Mit barn snakker ikke? 21 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

Mother-love

Isabella kunne kun sige Hej før hun fik lagt dræn i for to mdr siden. (Hun er lige blevet 2) men efter drænen var lagt.( vi vidste ikke hun havde væske på ørene og faktisk ikke kunne hører noget) på de sidste to mdr er der virkelig sket utrolig meget. Alle de ting hun pludselig kan sige og hun er begyndt med sætninger også.

Selvom dit barns øre ikke fejler noget. Tror jeg du skal have tålmodighed for tror jo mere du presser på o længere tid går der?
Jeg kan selv huske hvordan jeg havde det før Isabella fik lagt dræn. Jeg ville bare gerne hun snart kunne snakke og forklare sig. For hun blev så frustreret tit over hun ikke kunne sige hvad hun ville. Og ligeså frustreret blev vi.

Jeg ville undlade at bruge alle de pegebøger og den slags og så simpelthen bare sætte ord på de ting dit barn gør og føler (glad,sur,ked af det osv.)

Vi kunne ihvertfald mærke på Isabella jo mere vi sad med de bøger jo mindre interessant blev de. Nu kommer hun selv med dem og så synes hun det er meget sjovere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

IT-nørd

Three little steps skriver:

Vi gør alt for at få ham til at snakke. Læser i bøger, gentager os selv og taler tydeligt og klart. Vi prøver at få ham til at sige hvad han vil have, og læser også meget pegebøger, samt nærmest tvinger ham til at sige tingene selvom vi godt ved hvad han vil have.

Hvad sulen gør vi? han bliver 2 år om 3 måneder, og kan stadig kun sige "ja" og "av". Folk vi kender mener at det fordi han ved vi ved hvad han vil have og derfor ikke gider sige det. Men det kan vi jo ikke bruge til så meget..

Vi har fået tjekket øre, samt hals på ham, og der er intet. Han er frisk som en halvørn! men nægter simpelthen at tale. Han vil ikke gentage os eller noget.. åh! Lægen sagde vi skulle tage det som det kommer, og han nok skal komme til at tale, men vi vil gerne sætte fut i det.

Nogen med lignende problem? Vi synes det er besynderligt at han ikke tager de stores sprog, eller lærer hurtigere grundet storesøskende. 

Det er altså ikke unormalt. Freya fylder 2 på søndag og det er først indenfor de sidste 14 dage der er begyndt at ske noget. Hun er rigtig dygtig motorisk, hun hopper, slår kolbøtter, klatrer op ad alt, og også god finmotorisk.

Hun har kun sagt enkelte ord og dyrelyde, men nu sker der en masse. I dag så vi en traktor på vej hjem fra DP og der kom pludseligt "Grøn traktor, mana se!". Pyt med at den var blå . Hun svarer altid relevant når hun bliver spurgt og jeg er sikker på at der snart sker en masse med sproget.

Din dreng er helt normal 

Anmeld

20. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mange tak, håber han når at følge lidt med de næste 3 måneder. bare han siger 5 ord mere ville jeg blive rigtig glad det er jo mere fordi han bruger babylyde stadig og så de 2 små ord han kan, og det er utrolig frusterende for ham ikke at kunne formulere sig, han bliver så hidsig nogle gange når vi ikke ved hvad han vil.

Men krydser fingre for at det bare er en stille-periode så

Tror i hveet fald det ville hjælpe hvis der ikke var for meget fokus på sprogstimulering hvis barnet ingen interesse har. Her har vi altid kun læst når han selv kom med en bog og ellers taler vi meget med ham og sætter ord på hvad han laver/vi laver. 

Men har dit barn svært ved at forstå jer? 

Anmeld

20. juni 2013

EnGodMor

Vi gør alt for at få ham til at snakke. Læser i bøger, gentager os selv og taler tydeligt og klart. Vi prøver at få ham til at sige hvad han vil have, og læser også meget pegebøger, samt nærmest tvinger ham til at sige tingene selvom vi godt ved hvad han vil have.

Hvad sulen gør vi? han bliver 2 år om 3 måneder, og kan stadig kun sige "ja" og "av". Folk vi kender mener at det fordi han ved vi ved hvad han vil have og derfor ikke gider sige det. Men det kan vi jo ikke bruge til så meget..

Vi har fået tjekket øre, samt hals på ham, og der er intet. Han er frisk som en halvørn! men nægter simpelthen at tale. Han vil ikke gentage os eller noget.. åh! Lægen sagde vi skulle tage det som det kommer, og han nok skal komme til at tale, men vi vil gerne sætte fut i det.

Nogen med lignende problem? Vi synes det er besynderligt at han ikke tager de stores sprog, eller lærer hurtigere grundet storesøskende. 

Her var vores den store enormt hurtig med at kravle, rejse sig op af ting og gå. Men sproget hørte vi intet af, for ved 2.10 års alderen. Og nu ved 3 års alderen  har sproget taget super flot og godt fat

Vores nummer to var sener om at kravle, rejse sig op ad ting, og gå. Men   sproget  kom allerede da vores nummer to var 8 måneder. 

Så der er rigtig meget forskel på børn dfor alt det de kloge siger med bøgern. rim og remser. Det hjælper ikke, hvis ikke dit barn har interesse i det tag heller og køre med tog, bus eller cykel, og snakkede om de ting i ser på jeres vej. Bag eller jeg med modellervoks, hvis det fanger hans interesse

Gå på biblioteket og leg ved børne området , tag til stranden og kast sten i vandet og snak om det sådanne ting og mange andre hjalp her. Jeg gjorde os lige efter  facitlisten med hvad  der står i bøgerne. Det gjorde bare tingene meget værre. Men efter vi gjorde de ting som vores barn ville,  bom så kom sproget.

Anmeld

21. juni 2013

Clisolka

Som flere skriver, så er børn forskellige  Her var Isabella heller ikke meget for at tale, men da først hun fyldte 2 år kom der i den grad fart på! Nu er hun 2 år og 7 måneder og jeg kan slet ikke følge med mere - der kommer mange nye ord og sætninger hver dag 

De nyeste er "se far, jeg har tørret op", "mor, stor mave, baby i maven" og "jeg er en stor pige"  Den anden dag under aftensmaden fortalte hun at en af de andre piger i vuggestuen havde bidt hende i armen 

Dog har hun stadig sit helt eget "elversprog", som jeg kalder det, hvor hun snakker flere minutter uden jeg kan forstå hvad hun siger 

Anmeld

21. juni 2013

gonefishing

Jeg har også været bekrymret ligesom dig, da vores datter var samme alder sagde hun heller ikke rigtig noget.

Det er MEGET forskelligt og det kommer faktisk lige pludseligt.

Vores datter bliver 3 til dec og fra den ene dag til den anden, begyndte hun at sige flere sætninger: "Jeg er her ovre". Det kom ud af den blå luft!

Anmeld

21. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Måske I netop presser ham for meget?

Så han føler at der ligger et enormt pres på ham til at skulle gøre det korrekt og derfor helt står af inden han begynder?

Min kæreste har noget familie hvor sønnen først begyndte at tale da han var 2 år og nogle mdr. De havde også presset ham og gjort meget ud af at han SKULLE snakke med dem... Først da de fik af vide af lægen at de skulle prøve at lade være med at presse på så gik der 2 mdr og vupti han ville næsten ikke stoppe med at tale igen... Han havde bare gået og øvet sig inden i så da han begyndte at snakke var næsten alt fuldkommen ren tale...

Kan være han venter til han føler han kan det godt nok fremfor at prøve og prøve og fejle

Vores søn snakker ikke rent han er også 21 mdr... hans bedste ord er ja, nej, og av... Er absolut ikke bekymret for ham for han forstår os og det kan vi se og mærke på ham at han gør og det er det vigtigste for os lige nu

Anmeld

22. juni 2013

Majbrit P

Tak for alle svarerne piger '

Har fået ro i sindet ved at vide at mit barn ikke er det eneste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.