Anonym skriver:
Hej
Skriver som anonym, da min veninde måske er herinde.
Mit dilemma drejer sig om en af mine meget nære og livslange veninder
. Hun har brudt forbindelsen med en af vores fælles veninder
- de var ved at vokse fra hinanden, og en misforståelse var åbenbart dråben, der fik bægeret til at flyde over.
Min kæreste og jeg har stadig kontakt til B og hendes kæreste. Ser dem dog ikke så tit. Men jeg ved, at A er træt af det. Nu er vi blevet inviteret til Bs bryllup. Og det er her dilemmaet opstår:
1) Skal jeg være solidarisk med A, finde på en undskyldning for ikke at kunne komme og takke nej til invitationen? Jeg har ikke fortalt A, at vi er inviteret.
eller
2) Skal jeg være solidarisk med B, være egoistisk og tage med til brylluppet, selv om det sikkert vil såre A? Eller lade være med at fortælle, at vi skal med?
Du skal fortælle din veninde, at selvom DE er vokset fra hinanden, har du altså i sinde at være veninder med jer begge to stadigvæk, men at du fra nu af vil skille det ad, sådan at du er sammen med den ene, og så den anden, altså for sig selv.
Fortæl hende at du er inviteret til hendes bryllup, og at du har tænkt dig at tage afsted, fordi hun stadig er din veninde.
Og fortæl hende, at hvis du skal holde noget, forventer du at de kan finde ud af at opholde sig ved samme fest, uden du behøver bekymre dig om noget.
Anmeld