Ville du føle dig stødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

M&N

RGN skriver:

Kære boboere i opgang X

Jeg (navn) fra (adresse) har længet gået og overvejet om sikkerheden i vores bebyggelse er god nok.
Derfor har jeg fået den idé, at jeg gerne vil sponsere én røgalarm pr etage til forebyggelse af dødsfald i tilfælde af brand.

I tilfælde nogen af jer skulle være imod, må I meget gerne kontakte mig på telefonnr. xxxxxxxx

Jeg håber selvfølgelig alle synes det er en god idé og håber selvfølgelig også I sikrer jeres egen lejlighed så godt som muligt.

Det er muligt du skal høre om ejendomsselskabet også er indforstået?

Du kan også vælge at stemme dørklokker og spørge folk.

Tusind tak, det er nu meget godt skrevet, den tror jeg at vi nupper 

Kan evt. skrive at de koster sølle 30 kr i Harald Nyborg fx. Det er jo ingen penge for hvilken sikkerhed de skaber!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

M&N

Flodkilling skriver:

Hmmmmm måske.

Hej allesammen.
Håber I nyder sommeren!

Jeg/vi har gået og tænkt over at vi i dag lever i 2013, og det må være på tide at det er obligatorisk at have en røgalarm i sin lejlighed.
Der sker flere og flere ulykker og vi siger altid: "det sker for naboen og ikke os", men det KAN ske for os.
Vi bor på 3-4 sal og overvejer at sætte røgalarmer op i opgangen, dette kræver selvfølgelig at folk ikke ryger i opgangen, men vi håber på at folk vil gå skridtet videre og få installeret en i deres bolig.

Vi håber på at I forstår og har lyst til at gøre vores opgang mere sikkert for alle beboer.

På forhånd tak!

mvh xx

Uhh den var også meget god! Håber virkelig nogen i forvejen har alarmer op eller vil gøre det, efter den seddel.. Har tænkt mig at sætte den midt i opgangen med stor fed skrift 

Anmeld

20. juni 2013

M&N

emmagirl skriver:

Det var da en genial ide! Og 280 kr er jo ingenting målt i menneskeliv  

Lige netop, de penge vil jeg sku gerne gi..

Så må vi håbe folk ikke ryger i opgangen 

Anmeld

20. juni 2013

Christine

MorTilMalucca skriver:

Hvis du bor i lejlighed, i et etagebyggeri og så en seddel blive hængt op omkring påmindelse om røgalarmer, ville du så blive stødt?

Vi kan jo ikke kræve alle har en røgalarm men man kan vel gøre hvad man kan, for at øge alles sikkerhed? Vi bor på 3 sal og vores nabo er ryger, hvis det brænder i opgangen eller hos naboen på 1 sal, så har vi jo ikke særlig stor chance for at overleve hvis de ikke har en røgalarm eller opdager branden.

Overvejer selv at købe nogen af de billige og sætte op på hver loft på trappen, VED godt at det IKKE er vores ansvar, men synes ikke sikkerhed går op i penge...

Hvad sys i?

Det kommer an på ordlyden af den pågældende seddel. Man kan måske vinkle det så folk føler de har lyst til at bruge alarmer af hensyn til deres egen sikkerhed. Hvis det lyder som om i vil bestemme hvad folk skal gøre for at sikre deres lejlighed, så kan jeg forestille mig at enkelte ville finde det ret irriterende.

Anmeld

20. juni 2013

M&N

Christine skriver:

Det kommer an på ordlyden af den pågældende seddel. Man kan måske vinkle det så folk føler de har lyst til at bruge alarmer af hensyn til deres egen sikkerhed. Hvis det lyder som om i vil bestemme hvad folk skal gøre for at sikre deres lejlighed, så kan jeg forestille mig at enkelte ville finde det ret irriterende.

Præcis, vil ikke lyde som en sur kælling som vil bestemme 

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

MorTilMalucca skriver:

Uhh den var også meget god! Håber virkelig nogen i forvejen har alarmer op eller vil gøre det, efter den seddel.. Har tænkt mig at sætte den midt i opgangen med stor fed skrift 

Jamen så bliver det jo også sådan lidt en "se jeg har én og tænker på sikkerheden". altså det skal blive gjort til noget "sejt" at have en røgalarm.

Anmeld

20. juni 2013

M&N

Flodkilling skriver:

Jamen så bliver det jo også sådan lidt en "se jeg har én og tænker på sikkerheden". altså det skal blive gjort til noget "sejt" at have en røgalarm.

Netop 

Anmeld

20. juni 2013

sus82

Du kunne jo skrive på sedlen, at du har tænkt at købe nogen til opgangen og om der er nogen der vil have et par stykker til deres lejlighed også og så prisen for dem og så plads til at de kan skrive sig på sedlen, hvis de ønsker alarmer. Så har du jo hjulpet dem godt på vej.

Anmeld

20. juni 2013

mn

MorTilMalucca skriver:

Hvis du bor i lejlighed, i et etagebyggeri og så en seddel blive hængt op omkring påmindelse om røgalarmer, ville du så blive stødt?

Vi kan jo ikke kræve alle har en røgalarm men man kan vel gøre hvad man kan, for at øge alles sikkerhed? Vi bor på 3 sal og vores nabo er ryger, hvis det brænder i opgangen eller hos naboen på 1 sal, så har vi jo ikke særlig stor chance for at overleve hvis de ikke har en røgalarm eller opdager branden.

Overvejer selv at købe nogen af de billige og sætte op på hver loft på trappen, VED godt at det IKKE er vores ansvar, men synes ikke sikkerhed går op i penge...

Hvad sys i?

det er et lovkrav at have røgalarmer der er tilsluttet faststrøm, hvis man lejer lejligheden og den er renoveret. Så for at være ærligt så troede jeg faktisk det efterhånden var i de fleste, for næsten alle lejligheder man lejer står der "ny renoveret" i lejekontrakten. Men jeg ser det som en selvfølge at alle har røgalarmer i beboelsesrum og hvis jeg fandt ud af en del af de andre lejere ikke havde det, ville jeg kontante ejeren og spørger om han ikke synes der burde sættes brandalarmer op i hans ejendom, for det må da også være i hans interresse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.