Størrelse på babys fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.673 visninger
18 svar
1 synes godt om
22. juni 2013

Stivdie

Hej tøser,

Jeg er ved at hækle nogle babyfutter til min veninde, der lige har født (skal nok lægge billede op, når de er færdige). Jeg er ret sikre på, at de er for store fra starten af, men spørgsmålet er, hvornår den lille ca vil kunne passe dem. I opskriften står der, at den mindste størrelse passer til en 10 cm fod, men hvornår ca er babys fod så stor? Nogle der kan hjælpe mig og tage et mål på deres puslings fødder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

MissTas

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Jeg er ved at hækle nogle babyfutter til min veninde, der lige har født (skal nok lægge billede op, når de er færdige). Jeg er ret sikre på, at de er for store fra starten af, men spørgsmålet er, hvornår den lille ca vil kunne passe dem. I opskriften står der, at den mindste størrelse passer til en 10 cm fod, men hvornår ca er babys fod så stor? Nogle der kan hjælpe mig og tage et mål på deres puslings fødder?

Min datter er nu 16 mrd og hendes fod er ca. 12 cm så tror ikk barnet kan passe dem før han/hun er 10-12 mrd min datter bruger str. 20/21 i sko nu 

Anmeld

22. juni 2013

Juliekp

Hej tøser,

Min datters fod var 7 cm ved fødsel og hun var altså en lille en på 2,2 kg og 47 cm  Hun er idag lidt over 5 mdr, så hendes fod er da nok vokset lidt siden..

Anmeld

22. juni 2013

GUSO

Min fatte havde 10 cm fødder da hun blev født

Anmeld

22. juni 2013

M (:

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Min søns fod kunne lige ligge på indersiden af min tommelfinger, da han blev født.. Ved dog ikke, hvor langt det er, men har ikke specielt lange fingre.

Anmeld

22. juni 2013

Stivdie

MissTas skriver:

Min datter er nu 16 mrd og hendes fod er ca. 12 cm så tror ikk barnet kan passe dem før han/hun er 10-12 mrd min datter bruger str. 20/21 i sko nu 

Jeg synes også umiddelbart de ser for store ud til en nyfødt, men så får de glæde af dem, når hun bliver lidt ældre

Anmeld

22. juni 2013

Stivdie

Juliekp skriver:

Min datters fod var 7 cm ved fødsel og hun var altså en lille en på 2,2 kg og 47 cm  Hun er idag lidt over 5 mdr, så hendes fod er da nok vokset lidt siden..

Det lyder vist nogenlunde som samme størrelse som min venindes baby, og så passer det jo med, at de kan få glæde af dem allerede til vinter, når det bliver sutsko-koldt

Anmeld

22. juni 2013

Stivdie

GUSO skriver:

Min fatte havde 10 cm fødder da hun blev født

Så kommer de måske i brug før forventet Min venindes baby er dog en lillebitte én, men det gør jo heller ikke noget, at de først passer, når det bliver lidt koldere

Anmeld

22. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte's fod målte 8,2 cm ved fødslen. Vh stine

Anmeld

22. juni 2013

Stivdie

M (: skriver:

Min søns fod kunne lige ligge på indersiden af min tommelfinger, da han blev født.. Ved dog ikke, hvor langt det er, men har ikke specielt lange fingre.

Så vil de være lidt for store endnu, men det er jo også helt fint, at de kan passe til vinter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.