jeres ærlige mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Bor sammen med min kæreste vi har to børn sammen. Og er i gang med at spare op til vores bryllup men har så fået af vide af min kæreste at hvis jeg nogensinde bliver gravid med nummer 3 og får barnet så kan jeg godt regne med at blive alene mor til 3. Den kommentar har fået mig til at tvivle. Ville i gifte jer med jeres hvis i havde fået den kommentar? ?

Nej ikke med sådan et ultimatum

Det ville i hvert fald kræve en lang snak, men jeg ville da godt nok sætte spørgsmålstegn ved hans reelle kærlighed til mig hvis jeg var i din situation...

Under alle omstændigheder må han jo lade sig sterilisere hvis dét at få et 3. barn ville få hele hans verden til at styrte sammen...så er han da ude over den bekymring.

Men ja, jeg ville godt nok være noget betænkelig ved at gifte mig med en mand der kunne finde på at sige sådan allerede nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hmm... Kan ikke 100% svare at nej det ville jeg ikke, for jeg kender ikke din kæreste eller dig og hvordan jeres forhold plejer at fungere, altså om det er sådan nogle udmeldinger der ofte forekommer i jeres hjem...

Men som udgangspunkt, hvis Anders sagde sådan til mig, sådan helt umotiveret, så nej, så ville jeg ikke have giftet mig med ham dengang.. Han ved at jeg vil have flere børn, 4-5 stykker, så det ville gøre mega ondt på mig at få at vide han ville forlade mig fordi jeg har det ønske. Heldigvis er han så enig i den børneflok jeg ønsker mig.

Men hvor kommer det fra? Hvorfor sagde han sådan, hvad snakkede i om da denne udmelding kom fra ham?

lad os bare sige nordsjælland, postnummeret og så har du gættet hvem jeg er

han ønsker bare ikke flere børn end de to vi har, den mindste er virkelig i trods alderen, hun bliver snart 2 år, og hun kan virkelig være en udfordring en gang imellem det erkender jeg os selv

Anmeld

20. juni 2013

modesty

Bor sammen med min kæreste vi har to børn sammen. Og er i gang med at spare op til vores bryllup men har så fået af vide af min kæreste at hvis jeg nogensinde bliver gravid med nummer 3 og får barnet så kan jeg godt regne med at blive alene mor til 3. Den kommentar har fået mig til at tvivle. Ville i gifte jer med jeres hvis i havde fået den kommentar? ?

Det kommer an på så meget. Jeres økonomiske situation, hvordan det har været for jeres parforhold og ham individuelt at få små børn. For nogle mennesker er det pissehårdt både fysisk og psykisk at få børn, for andre ikke.

Jeg synes det er helt fair at han siger at han ikke vil have flere børn, ligesom det også ville være helt fair hvis du sagde at du ikke ville have flere børn. Set fra hans side vil du jo overskride hans grænser helt vildt hvis du vælger at få et barn til selvom han absolut ikke ønsker det.

Men svaret er vel bare at I sørger for at beskytte jer ordentligt så I ikke ender i den situation?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.