Min datter er 3,5 år og har gået i børnehave siden december. Dvs at jeg har set de her "småting" i et halvt års tid.
Der er to pædagoger om 25 børn på min datters stue. Det er to kvinder som er sådan rigtig robuste, har været der i over 30 år og har den der attitude: Du skal ikke tro du er noget, børn skal ses ikke høres, osv osv.
Jeg føler de ser ned på mig som mor. Svært at forklare, men de har en nedladende tone, nærmest ruller med øjnene hvis jeg kommer med et forslag til noget osv.
Jeg er ret konfliktsky så jeg har ikke sagt noget indtil videre, de ville dælme slagte mig hvis jeg gjorde! De ved jo bedst..
Som sagt er det nok småting, men de hober sig op og så føler jeg snart jeg må gøre noget..
Det værste er at de ikke smører med solcreme til middag som de siger de gør. Jeg kan simpelthen mærke der ikke er kommet noget på og min datter siger også at de ikke har gjort det.
De skælder rigtig meget ud. Oplevede en lille pige der begyndte at græde fordi hun havde slået sig og fik bare at vide hun skulle stoppe nu i en meget hård tone!
Man ser aldrig at de hygger med børnene, det er igen bare skæld ud og kæft, trit og retning
Jeg kan ikke give min datter mad med der skal i køleskab til formiddagsmad for de putter bare resten i en skuffe, dvs at yoghurt f.eks er helt ulækker efter en hel dag i en skuffe ved siden af en radiator. Det er ikke noget de vil lave om på.
Min datter har slet ikke relation til de voksne. Hun snakker stadig, efter et halvt år!, om pædagogerne fra VS. Det er som om hun undgår dem fordi de bare skælder ud.
Når jeg henter/afleverer er der aldrig noget høflighed, smil eller noget som helst. Kun sure miner.
Jeg har efterhånden ondt i maven når hun er i børnehave og det synes jeg ikke er rart
Overvejer at møde hvor jeg stille og roligt tager de ting op, men jeg tør næsten ikke
Det er jo en kritik af dem som pædagoger og hvordan skal de tage det pænt. De mener jo ikke at de kan lære noget nyt og jeg frygter at efter et møde, vil stemningen være sindssygt trykket. Jeg kan nemlig rigtig godt lide pædagogerne på de andre stuer, de er helt anderledes venlige, smilende osv! Kan hun evt skifte stue, er der nogen der ved det?