Line&Mike skriver:
God aften (nat) de damer 
Lige en lille hyggetråd!
Før i blev gravide, eller før i vil være gravide, er der så noget i føler, i bare "må" gøre?
Jeg tænker ikke på at tage ud og rejse og sådan, selvom der nok er nogle der har det sådan, men mere om der er noget i gerne vil gøre ved jer selv eller jeres omgivelser?
Jeg har selv tænkt meget over, hvordan jeg gerne "ser min krop" inden jeg engang bliver gravid.
Jeg vil fx:
- Have skiftet ALLE hudpleje produkter ud, der ikke er uden parfume, parabener og andre skadelige stoffer. Her tænker jeg fx sæbe, deo og make-up.
- Ikke have farvet hår indenfor de sidste 3 mdr. inden jeg bliver gravid
- Spise så meget økologisk som økonomien tillader
- Forsøge at træne regelmæssigt, så min krop er rustet til at klare en graviditet
- Tage folinsyre 3 mdr. inden vi går i gang med PB
Jeg ved godt, at det kan virke lidt "fanatisk". Det kan jeg også godt selv tænke, men jeg tror bare inderst inde jeg ønsker at give vores barn de bedste betingelser fra start (fx ved at undgå stoffer der kan føre til allergi eller lign.). Derudover ønsker jeg at forberede min krop mest muligt til at gennemgå en graviditet 
Jeg skriver ikke dette for at gøre mig selv "bedre", hvis nogle skulle tænke det. Det er blot et udtryk for mine tanker.
Er der andre som har det/har haft det som mig? Ikke nødvendigvis med de samme ting - kom gerne med hvad i tænker 
Jeg gjorde nogenlunde det samme

Er selv disponeret for allergi, så for mit vedkommende var der ingen tvivl om, at det skulle være slut med parfume, parabener osv! Så på nuværende tidspunkt har jeg ikke brugt parfume eller andre produkter end de allergi-mærkede i et års tid

Desuden har jeg udskiftet al min makeup til YoungBlood som arbejder efter de samme principper.
Jeg har altid dyrket meget motion og forsøger her i graviditeten også at komme så meget afsted som muligt (selvom det var svært i de måneder, hvor jeg havde kvalme og kastede op).
Jeg går ikke så meget op i økologi som jeg gerne ville her i graviditeten, til gengæld forsøger jeg at udelukke så mange kunstige sødestoffer som muligt, og prøver generelt at lave meget af min mad fra bunden, så jeg er ude over de fleste farvestoffer, konserveringsmidler og lignende. Det har dog været sværere end forventet, da lysten til at lave mad har været helt forsvundet i den periode jeg havde kvalme.