Anonym skriver:
Lige mht. det med at snakke om andre ting end ungerne 
Det er min mands egen klare holdning, at de gik fra hinanden af en årsag, og det eneste der fortsat skal binde dem sammen er deres børn
Dette har jeg slet ingen indflydelse på! Indrømmet, jeg er en smule jaloux anlagt, men det er jeg sjovt nok først blevet efter jeg mødte X, og det er slet ikke noget jeg giver udtryk for i sammenhæng med ex-konen overfor ham, det holder jeg for mig selv... Det er satens han er så dejlig 

Jeg kan se på mit første indlæg at jeg fik skrevet at han sagde nej til alt fælles, det er så ikke helt rigtigt, for ham, hans mor og søskende tager stadig derop to gange om året, når ex-konen holder fødselsdag for ungerne
Det betyder rigtig meget for børnene, men de har selv efterspurgt at få 2x2 fødselsdagsfest næste år, så næste år holder vi hos os for dem begge, og hun holder for dem begge 
Dette er efter ex-svigerfamiliernes egne ønsker, da ingen af familierne længere føler at de har noget at snakke om...
Men for lige at summere op, så prøver min kæreste at holde det på et minimum med kontakten ud over det der vedrører ungerne, såsom fødselsdage, skolearrangementer osv.
De snakker da tit i tlf, og når ungerne bliver hentet i weekenden drikker de også en kop kaffe eller to inden de kører, men snakken går altid på ungerne, og det tror jeg simpelthen er fordi de ikke har andet at snakke om.. 
Jeg kan også godt forstå dig, at man kan blive lidt jaloux, det kunne jeg sikkert også selv blive i situationen omkring at han skulle sove hjemme ved hende, men ville bare bide det i mig og tænke at det var for børnenes skyld
Dine følelser omkring det forstår jeg godt.
Syntes også det lyder til at du har en rigtig sød og forstående mand.
Jeg er selv skilsmissebarn og mine forældre lavede tit ting sammen med os, så vi havde både mor og far omkring os og til højtider som jul og fødselsdage havde vi også dem begge omkring os. Det har bare betydet så meget for mig og mine søskende at det har været på den måde. Min mor er gift med en anden mand nu, men min far og ham har et godt forhold fordi min papfar accepterede min far fra start
Men hvis deres unger selv har ønsket at holde fødselsdag henholdsvis hos mor og far, så er da helt sikkert sådan det skal være