Pas til barn hvis far er imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.833 visninger
19 svar
14 synes godt om
22. juni 2013

LineSchack

Hej alle sammen

Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ud at opleve verden med min datter, men at hendes far ( vi er heldigvis ikke sammen mere, hun ser ham ikke) er imod at hun skal have et pas. Han vil først acceptere det efter hun er fyldt 5, for som han siger så længe hun ikke må komme ned til ham må hun ikk forlade landet.

Mit spørgsmål er så, er der noget man kan gøre for at få et pas, nu hvor vi deler forældremyndigheden ( desværre) eller kan jeg intet gøre før hun fylder 5.

Håber nogen har prøvet det samme og kan komme med råd og vejledning. Tusind tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Juliekp

LineSchack skriver:

Hej alle sammen

Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ud at opleve verden med min datter, men at hendes far ( vi er heldigvis ikke sammen mere, hun ser ham ikke) er imod at hun skal have et pas. Han vil først acceptere det efter hun er fyldt 5, for som han siger så længe hun ikke må komme ned til ham må hun ikk forlade landet.

Mit spørgsmål er så, er der noget man kan gøre for at få et pas, nu hvor vi deler forældremyndigheden ( desværre) eller kan jeg intet gøre før hun fylder 5.

Håber nogen har prøvet det samme og kan komme med råd og vejledning. Tusind tak på forhånd

Nu hvor i deler forældre myndighed, skal i desværre begge godkende at hun får et pas. De skal bruge begge jeres underskrifter og jeres pas. 

Tror desværre ikke hun kan få ét, hvis faderen ikke underskriver.

Sådan var det ihvertfald da min datter skulle have et pas. 

Anmeld

22. juni 2013

SjeBets

22. juni 2013

LineSchack

Juliekp skriver:

Nu hvor i deler forældre myndighed, skal i desværre begge godkende at hun får et pas. De skal bruge begge jeres underskrifter og jeres pas. 

Tror desværre ikke hun kan få ét, hvis faderen ikke underskriver.

Sådan var det ihvertfald da min datter skulle have et pas. 

tak håber at der findes en mulighed...

Har du/ i så ikke været udenlands?

Tusind tak for svar

Anmeld

22. juni 2013

LineSchack

SjeBets skriver:

Du kan ansøge om at få det alligevel, og så vil de vurdere om hans grund er valid 

http://www.ret-raad.dk/Offices/NykoebingF/Private/Articles/Article%20List/Hvem%20bestemmer%20ved%20faelles%20foraeldremyndighed.aspx#.UcWzjTvwmh4

Tusind tak for de utrolig brugbare Link. Så vil jeg alligevel prøve at ansøge om pas.. må hellere ringe på mandag og hører om hvor lang tids varsel der er hvsi han stiler sig imod.

Tusind tak for svar

Anmeld

22. juni 2013

gonefishing

LineSchack skriver:

Hej alle sammen

Vi har lige fået lavet pas, og de er MEGET strenge med de regler.
Selvom vi er gift og sammen så skulle vi begge skrive under og det var da ligefør at vi begge skulle møde op!

Tror den eneste vej er at bløde din eks op, for uden ham får du det vist ikke

Anmeld

22. juni 2013

Noneother

Jeg ligger lige et link her.

Så længe "far" ikke har en bedre grund til at afvise end at han bare gerne vil være på tværs, så skulle det bestemt være muligt.

og med gyldig grund menes der hvis han har mistanke om at i ikke kommer tilbage eller lignende.

http://www.familieadvokaten.dk/breve-300/b300-232.html

Anmeld

22. juni 2013

Juliekp

LineSchack skriver:

tak håber at der findes en mulighed...

Har du/ i så ikke været udenlands?

Tusind tak for svar

Min datters far og jeg er sammen, så der var intet problem med at få et pas til hende, da vi begge ville skrive under.

Men som en anden skriver er de MEGET strenge med de regler, men håber du finder en løsning 

Anmeld

22. juni 2013

Tip!

Jeg har fælles forældre myndighed med min søns far, han ser ham ikke, har ikke gjort det i 4 år. 

I 2010 blev vi inviteret til Tyrkiet af mine forældre, og knægten skulle have et pas. 

Jeg indkaldte til møde i stats forvaltningen, og her ville han heller ikke skrive under, da han mente at jeg ville bortføre drengen (nårh ja, kunne måske sælge ham for en kamel eller andet i Tyrkiet) 

jeg gik politiet, forklarede hvordan det hang sammen! 

de fik på en eller anden måde kontakt med ham, og hans begrundelsen var igen helt ude i hampen. 

Jeg fik med politiets tilladelse lov til at få lavet et pas til min søn kun med min underskrift og det andet papir fra politiet, så var det helt iorden. 

Siden hen har vi været på ferie hvert år, så det kan lade sig gøre, når den anden part ikke er samarbejds villig. 

Anmeld

22. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Undskyld jeg lige stiller et spørgsmål helt ud af det blå. Men hvorfor har i fælles forældremyndighed hvis han ikk ser barnet? Hvis barnet ikke MÅ komme ned til sin far, hvordan kan han så have den halve myndighed????? 

Sorry, det sprang bare lige i øjnene og jeg er slet ikke inde i den slags 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.