Forberedelse til PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
11 svar
3 synes godt om
16. juni 2013

Line&Mike

God aften (nat) de damer 
Lige en lille hyggetråd!

Før i blev gravide, eller før i vil være gravide, er der så noget i føler, i bare "må" gøre?
Jeg tænker ikke på at tage ud og rejse og sådan, selvom der nok er nogle der har det sådan, men mere om der er noget i gerne vil gøre ved jer selv eller jeres omgivelser?

Jeg har selv tænkt meget over, hvordan jeg gerne "ser min krop" inden jeg engang bliver gravid.

Jeg vil fx:

• Have skiftet ALLE hudpleje produkter ud, der ikke er uden parfume, parabener og andre skadelige stoffer. Her tænker jeg fx sæbe, deo  og make-up.
  • Ikke have farvet hår indenfor de sidste 3 mdr. inden jeg bliver gravid
  • Spise så meget økologisk som økonomien tillader
  • Forsøge at træne regelmæssigt, så min krop er rustet til at klare en graviditet
  • Tage folinsyre 3 mdr. inden vi går i gang med PB

Jeg ved godt, at det kan virke lidt "fanatisk". Det kan jeg også godt selv tænke, men jeg tror bare inderst inde jeg ønsker at give vores barn de bedste betingelser fra start (fx ved at undgå stoffer der kan føre til allergi eller lign.). Derudover ønsker jeg at forberede min krop mest muligt til at gennemgå en graviditet 

Jeg skriver ikke dette for at gøre mig selv  "bedre", hvis nogle skulle tænke det. Det er blot et udtryk for mine tanker.

Er der andre som har det/har haft det som mig? Ikke nødvendigvis med de samme ting - kom gerne med hvad i tænker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Stivdie

Line&Mike skriver:

God aften (nat) de damer 
Lige en lille hyggetråd!

Før i blev gravide, eller før i vil være gravide, er der så noget i føler, i bare "må" gøre?
Jeg tænker ikke på at tage ud og rejse og sådan, selvom der nok er nogle der har det sådan, men mere om der er noget i gerne vil gøre ved jer selv eller jeres omgivelser?

Jeg har selv tænkt meget over, hvordan jeg gerne "ser min krop" inden jeg engang bliver gravid.

Jeg vil fx:

• Have skiftet ALLE hudpleje produkter ud, der ikke er uden parfume, parabener og andre skadelige stoffer. Her tænker jeg fx sæbe, deo  og make-up.
  • Forsøge at træne regelmæssigt, så min krop er rustet til at klare en graviditet

Jeg ved godt, at det kan virke lidt "fanatisk". Det kan jeg også godt selv tænke, men jeg tror bare inderst inde jeg ønsker at give vores barn de bedste betingelser fra start (fx ved at undgå stoffer der kan føre til allergi eller lign.). Derudover ønsker jeg at forberede min krop mest muligt til at gennemgå en graviditet 

Jeg skriver ikke dette for at gøre mig selv  "bedre", hvis nogle skulle tænke det. Det er blot et udtryk for mine tanker.

Er der andre som har det/har haft det som mig? Ikke nødvendigvis med de samme ting - kom gerne med hvad i tænker 

Jeg gjorde nogenlunde det samme
Er selv disponeret for allergi, så for mit vedkommende var der ingen tvivl om, at det skulle være slut med parfume, parabener osv! Så på nuværende tidspunkt har jeg ikke brugt parfume eller andre produkter end de allergi-mærkede i et års tid Desuden har jeg udskiftet al min makeup til YoungBlood som arbejder efter de samme principper.

Jeg har altid dyrket meget motion og forsøger her i graviditeten også at komme så meget afsted som muligt (selvom det var svært i de måneder, hvor jeg havde kvalme og kastede op).

Jeg går ikke så meget op i økologi som jeg gerne ville her i graviditeten, til gengæld forsøger jeg at udelukke så mange kunstige sødestoffer som muligt, og prøver generelt at lave meget af min mad fra bunden, så jeg er ude over de fleste farvestoffer, konserveringsmidler og lignende. Det har dog været sværere end forventet, da lysten til at lave mad har været helt forsvundet i den periode jeg havde kvalme.

Anmeld

18. juni 2013

Line&Mike

Stivdie skriver:

Jeg gjorde nogenlunde det samme
Er selv disponeret for allergi, så for mit vedkommende var der ingen tvivl om, at det skulle være slut med parfume, parabener osv! Så på nuværende tidspunkt har jeg ikke brugt parfume eller andre produkter end de allergi-mærkede i et års tid Desuden har jeg udskiftet al min makeup til YoungBlood som arbejder efter de samme principper.

Jeg har altid dyrket meget motion og forsøger her i graviditeten også at komme så meget afsted som muligt (selvom det var svært i de måneder, hvor jeg havde kvalme og kastede op).

Jeg går ikke så meget op i økologi som jeg gerne ville her i graviditeten, til gengæld forsøger jeg at udelukke så mange kunstige sødestoffer som muligt, og prøver generelt at lave meget af min mad fra bunden, så jeg er ude over de fleste farvestoffer, konserveringsmidler og lignende. Det har dog været sværere end forventet, da lysten til at lave mad har været helt forsvundet i den periode jeg havde kvalme.

Nej kan godt forstå at du prioriterede det højt, når du selv er disponeret for allergi

Puha, ja det kunne jeg sagtens forestille mig, at det var svært overhovedet at overskue noget, når man har det sådan. Og ja, som du skriver så er det jo ikke ligefrem fordi kvalme og opkast giver mere lyst til mad . Men sejt at du stadig prøvede!

Men jeg tænker da også at man undgår mange tilsætningsstoffer, ved at lave sin mad fra bunden! 

Tak for dit svar!

Anmeld

18. juni 2013

Hullabullabulla

Line&Mike skriver:

God aften (nat) de damer 
Lige en lille hyggetråd!

Jeg vil fx:

LIDT fanatisk ?? Hehe

Gjorde intet andet end at tage vitaminer, hvilket jeg er glad for, for ellers ville mit liv nærmest gå i stå i de 2 år vi kæmpede for guldklumpen

Du skal gøre hvad du føler for - dog er det lidt overdrevet i mine øjne

Anmeld

18. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Line&Mike skriver:

God aften (nat) de damer 
Lige en lille hyggetråd!

Jeg vil fx:

Sådan levede jeg fra vi begyndte til det lykkedes. Det tog over 3 år fra vi startede til han kom. Men for mig var det  en naturlig del af det, og i forvejen bruger jeg helst ikke ting med alt muligt i. Jeg spiser økologisk efter økonomien osv osv. Så det var meget få ting jeg skulle ændre. Jeg begrænsede mit brug af make up og købte kun nyt fra mærker uden alt mulig møg i. Men derfor kunne jeg godt leve lidt, og tage lidt parfume på i byen en gang imellem. Da jeg blev gravid var alt det udelukket. Nu venter jeg tvillinger, og min livstil har egentlig ikke ændret mig så meget. Motionen kunne der godt være mere af, men det skal jeg lige så stille i gang med nu. Det var ikke en planlagt graviditet denne gang, og min søn er kun 18 mdr. Jeg passer ham hjemme, så vi går en del ture, men det begrænser tiden til de lange løbeture osv. Men nu kaster jeg mig ud i svømning igen. Det var jeg kanon glad for sidst. 

Anmeld

18. juni 2013

Line&Mike

Britt88 skriver:

LIDT fanatisk ?? Hehe

Gjorde intet andet end at tage vitaminer, hvilket jeg er glad for, for ellers ville mit liv nærmest gå i stå i de 2 år vi kæmpede for guldklumpen

Du skal gøre hvad du føler for - dog er det lidt overdrevet i mine øjne

Hehe ja, det kommer vel an på hvilken livsstil og opfattelse man har i forvejen . Men kunne godt selv høre, at det lød fanatisk da jeg skrev indlægget!

Det er ikke den store forskel i forhold til hvordan jeg lever nu - det eneste jeg skal gøre bedre er at udskifte de sidste produkter, og få mere motion ind i min hverdag. Og ved at leve på denne måde får jeg mere livskvalitet, så hvor du måske føler at livet går i stå, føler jeg faktisk at jeg lever, hvis det giver mening

Men tak for dit svar! Det er altid dejligt at høre forskellige meninger

Anmeld

18. juni 2013

Line&Mike

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Sådan levede jeg fra vi begyndte til det lykkedes. Det tog over 3 år fra vi startede til han kom. Men for mig var det  en naturlig del af det, og i forvejen bruger jeg helst ikke ting med alt muligt i. Jeg spiser økologisk efter økonomien osv osv. Så det var meget få ting jeg skulle ændre. Jeg begrænsede mit brug af make up og købte kun nyt fra mærker uden alt mulig møg i. Men derfor kunne jeg godt leve lidt, og tage lidt parfume på i byen en gang imellem. Da jeg blev gravid var alt det udelukket. Nu venter jeg tvillinger, og min livstil har egentlig ikke ændret mig så meget. Motionen kunne der godt være mere af, men det skal jeg lige så stille i gang med nu. Det var ikke en planlagt graviditet denne gang, og min søn er kun 18 mdr. Jeg passer ham hjemme, så vi går en del ture, men det begrænser tiden til de lange løbeture osv. Men nu kaster jeg mig ud i svømning igen. Det var jeg kanon glad for sidst. 

Dejligt at høre, at det også er en naturlig del for dig. Så er det altså ikke kun mig der synes at det føles godt og naturligt at gøre disse ting .

Det lyder dejligt at du passer din søn hjemme! Og ja, kanon med svømning - det må også være dejligt at gøre sammen med din søn

Tak for svar

Anmeld

19. juni 2013

Papillon

Jeg

- holdt op med at farve hår, det var dog også fordi det var for slidt og havde brug for en pause

- tager folinsyre.

- skifter produkter løbende, når vi/jeg løber tør for dem.

- trænede og spiste nogenlunde sundt i forvejen.

- holdt op med at ryge nogle måneder inde i projektet.

Anmeld

19. juni 2013

Mum33

Jeg prøvede også at leve det "perfekte og økologiske sunde liv" 100% ( også uden alkohol, sodavand, sukker, osv), da vi begyndte at forsøge. Men efter 3 mdr uden held kunne jeg bare konstaterer, at det simpelthen bare var for kedeligt, og bestemt ikke bidragede til min livskvalitet  Så jeg stoppede "hysteriet", slappede af i 2 mdr og BUM - så var jeg gravid . Nu har jeg fået 2 børn og fundet ud af, at kodeordet er, at være afslappet - omkring alt så går det nemmest og alle er glade. 

Men tror det er en naturlig del af det at blive mor, at man vil gøre det "så godt så muligt". 

Anmeld

19. juni 2013

Line&Mike

Charliepar skriver:

Jeg

- holdt op med at farve hår, det var dog også fordi det var for slidt og havde brug for en pause

- tager folinsyre.

- skifter produkter løbende, når vi/jeg løber tør for dem.

- trænede og spiste nogenlunde sundt i forvejen.

- holdt op med at ryge nogle måneder inde i projektet.

Det lyder også som om at det er på et fornuftigt plan - altså ikke fanatisk!

- Jeg vil også stoppe med at farve hår

Flot at du holdte op med at ryge

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.