Fuld Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
16 svar
2 synes godt om
19. juni 2013

Anonym trådstarter

Nu håber jeg at nogen vil hjælpe  

min søn er to et halvt år, og har kun set sin far 5 gange, ialt 5 timer .. Han vil ikke se sin søn igen. Han har ikke betalt børne bidrag i 6 måneder (jeg har meldt dem fra) 

vi har intet hørt fra ham siden han opsagse samvær. 

Mit spørgsmål er nu, vil jeg kunne få den fulde forældremyndighed af disse årsager ??

og en anden ting, min mand (som har været der siden jeg var i 6. Måned) ser jo min søn, som hans egen.. Han ønsker derfor at adoptere, men hvordan gør vi det? Hyre man en advokat? Eller er der en blanket på SF's hjemmeside man skal udfylde, vi kan intet finde om det  

håber nogen vil hjælpe ... Hvis nogen vil hjælpe, men det er for privat, sender jeg gerne en PB..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

FruK

Kender ikke så meget til det, ud over at jeg kender nogen der har gjort det. Der står en masse her:

Jeg kan ikke lige finde noget om samtykke fra far, men mener bestemt at den skal være der - uanset hvor lidt han har set barnet.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6298

Anmeld

19. juni 2013

FruK

Hov - kunne ikke lave linket blåt. Men det kan kopieres. 

Anmeld

19. juni 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Kender ikke så meget til det, ud over at jeg kender nogen der har gjort det. Der står en masse her:

Jeg kan ikke lige finde noget om samtykke fra far, men mener bestemt at den skal være der - uanset hvor lidt han har set barnet.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6298

Hvordan gjorde de det ?? 

Har fælles forældremyndighed med hans "far" fordi vi boede sammen 10 måneder inden han blev født  

han skal godkende adoptionen, det er der jeg har problemet , for sender vi bare  ind, og håber han godkender ?? 

Eller skal vi tage kontakt til ham (aner ikke hvor han bor eller noget) og så få hans tilladelse inden vi indsender ?? 

Synes det er svært  

Anmeld

19. juni 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

min søn er to et halvt år, og har kun set sin far 5 gange, ialt 5 timer .. Han vil ikke se sin søn igen. Han har ikke betalt børne bidrag i 6 måneder (jeg har meldt dem fra) 

Mit spørgsmål er nu, vil jeg kunne få den fulde forældremyndighed af disse årsager ??

og en anden ting, min mand (som har været der siden jeg var i 6. Måned) ser jo min søn, som hans egen.. Han ønsker derfor at adoptere, men hvordan gør vi det? Hyre man en advokat? Eller er der en blanket på SF's hjemmeside man skal udfylde, vi kan intet finde om det  

håber nogen vil hjælpe ... Hvis nogen vil hjælpe, men det er for privat, sender jeg gerne en PB..

Det med adoption skal barnets far godkende. Uanset hvad. Hvis din mand skal adoptere mindes jeg at man skal have været gift og boet sammen i minimum 5 år. Men hæng mig ikke op på det. Ring ind og hør af. De er altid klar på at forklare reglerne. 

Mht. fuld forældremyndighed. Jeg tror stadig ikke du bare får den fordi de ikke ser hinanden. Statsforvaltningen vil med sikkerhed tage kontakt til barnets far og høre om han er interesseret i at se sit barn. Og er han slet ikke det - ja, så kan det godt være. Men i dag får man nærmest kun fuld forældremyndighed hvis den anden forælder sidder og stikker sig i armen. Sørgeligt men sandt. 

Pøj pøj 

Anmeld

19. juni 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Det med adoption skal barnets far godkende. Uanset hvad. Hvis din mand skal adoptere mindes jeg at man skal have været gift og boet sammen i minimum 5 år. Men hæng mig ikke op på det. Ring ind og hør af. De er altid klar på at forklare reglerne. 

Mht. fuld forældremyndighed. Jeg tror stadig ikke du bare får den fordi de ikke ser hinanden. Statsforvaltningen vil med sikkerhed tage kontakt til barnets far og høre om han er interesseret i at se sit barn. Og er han slet ikke det - ja, så kan det godt være. Men i dag får man nærmest kun fuld forældremyndighed hvis den anden forælder sidder og stikker sig i armen. Sørgeligt men sandt. 

Pøj pøj 

Heldigvis kun to år  

men krav om adoption af stedbarn skal man ikke godkendes som adoptant, så det slet ikke et krav at man har boet sammen eller været gift i x antal år.. 

Håber jeg får medhold om fuld forældrenyndighed, ellers må jeg jo anke og rage den i retten til jeg får den  

Anmeld

19. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Tager jeg fejl. Eller er der ikke en regel om at faderen skal være der de sidste 2-3 ?måneder af graviditeten før han har "krav" på noget?

Anmeld

19. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

ville du godt...

MEN.... hvis ikke han vil give den fra sig, ville jeg advare dig om at det kan være en lang proces, og at du virkelig skal have nerverne iorden...

mine drenges far havde ikke set sine børn i 1 år da jeg valgte at sæge fuld forældre myndighed.... selvom det var så længe han ikke havde set dem måtte jeg alligvel kæmpe 1½ år om at få fuld forældremyndighed.... og fik den først da jeg hev det hele i landretten, efter tårer og utrolig mange penge...

Anmeld

19. juni 2013

DianaRJS

Flodkilling skriver:

Tager jeg fejl. Eller er der ikke en regel om at faderen skal være der de sidste 2-3 ?måneder af graviditeten før han har "krav" på noget?

er han sat på som far, får de automatisk fælles forældre myndighed.... uanset om han har været der eller ej...

Anmeld

20. juni 2013

FruK

Anonym skriver:

Hvordan gjorde de det ?? 

Har fælles forældremyndighed med hans "far" fordi vi boede sammen 10 måneder inden han blev født  

han skal godkende adoptionen, det er der jeg har problemet , for sender vi bare  ind, og håber han godkender ?? 

Eller skal vi tage kontakt til ham (aner ikke hvor han bor eller noget) og så få hans tilladelse inden vi indsender ?? 

Synes det er svært  

Jeg ved ikke hvordan det foregår i praksis. Men ring til dem og forklar jeres situation, så kan de nok hjælpe dig med, hvordan I skal gribe det an.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.