Forberedelse til PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

Line&Mike

l.b. skriver:

Jeg prøvede også at leve det "perfekte og økologiske sunde liv" 100% ( også uden alkohol, sodavand, sukker, osv), da vi begyndte at forsøge. Men efter 3 mdr uden held kunne jeg bare konstaterer, at det simpelthen bare var for kedeligt, og bestemt ikke bidragede til min livskvalitet  Så jeg stoppede "hysteriet", slappede af i 2 mdr og BUM - så var jeg gravid . Nu har jeg fået 2 børn og fundet ud af, at kodeordet er, at være afslappet - omkring alt så går det nemmest og alle er glade. 

Men tror det er en naturlig del af det at blive mor, at man vil gøre det "så godt så muligt". 

Ja se, det sætter lidt tanker igang når du skriver sådan .

Og det er jo også bevist at stress mindsker sandsynligheden for at blive gravid, og jeg kan da også være bange for, at alle de ting jeg gerne vil gøre godt og perfekt inden, gør sådan at jeg ikke kan blive det

Jeg tror også, som du skriver, at man skal være afslappet! Det er jo også noget man kan tage med sig ind i moderskabet. Ellers kan man vel nemt ende med fødselsdepression, eller følelsen af at føle sig utilstrækkelig, fordi man har så høje krav?

Jeg vil helt sikkert tænke over at være afslappet omkring det, men føler stadig en trang til at gøre alle disse ting

Tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Mum33

Line&Mike skriver:

Ja se, det sætter lidt tanker igang når du skriver sådan .

Og det er jo også bevist at stress mindsker sandsynligheden for at blive gravid, og jeg kan da også være bange for, at alle de ting jeg gerne vil gøre godt og perfekt inden, gør sådan at jeg ikke kan blive det

Jeg tror også, som du skriver, at man skal være afslappet! Det er jo også noget man kan tage med sig ind i moderskabet. Ellers kan man vel nemt ende med fødselsdepression, eller følelsen af at føle sig utilstrækkelig, fordi man har så høje krav?

Jeg vil helt sikkert tænke over at være afslappet omkring det, men føler stadig en trang til at gøre alle disse ting

Tak for svar!

Kan jeg godt forstå, og sådan skal det jo også være. Man kan bare nemt skuffe sig selv ja, og så kommer den dårlige samvittighed, bebrejdelser og værst ja ... En depression. Så afslappet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.