Gaven til storesøster - hvad synes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
13 svar
12 synes godt om
17. juni 2013

lilledittemor

Godaften piger

Bella bliver jo storesøster her om en måneds tid, der vil hun være 18 måneder.
Hun skal på hospitalet have én gave, når hun kommer og besøger lillesøster, men jeg ville også sørge for at der var lidt nyt legetøj når vi kommer hjem.

Hun er begyndt at interessere sig for min gamle BabyBorn dukke - kører i vogn med den, giver den sutten og krammer den.

Så jeg tænkte; hun skal da have en ny dukke med tilbehør til.. som seng, bleer og sutteflaske. Så kan hun have sin egen baby, ligesom mor har - agtigt. Hvad synes i om den idé?

Hvad har i selv givet jeres børn da de blev storesøskende?

Håber at i vil hjælpe - evt. komme med forslag til hvad vi ellers kan give hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

k&k&k&k

Ditte_Marie skriver:

Godaften piger

Hun skal på hospitalet have én gave, når hun kommer og besøger lillesøster, men jeg ville også sørge for at der var lidt nyt legetøj når vi kommer hjem.

Hun er begyndt at interessere sig for min gamle BabyBorn dukke - kører i vogn med den, giver den sutten og krammer den.

Så jeg tænkte; hun skal da have en ny dukke med tilbehør til.. som seng, bleer og sutteflaske. Så kan hun have sin egen baby, ligesom mor har - agtigt. Hvad synes i om den idé?

Håber at i vil hjælpe - evt. komme med forslag til hvad vi ellers kan give hende..

Vores fik en mikrofon fra play to learn tror jeg det var, og hun ELSKER den

Men hun er også kun lige blevet et år i april som hun blev storesøster i maj. Kan ikke huske "aldersgrænsen" på den.

Men det var da et foreslag

Anmeld

17. juni 2013

lilledittemor

k&k&k&k skriver:

Vores fik en mikrofon fra play to learn tror jeg det var, og hun ELSKER den

Men hun er også kun lige blevet et år i april som hun blev storesøster i maj. Kan ikke huske "aldersgrænsen" på den.

Men det var da et foreslag

Den er rigtig fin
Tror dog desværre hurtigt at den "går af mode" herhjemme.. Hun har sin Ipad med alle dyrelyde, sange osv

Må man spørge - hvad har hun sagt til at der kom en lille ny?

Anmeld

18. juni 2013

Mum33

Vi købte ikke selv gave. Alle folk kom med "storebrorgaver", så det var tæt på juleaften om igen. Til gengæld havde han købt en gave til lillebror, som var var meget stolt af at skulle give ham 

Men synes da det er en god ide med dukken

Anmeld

18. juni 2013

L&V

Vi køber et puslebord med al mulig halløj til til Laura for hun elsker hendes dukke og vi ka se hun imitere meget hva vi gør med hende mht tør numse, putte, synge osv. så det ku være fint hvis hun ku ordne hendes baby mens jeg ordner lillebror

Anmeld

18. juni 2013

MariaKyedDK

Ditte_Marie skriver:

Godaften piger

det synes jeg da lyder som en super god ide det tror jeg hun vil blive glad for.... 

jeg mangler faktisk også selv lidt idder, min søn bliver storebror her til august, og han skal også have en storebror-gave  men er ikke helt sikker på hvad han skal ha endnu. han er 6 og går i 0.klasse. 

Pokemon-kort og figur og samlemapper er et kæmpe HIT lige nu for ham og de andre drenge i klassen, så tænkte på nogle af de nyeste pokemon kort, + et samlehæfte mere, men synes han skal have noget mere ved bare ikke hvad .... 

men god ide du har fundet på til din datter 

Anmeld

18. juni 2013

MetteT

Kathrine var 2 år og 3 mdr da vi fik Christian og vi gav hende puslespil.. For det var noget hun ku lave med mig selvom jeg sad og ammede lillebror..

Anmeld

18. juni 2013

k&k&k&k

Ditte_Marie skriver:

Den er rigtig fin
Tror dog desværre hurtigt at den "går af mode" herhjemme.. Hun har sin Ipad med alle dyrelyde, sange osv

Må man spørge - hvad har hun sagt til at der kom en lille ny?

Ja det må du

Hun var ikke interesseret i ham overhovedet! I starten, hun gad ham ikke. Nok den første uge.

Hun er blevet meget mor-syg siden han er kommet og det er kun mig eller mormor der dur. Og det er rigtig hårdt når man har en lille ny, men så har far taget mere over med lillebror så jeg har vist Kaya opmærksomhed som hun havde brug for

Nu er han 3 uger og hun vil gerne nusse ham og give ham klem, og hun virker mere interesseret.

Men så er hun så begyndt at prøve grænser af pg være trodsig. Og om det har noget med lillebror's ankomst at gøre ved jeg ikke.

Hun har alt i alt taget det flot! Og jeg er meget stolt af hende. Hun har jo ikke valgt at blive storesøster og det er en stor omvæltning i en 1 åriges liv.

Anmeld

18. juni 2013

Tullepoder

Ditte_Marie skriver:

Godaften piger

Hvis dukker er det der hitter, så lyder det som en god gave. Noget hun vil bruge meget tid

Vores pige var 3 år og 3 mdr da hun blev storesøster. Hun fik en bog med billeder af hendes første 3 år, altså fra hun lå i maven til hendes 3 års fødselsdag havde lavet den på nettet.
Hun er helt vild med den, og vi læser den ofte.

Hun havde også været med ude at vælge en gave til baby, som hun selv havde valgt og fik lov at give

Anmeld

18. juni 2013

Pigent

Ditte_Marie skriver:

Godaften piger

Jeg synes det er god ide at give storesøster sådan en gave

Du kan få nogle sæt med dukke og tilbehør, jeg har fundet nogle forskellig

http://www.netgiraffen.dk/legetoej/maerker/dolls-world/dolls-world-prinsessesaet/

http://lekmer.dk/legetoj/dukker-gyngeheste-og-krammedyr/dukker/happy-friend-dukke-i-gaves%C3%A6t-clara-40-cm

http://lekmer.dk/legetoj/dukker-gyngeheste-og-krammedyr/dukker/baby-born-dukke-med-tilbeh%C3%B8r-interaktiv-pakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.