Hvilke bøger læser i for de små??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
16 svar
13 synes godt om
22. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja, min dreng elsker at læse i bøger, men jeg synes de få vi har er for komplicerede til ham 

Der er temmelig meget tekst og ikke så simpel historie, så han kan have svært ved at holde fokus. 

Ved bare slet ikke hvad jeg skal kigge efter til ham. Så hvilke har i?? 

Min dreng er i øvrigt 19 måneder. 

mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mor11 skriver:

Ja, min dreng elsker at læse i bøger, men jeg synes de få vi har er for komplicerede til ham 

Der er temmelig meget tekst og ikke så simpel historie, så han kan have svært ved at holde fokus. 

mor11

Vi har lige fået en ny som er super god! Den hedder "totte er lille" prøv den. Min søn er dog lidt ældre en din. 

Anmeld

22. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
sommerbarn<3 skriver:

Vi har lige fået en ny som er super god! Den hedder "totte er lille" prøv den. Min søn er dog lidt ældre en din. 

nårh ja, totte-bøger! Dem havde jeg selv som barn! tak

Anmeld

22. juni 2013

gonefishing

Mor11 skriver:

mor11

Min datter har 1000vis af bøger, men hun kan bedst lide inden sengetid at tage fotoalbum frem. Hun har nogle der er hendes.
Så sidder vi og taler om den tur vi var på eller om "mormors fødselsdag" osv

Anmeld

22. juni 2013

Frk. Himmelblå

Mor11 skriver:

mor11

Til den alder er Kaj-bøgerne perfekte.

Særligt "Kaj er farlig" og "Kaj har fine støvler"..

Anmeld

22. juni 2013

mamaninja

Mor11 skriver:

mor11

Der findes også mange hyggelige små historier på pixibog

Anmeld

22. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
mamaninja skriver:

Der findes også mange hyggelige små historier på pixibog

Ja, jeg synes bare de pixier vi har er for komplicerede fx en med mummi der sejler over til en ø, hvor det bliver stormvejr, de bygger en tømmerflåde men bliver skyllet ind på øen igen osv. det er ALT for meget, til at han kan holde fokus.

så det ville være godt med nogen titler at kigge efter

Anmeld

22. juni 2013

modesty

mor11

Min dreng (20 mdr.) elsker noget a la den her, hvor der er masser af ting på tegningerne så han kan øve sig i at sige hvad tingene hedder.

http://www.arnoldbusck.dk/boern-unge/billedboeger/min-store-peter-pedal-findebog

Jeg har også masser af bøger med tekst, men jeg har aldrig læst teksten op for ham. Jeg finder bare på min egen historie som passer til hans niveau, og så peger vi på tegningerne og snakker om hvad de forskellige ting hedder. 

Det er også en god idé at finde bøger der handler om noget han interesserer sig for. Hvis han f.eks er helt vild med biler - find en bog om biler. Hvis han er vild med fugle - find en bog om fugle.

Anmeld

22. juni 2013

LinLin

Den sultne larve aldrigmæt!

Eller kaj- bøger som en anden skrev

Anmeld

22. juni 2013

2babygirls

Mor11 skriver:

mor11

Totte og lotte bøger.

Pt læser vi 365 godnathistorier  Een til hver dag. Min datter er også snart 2,9år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.