Dræn ved nedsat hørelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

otlitrom

Leonora skriver:

Min store pige på 5 år fik lagt dræn for 4 uger siden.
Og der har været en verden til forskel på hvedes sprog herefter.

Hun kunne høre meget bedre fra hun vågnede af narkosen.
Jeg er sikker på at din dreng vil få lige så meget gavn af dræn.

Det er lynhurtigt overstået og de er kun på virket et par timer bagefter.

Knus Louise

Dejligt at din datter har haft god gavn af det! Jeg håber inderligt at vores søn får det samme. Det er hårdt med al det klynkeri for tiden 

Jeg håber han er hurtigt ovenpå, for drænene skal nok lægges på hans fødelsdag 

Tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

otlitrom

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ej det er da en god dag så...

Det er vores første besøg og én vi fik anbefaldet af egen læge, da de skulle være rigtig gode til småbørn...

Så nu må vi se.. Frederic var stort set ikke syg de første 2 år, men tak skæbne Freya høster både frederic's og resten af nabolaget's sygdom mm.

Freya var hurtig til at krybe og gjorde det da hun var 3½ mdr. Hun kravlede for fulde fart lidt før 5 mdr - men så gik det hele også i stå.. Både motorisk - vækst mm.

Vi har haft sammenlagt 16 raske dage siden november, så vi er nærmest desperart...

Hold da op, det er da helt vildt, så god hun har været motorisk!  Bare ærgeligt, at væske på ørene fik sat en stopper for det

Jeg håber I kan få noget hjælp. for 16 dage siden november er jo intet! Så skal jeg ikke klage, selvom han ikke har været så meget i vuggestue siden 1/4, som han kunne have været.

God bedring med hende! 

Anmeld

22. juni 2013

otlitrom

Havanagila skriver:

Isabella har aldrig haft problemer med ørene. Eller det var hvad vi troede. Hun har aldrig haft ondt i ørene. Vi skulle så til ørelæge for at snakke polypper fordi jeg har fået fjernet dem to gange som barn. Og så fordi hun tit var syg. Det viste sig så hun havde væske på ørene. Hun havde heller ikke noget sprog. ( hun er to) det er ca 2,5 mdr siden hun fik lagt dræn. Og første dag reagerede hun på en helikopter som fløj over os. Dem har hun aldrig lagt mærke til. Hun skreg så højt af begrejstring at hun tog sig til ørene. Men hun var glad. Og nu 2,5 mdr efter er der sket sindssygt meget med hendes sprog. Hun har ikke været syg siden og hun er bare meget mere glad. Og slet ikke såfrustreret som hun var før. Og nu kan hun høre når vi kalder på hende

Hvor er det bare SKØN læsning! Jeg håber det er det samme der vil ske for vores søn. Han har været ofte syg, og det har faktisk kun kunne lade sig gøre at have ham hjemme, fordi jeg er på barsel med lillebror. Jeg havde fået en advarsel eller to, hvis jeg havde haft så mange sygedage på job!

Skøn oplevelse med helikopteren!  Vi bor på landet, og B elsker traktorer. Jeg forestiller mig hans fjæs, når han hører den rigtigt for første gang!  Håber vores historie kommer til at ligne Jeres!

Tak for dit svar!!

Anmeld

22. juni 2013

Mother-love

kitty skriver:

Hvor er det bare SKØN læsning! Jeg håber det er det samme der vil ske for vores søn. Han har været ofte syg, og det har faktisk kun kunne lade sig gøre at have ham hjemme, fordi jeg er på barsel med lillebror. Jeg havde fået en advarsel eller to, hvis jeg havde haft så mange sygedage på job!

Skøn oplevelse med helikopteren!  Vi bor på landet, og B elsker traktorer. Jeg forestiller mig hans fjæs, når han hører den rigtigt for første gang!  Håber vores historie kommer til at ligne Jeres!

Tak for dit svar!!

Det tror jeg bestemt den gør. For vi fandt ud af at Isabella faktisk ikke kunne høre en skid. Hun reagerede aldrig når vi kaldte først når vi nærmest råbte men vi troede jo bare hun var trodsig. Men det er hun så ikke. Og på den første uge kunne hun allerede to nye ord. Og siden er det bare gået fremad.

Anmeld

22. juni 2013

otlitrom

Havanagila skriver:

Det tror jeg bestemt den gør. For vi fandt ud af at Isabella faktisk ikke kunne høre en skid. Hun reagerede aldrig når vi kaldte først når vi nærmest råbte men vi troede jo bare hun var trodsig. Men det er hun så ikke. Og på den første uge kunne hun allerede to nye ord. Og siden er det bare gået fremad.

Det lyder præcis som vores tanker omkring det!!! At han var trodsig og "vil-døv". Men han er nærmere "rigtig" døv..  Heldigvis kan der gøres noget ved det, og han viser interesse for at lære nye ord. Ofte opgiver han bare, fordi han ikke føler sig forstået alligevel. Det er hårdt at være 2 år

Anmeld

22. juni 2013

maria_wlt

kitty skriver:

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde forbi, men det er jo et sandt leksikon, så hvorfor ikke spørge her 

Min søn på snart 2 har nedsat hørelse, og deraf vanskeligheder med sproget og forståelsen af små opgaver i dagligdagen. Han har fået konstateret væske på begge ører (og flade kurver) både ved egen læge og ørelæge.

Vi skal til en snak igen på mandag, hos ørelægen, og mener hun der  (stadig) er god grund til det, vil han få lagt dræn i den efterfølgende uge.

Er der nogen der har erfaring med, hvordan reaktionen hos barnet er, når det pludselig kan høre meget mere/tydeligere? Og hvordan med det sproglige? Vil man kunne mærke en effekt, eller vil de fortsat være "bagud" ift. andre børn i aldersgruppen?

Håber på nogle succeshistorier, for lige nu er det liiiidt hårdt med tegnesprog og masser er klynk pga smerter og "så forstå mig dog, mor!"

/Kitty

Min søn fik lagt dræn da han var 2,5 år.. Faldt desværre ud og virkede ikke som de skulle.. Fik så igen da han blev 3 år.

På de sidste par mdr er der sket rigtig meget - Han har en talepædagog i børnehaven og hver dag kommer der flere ord på.

Vi troede faktisk at han var MEGET bagud, men det har vist sig at han faktisk er meget tæt på - Selvom fremmede ikke altid kan forstå ham

Jeg er slet ikke i tvivl om at din søn nok skal komme efter det - især når han kun er 2 år - Det tager bare lidt tid når man ikke har haft 2 år til at lytte

Anmeld

23. juni 2013

otlitrom

maria_wlt skriver:

Min søn fik lagt dræn da han var 2,5 år.. Faldt desværre ud og virkede ikke som de skulle.. Fik så igen da han blev 3 år.

På de sidste par mdr er der sket rigtig meget - Han har en talepædagog i børnehaven og hver dag kommer der flere ord på.

Vi troede faktisk at han var MEGET bagud, men det har vist sig at han faktisk er meget tæt på - Selvom fremmede ikke altid kan forstå ham

Jeg er slet ikke i tvivl om at din søn nok skal komme efter det - især når han kun er 2 år - Det tager bare lidt tid når man ikke har haft 2 år til at lytte

Tak for dit svar.

Vi er også blevet tilbudt talepædagog, men B bliver først to, pg virker interesseret i sproget og at lære at tale, så jeg vil gerne give ham en chance for at lære det selv først. Hvis ikke det kommer til at gå godt, så er det bestemt en mulighed med talepædagog.

Og så er det sjovt du skriver det med, at fremmede ikke forstår dem. Det er ikke mange ord B kan, men de fleste er det kun os der kan tyde, så derfor virker han "håbløst bagud". Jeg håber dog inderligt det nok skal komme.. Og gerne lidt tjept. Det ér svært at føle, at ens barn er "bagud". 

Anmeld

23. juni 2013

Jibbe

Dræn er virkelig verdens bedste ting for børn med væske på ørerne! Toke havde gentagende møb med spængte trommehinder til følge. Vi gik hos dårlig ørelæge der intet ville gøre - til sidst videre til ny ørelæge der lagde dræn 4 dage efter 1 besøg. Han var kun 8 mdr men havde der været konstant syg i næsten 4 mdr.
Har fået en hel ny og glad dreng der ikke har været nævneværdigt syg siden.
Min store dreng er også til kontrol dernede nu - han har for store mandler, polypper og tryk på ørene. Pt trives han men der sker nok noget efter sommeren mente lægen - så skulle vi evt have fjernet mandler eller polypper...

Lyt til dig og hvad du mener er rigtigt og godt i ikke lod jer tryne af den 1 ørelæge!

Anmeld

31. oktober 2013

Jems

Noah havde også væske på begge ører og havde ligne problemer.

efter drænet allerede dagen efter reagerede han med det samme vi snakkede til ham og udtalen af hans ord blev tydligere så en lille solstråle historie herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.