ligner små basketstøvler

Ååååårh, hvor fint! Så gætter jeg på at veninden har fået en søn?

Vi har fået All Stars, de har også bragt lykke!

Anmeld

23. juni 2013

Stivdie

Ååååårh, hvor fint! Så gætter jeg på at veninden har fået en søn?

Vi har fået All Stars, de har også bragt lykke!

Hun har faktisk fået en datter - men så bliver støvlerne jo bare i rød De ligner et par små Converse
Jeg er nemlig lidt af den holdning, at små piger ikke behøver være for pussenussede, så jeg har også tænkt mig at sy små jeans til hende

Anmeld

23. juni 2013

M (:

Stivdie skriver:

Hun har faktisk fået en datter - men så bliver støvlerne jo bare i rød De ligner et par små Converse
Jeg er nemlig lidt af den holdning, at små piger ikke behøver være for pussenussede, så jeg har også tænkt mig at sy små jeans til hende

Hørt hørt! Jeg er heller ikke til lyserødt og tyl - ligesom drenge også godt kan klædes i en sej rød!

Anmeld

23. juni 2013

Stivdie

Hørt hørt! Jeg er heller ikke til lyserødt og tyl - ligesom drenge også godt kan klædes i en sej rød!

Lige præcis!
Kæresten har også flere gange kigget bekymret på mig og spurgt "Hvis det bliver en pige, så skal det være en drengepige, ikke?"
Men vi er nu helt enige om, at piger går i jeans og klatrer i træer, så uanset hvad det bliver, så kan han være helt rolig! - den lille må godt lege med brandmandslego uanset

Anmeld

23. juni 2013

M (:

Stivdie skriver:

Lige præcis!
Kæresten har også flere gange kigget bekymret på mig og spurgt "Hvis det bliver en pige, så skal det være en drengepige, ikke?"
Men vi er nu helt enige om, at piger går i jeans og klatrer i træer, så uanset hvad det bliver, så kan han være helt rolig! - den lille må godt lege med brandmandslego uanset

Jeg er helt enig, dog var jeg selv en rigtig prinsesse-pige, så det ville hun også få lov til, men først, hvis/når hun selv udtrykte et behov for det.. Har lidt svært ved, når babyer bliver små påklædningsdukker.. 

Anmeld

23. juni 2013

Stivdie

Jeg er helt enig, dog var jeg selv en rigtig prinsesse-pige, så det ville hun også få lov til, men først, hvis/når hun selv udtrykte et behov for det.. Har lidt svært ved, når babyer bliver små påklædningsdukker.. 

Ja, hvis pigen selv kommer og gerne vil være en prinsesse, så skal hun selvfølgelig have lov til det, men det er bestemt ikke en retning, jeg vil præge i. Jeg var selv en rigtig drengepige, så det er nok det, jeg har lettest ved at relatere til, men selvfølgelig skal der være plads til at sådan nogle små størrelser kan udvikle deres egen personlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.