Ville du føle dig stødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
18 svar
12 synes godt om
20. juni 2013

M&N

Hvis du bor i lejlighed, i et etagebyggeri og så en seddel blive hængt op omkring påmindelse om røgalarmer, ville du så blive stødt?

Vi kan jo ikke kræve alle har en røgalarm men man kan vel gøre hvad man kan, for at øge alles sikkerhed? Vi bor på 3 sal og vores nabo er ryger, hvis det brænder i opgangen eller hos naboen på 1 sal, så har vi jo ikke særlig stor chance for at overleve hvis de ikke har en røgalarm eller opdager branden.

Overvejer selv at købe nogen af de billige og sætte op på hver loft på trappen, VED godt at det IKKE er vores ansvar, men synes ikke sikkerhed går op i penge...

Hvad sys i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

gonefishing

MorTilMalucca skriver:

Hvis du bor i lejlighed, i et etagebyggeri og så en seddel blive hængt op omkring påmindelse om røgalarmer, ville du så blive stødt?

Vi kan jo ikke kræve alle har en røgalarm men man kan vel gøre hvad man kan, for at øge alles sikkerhed? Vi bor på 3 sal og vores nabo er ryger, hvis det brænder i opgangen eller hos naboen på 1 sal, så har vi jo ikke særlig stor chance for at overleve hvis de ikke har en røgalarm eller opdager branden.

Overvejer selv at købe nogen af de billige og sætte op på hver loft på trappen, VED godt at det IKKE er vores ansvar, men synes ikke sikkerhed går op i penge...

Hvad sys i?

næ, men nu går jeg også meget op i den type sikkerhed.
Ikea har dem jo til ingen penge + brandslukker og tæpper.
Vi har en brandslukker, 2 brandtæpper og røgalarmer i stue lejlighed på 74kvm

Anmeld

20. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Synes da det er en god idé.

Tit er det jo en ting som folk glemmer eller bare ikke får gjort.
Synes egentligt det burde være et lovkrav. (Hvordan man skulle tjekke op på det er en anden sag)

Anmeld

20. juni 2013

M&N

Flodkilling skriver:

næ, men nu går jeg også meget op i den type sikkerhed.
Ikea har dem jo til ingen penge + brandslukker og tæpper.
Vi har en brandslukker, 2 brandtæpper og røgalarmer i stue lejlighed på 74kvm

Vi fik også sat 4 alarmer op i vores lejlighed på 103 kvm. Vil gerne have 1 eller 2 mere, de er alle serieforbundet.

Kunne godt finde på at købe en serieforbundet til selve opgangs lofterne. Vi har jo trods alt "4" sale, så ville være rart at have en alarm så hele opgangen bliver vækket hvis der er brand i opgangen, for vi er jo ligesom de sidste da vi bor højest oppe..

Hvad kunne man skrive i sådan et brev? Vil jo ikke lyde sur 

Anmeld

20. juni 2013

mommy1991

MorTilMalucca skriver:

Hvad sys i?

Vi bor også på 2. sal (som er øverste i bygningen) - og tanken har strejfet mig mange gange, da dem på 1. sal ryger.. Så jeg er fuldstændig enig med dig - og håber da virkelig inderligt at dem nedenunder os har røgalarmer. Men, det er egentlig en god idé, det med at sætte nogen op i opgangen! Kunne jeg i hvertfald godt finde på at gøre  

Anmeld

20. juni 2013

M&N

RGN skriver:

Synes da det er en god idé.

Tit er det jo en ting som folk glemmer eller bare ikke får gjort.
Synes egentligt det burde være et lovkrav. (Hvordan man skulle tjekke op på det er en anden sag)

Lige præcis! Vi boede selv i nybyggeri sidste år og der var brand alarm. Synes det er for dårligt det kun er nybyg der har den lov, synes det burde være hvertfald alle etagebyggerier....

Hvad ville være godt at skrive? 

Anmeld

20. juni 2013

M&N

emmagirl skriver:

Vi bor også på 2. sal (som er øverste i bygningen) - og tanken har strejfet mig mange gange, da dem på 1. sal ryger.. Så jeg er fuldstændig enig med dig - og håber da virkelig inderligt at dem nedenunder os har røgalarmer. Men, det er egentlig en god idé, det med at sætte nogen op i opgangen! Kunne jeg i hvertfald godt finde på at gøre  

Man kan føle sig vildt utryg! Forleden dag kunne jeg ikke sove i frygt for hvis der går brand nedenunder og de ikke vågner. Det er jo ret træls ikke at kan komme ned eller branden rykker sig op til os! 

Jeg må sige jeg overvejer at sende manden i Harald Nyborg og købe 4 serieforbundet røgalarmer (som vi også har). De koster "sølle" 280 kr og så hylder de alle sammen hvis 1 går igang. Det er jo ret smart, især i opgangen... 

Anmeld

20. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Lige præcis! Vi boede selv i nybyggeri sidste år og der var brand alarm. Synes det er for dårligt det kun er nybyg der har den lov, synes det burde være hvertfald alle etagebyggerier....

Hvad ville være godt at skrive? 

Kære boboere i opgang X

Jeg (navn) fra (adresse) har længet gået og overvejet om sikkerheden i vores bebyggelse er god nok.
Derfor har jeg fået den idé, at jeg gerne vil sponsere én røgalarm pr etage til forebyggelse af dødsfald i tilfælde af brand.

I tilfælde nogen af jer skulle være imod, må I meget gerne kontakte mig på telefonnr. xxxxxxxx

Jeg håber selvfølgelig alle synes det er en god idé og håber selvfølgelig også I sikrer jeres egen lejlighed så godt som muligt.

Det er muligt du skal høre om ejendomsselskabet også er indforstået?

Du kan også vælge at stemme dørklokker og spørge folk.

Anmeld

20. juni 2013

mommy1991

MorTilMalucca skriver:

Man kan føle sig vildt utryg! Forleden dag kunne jeg ikke sove i frygt for hvis der går brand nedenunder og de ikke vågner. Det er jo ret træls ikke at kan komme ned eller branden rykker sig op til os! 

Jeg må sige jeg overvejer at sende manden i Harald Nyborg og købe 4 serieforbundet røgalarmer (som vi også har). De koster "sølle" 280 kr og så hylder de alle sammen hvis 1 går igang. Det er jo ret smart, især i opgangen... 

Det var da en genial ide! Og 280 kr er jo ingenting målt i menneskeliv  

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

MorTilMalucca skriver:

Vi fik også sat 4 alarmer op i vores lejlighed på 103 kvm. Vil gerne have 1 eller 2 mere, de er alle serieforbundet.

Kunne godt finde på at købe en serieforbundet til selve opgangs lofterne. Vi har jo trods alt "4" sale, så ville være rart at have en alarm så hele opgangen bliver vækket hvis der er brand i opgangen, for vi er jo ligesom de sidste da vi bor højest oppe..

Hvad kunne man skrive i sådan et brev? Vil jo ikke lyde sur 

Hmmmmm måske.

Hej allesammen.
Håber I nyder sommeren!

Jeg/vi har gået og tænkt over at vi i dag lever i 2013, og det må være på tide at det er obligatorisk at have en røgalarm i sin lejlighed.
Der sker flere og flere ulykker og vi siger altid: "det sker for naboen og ikke os", men det KAN ske for os.
Vi bor på 3-4 sal og overvejer at sætte røgalarmer op i opgangen, dette kræver selvfølgelig at folk ikke ryger i opgangen, men vi håber på at folk vil gå skridtet videre og få installeret en i deres bolig.

Vi håber på at I forstår og har lyst til at gøre vores opgang mere sikkert for alle beboer.

På forhånd tak!

mvh xx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.