Dræn ved nedsat hørelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

Klumpe-dumpe

kitty skriver:

Haaaai Buddy! 

Det var jo et dejligt indlæg at læse, tak!!

Vi har taget suttekampen med B (for far var lidt ligeglad med at han brugte den, så den var liiiige lidt for god at have i munden). Nu har han den når han skal sove og hvis han er ked/meget træt. Ellers er den lagt væk, så han ikke finder den. Det burde ikke være noget problem. Men det er dejligt du nævner det, så har jeg endnu et godt argument for, at den skal pakkes væk, og at P ikke skal blive lige så glad for sin

Jeg håber dræn kan hjælpe ham, og jeg er faktisk 95% sikker på, at han får de dræn (på sin fødselsdag ), for lægen synes det ville være synd at bremse hans udvikling, hvis han kunne hjælpes.

Tak for svar! Knus til dig og dronningen 

Jeg tror ikke du skal være ked af det er på hans fødselsdag, det at blive 2 år og starte med høre er da fantastisk sidste år fik M lagt dræn Kl. 08:00 og vi fløj Kl. 16:00 ingen problem i det. ja sut er ikke godt, vi taler jo heller ikke så godt med noget i munden en anden ting der er godt for at styrke mundmotorikken er, at lave ansigter med B, spis/mysse mund, lalala med tungen ude, glad mund og det vi har brugt meget er forskellige mund instrumenter. (Mundharmonika-blokfløjte-alm. Fløjte- det der klaver agtige instrument man puster ind og trompet) for at styrke munden/tungen og M elskede/elsker det, for der kommer jo gevinst, ret hurtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

Happiness

Vi har lige været igennem det med Lukas. Han bliver 2år til juli.

Han reagerede meget på fars stemme! Han hulkede hver gang han hørte den i starten, da han jo nok har hørt den meget anderledes i laaang tid. Men efter nogle timer havde han vendet sig til den

1 time efter vi kom hjem løb han rundt og legede  

Vi har lagt mærke til mange sjove ting. Fx. da min mand tændte vandet på badeværelse kigger Lukas op og siger "vand", og da min mand så slukker siger Lukas "så" (han har aldrig kunne sige "s"er før!)

Men vi har jo ikke tænkt over at han ikke kunne høre, og så er det små ting man pludselig opdager. Han har ikke reageret på (været skræmt)af høje lyde som sådan, som ellers var noget vi frygtede.

Han er blevet mere social og snakker nu i vuggestuen. (det er stadig meget begrænset med hvad han kan sige!) Men før lukkede han sig ind i sig selv. Nok fordi han slet ikke kunne høre, når der samtiddigt skete mange ting omkring ham.

Han kan nu sige navne på nogle af børnene i vuggestuen og der er kommet flere ord. Han er dog stadig bagud med sproget, men der er helt klart sket forbedringer.

Vi var til ørelægen om fredagen og fik en tid til dræn lørdag! Så her gik det rigtig stærkt. Men med ørevoks og væske, havde han ca. 75% nedsat hørelse på begge øre Så jeg var glad for vi gjorde det. Selv om det ikke er sjovt at ens lille barn skal lægges i narkose

Håber I får en god virkning af det, hvis I vælger at han skal have dræn. Jeg ville helt klart anbefalde det

Anmeld

21. juni 2013

otlitrom

Ariel skriver:

Jeg tror ikke du skal være ked af det er på hans fødselsdag, det at blive 2 år og starte med høre er da fantastisk sidste år fik M lagt dræn Kl. 08:00 og vi fløj Kl. 16:00 ingen problem i det. ja sut er ikke godt, vi taler jo heller ikke så godt med noget i munden en anden ting der er godt for at styrke mundmotorikken er, at lave ansigter med B, spis/mysse mund, lalala med tungen ude, glad mund og det vi har brugt meget er forskellige mund instrumenter. (Mundharmonika-blokfløjte-alm. Fløjte- det der klaver agtige instrument man puster ind og trompet) for at styrke munden/tungen og M elskede/elsker det, for der kommer jo gevinst, ret hurtigt.

Masser af gode ideer, fedt!Jeg synes nu han er ret god til ansigter og lyde, men man kan altid lege og blive bedre! Vi blæser mange sæbebobler fx, men fløjter og den slags havde jeg ikke tænkt på!  Nu ved jeg, hvad jeg skal købe (og far flår hovedet af mig )

Anmeld

21. juni 2013

otlitrom

Happiness skriver:

Vi har lige været igennem det med Lukas. Han bliver 2år til juli.

Han reagerede meget på fars stemme! Han hulkede hver gang han hørte den i starten, da han jo nok har hørt den meget anderledes i laaang tid. Men efter nogle timer havde han vendet sig til den

1 time efter vi kom hjem løb han rundt og legede  

Vi har lagt mærke til mange sjove ting. Fx. da min mand tændte vandet på badeværelse kigger Lukas op og siger "vand", og da min mand så slukker siger Lukas "så" (han har aldrig kunne sige "s"er før!)

Men vi har jo ikke tænkt over at han ikke kunne høre, og så er det små ting man pludselig opdager. Han har ikke reageret på (været skræmt)af høje lyde som sådan, som ellers var noget vi frygtede.

Han er blevet mere social og snakker nu i vuggestuen. (det er stadig meget begrænset med hvad han kan sige!) Men før lukkede han sig ind i sig selv. Nok fordi han slet ikke kunne høre, når der samtiddigt skete mange ting omkring ham.

Han kan nu sige navne på nogle af børnene i vuggestuen og der er kommet flere ord. Han er dog stadig bagud med sproget, men der er helt klart sket forbedringer.

Vi var til ørelægen om fredagen og fik en tid til dræn lørdag! Så her gik det rigtig stærkt. Men med ørevoks og væske, havde han ca. 75% nedsat hørelse på begge øre Så jeg var glad for vi gjorde det. Selv om det ikke er sjovt at ens lille barn skal lægges i narkose

Håber I får en god virkning af det, hvis I vælger at han skal have dræn. Jeg ville helt klart anbefalde det

Begge vores drenge er juli drenge, så det bliver ca samme tid, aldersmæssigt, så jeg er rigtig glad for dit svar!

B snakker meget, og pædagogerne har spurgt til, om det måske var vores andet sprog, da de ikke forstod hvad han sagde, men at han sagde meget. Ang relationen til de andre børn, ved jeg ikke hvor påvirket den er. Han virker ikke som en enspænder, for at bruge et hårdt ord. Men som skrevet tidligere er han også ny i vuggestuen, og ja.. Der er bare sket meget over den seneste periode.

Vi har valgt dræn, og det håber vi så også ørelægen fortsat synes. 

Tak for dit svar!

Anmeld

22. juni 2013

otlitrom

hoppe loppe

Flere svar ville være dejligt! 

Anmeld

22. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

kitty skriver:

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde forbi, men det er jo et sandt leksikon, så hvorfor ikke spørge her 

Min søn på snart 2 har nedsat hørelse, og deraf vanskeligheder med sproget og forståelsen af små opgaver i dagligdagen. Han har fået konstateret væske på begge ører (og flade kurver) både ved egen læge og ørelæge.

Vi skal til en snak igen på mandag, hos ørelægen, og mener hun der  (stadig) er god grund til det, vil han få lagt dræn i den efterfølgende uge.

Er der nogen der har erfaring med, hvordan reaktionen hos barnet er, når det pludselig kan høre meget mere/tydeligere? Og hvordan med det sproglige? Vil man kunne mærke en effekt, eller vil de fortsat være "bagud" ift. andre børn i aldersgruppen?

Håber på nogle succeshistorier, for lige nu er det liiiidt hårdt med tegnesprog og masser er klynk pga smerter og "så forstå mig dog, mor!"

/Kitty

Ved at dræn har hjulpet rigtig mange... Både med sprog - hørelse - motorik og det at de er mindre irriterede..

Freya på 14 mdr har også nedsat hørelse - ingen sprog endnu - for store polypper - gentagne møb'er - lungebetændelser -  høfeber - allergi - dårlig vejrtrækning mm.

Vi skal til ørelæge her den 3 juli og er spændt.

Anmeld

22. juni 2013

otlitrom

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ved at dræn har hjulpet rigtig mange... Både med sprog - hørelse - motorik og det at de er mindre irriterede..

Freya på 14 mdr har også nedsat hørelse - ingen sprog endnu - for store polypper - gentagne møb'er - lungebetændelser -  høfeber - allergi - dårlig vejrtrækning mm.

Vi skal til ørelæge her den 3 juli og er spændt.

Så håber jeg I får noget brugbart at vide, så I føler I får hjælp. Det var desværre ikke tilfældet det første sted vi besøgte

Motorisk klarer han sig fint, hvis man tænker på krybe/kravle/gå/klatre. Men han vil ikke gynge eller lege vildt længere, da han bliver utilpas af det.. Det er helt klart sprogligt - og derfor også socialt- at den er gal!

Håber 3/7 bliver en god dag for os begge. Det er den dag B skal have lagt dræn (og fylder 2 år).

Anmeld

22. juni 2013

Leonora

Min store pige på 5 år fik lagt dræn for 4 uger siden.
Og der har været en verden til forskel på hvedes sprog herefter.

Hun kunne høre meget bedre fra hun vågnede af narkosen.
Jeg er sikker på at din dreng vil få lige så meget gavn af dræn.

Det er lynhurtigt overstået og de er kun på virket et par timer bagefter.

Knus Louise

Anmeld

22. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

kitty skriver:

Så håber jeg I får noget brugbart at vide, så I føler I får hjælp. Det var desværre ikke tilfældet det første sted vi besøgte

Motorisk klarer han sig fint, hvis man tænker på krybe/kravle/gå/klatre. Men han vil ikke gynge eller lege vildt længere, da han bliver utilpas af det.. Det er helt klart sprogligt - og derfor også socialt- at den er gal!

Håber 3/7 bliver en god dag for os begge. Det er den dag B skal have lagt dræn (og fylder 2 år).

Ej det er da en god dag så...

Det er vores første besøg og én vi fik anbefaldet af egen læge, da de skulle være rigtig gode til småbørn...

Så nu må vi se.. Frederic var stort set ikke syg de første 2 år, men tak skæbne Freya høster både frederic's og resten af nabolaget's sygdom mm.

Freya var hurtig til at krybe og gjorde det da hun var 3½ mdr. Hun kravlede for fulde fart lidt før 5 mdr - men så gik det hele også i stå.. Både motorisk - vækst mm.

Vi har haft sammenlagt 16 raske dage siden november, så vi er nærmest desperart...

Anmeld

22. juni 2013

Mother-love

kitty skriver:

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde forbi, men det er jo et sandt leksikon, så hvorfor ikke spørge her 

Min søn på snart 2 har nedsat hørelse, og deraf vanskeligheder med sproget og forståelsen af små opgaver i dagligdagen. Han har fået konstateret væske på begge ører (og flade kurver) både ved egen læge og ørelæge.

Vi skal til en snak igen på mandag, hos ørelægen, og mener hun der  (stadig) er god grund til det, vil han få lagt dræn i den efterfølgende uge.

Er der nogen der har erfaring med, hvordan reaktionen hos barnet er, når det pludselig kan høre meget mere/tydeligere? Og hvordan med det sproglige? Vil man kunne mærke en effekt, eller vil de fortsat være "bagud" ift. andre børn i aldersgruppen?

Håber på nogle succeshistorier, for lige nu er det liiiidt hårdt med tegnesprog og masser er klynk pga smerter og "så forstå mig dog, mor!"

/Kitty

Isabella har aldrig haft problemer med ørene. Eller det var hvad vi troede. Hun har aldrig haft ondt i ørene. Vi skulle så til ørelæge for at snakke polypper fordi jeg har fået fjernet dem to gange som barn. Og så fordi hun tit var syg. Det viste sig så hun havde væske på ørene. Hun havde heller ikke noget sprog. ( hun er to) det er ca 2,5 mdr siden hun fik lagt dræn. Og første dag reagerede hun på en helikopter som fløj over os. Dem har hun aldrig lagt mærke til. Hun skreg så højt af begrejstring at hun tog sig til ørene. Men hun var glad. Og nu 2,5 mdr efter er der sket sindssygt meget med hendes sprog. Hun har ikke været syg siden og hun er bare meget mere glad. Og slet ikke såfrustreret som hun var før. Og nu kan hun høre når vi kalder på hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.