blot lidt nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

jydeinden

wamse skriver:

Min sagsbehandler sygemeldte mig  Så det kan de godt.

her var det også lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Kofoed.

wamse skriver:

Min sagsbehandler sygemeldte mig  Så det kan de godt.

Det er meget sjældent det sker, med de spare tider vi er i.

Anmeld

16. juni 2013

wamse

LSM skriver:

Jeg tænker lidt hvordan en sagsbehandler kan have kompetence til at sygemeldt folk?
Det er jeg godt nok overrasket over

Jamen det kunne hun i forbindelse med at jeg var i et revalideringsforløb, og jeg havde en læge, som mente at jeg bare skulle arbejde mine sorte tanker væk. Så for mig var det en kæmpe hjælp, at min sagbehandler sygemeldte mig 

Anmeld

17. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
grinny skriver:

Tja.. Bum bum.. Godt spørgsmål 

Det er jo lidt svært at svare på for hver sygdom kan være forskellige for hvert menneske.

Jeg har f.eks. en veninde som siger hun har en depression og stress (hun er på kontanthjælp). Hun har takket nej til lykkepiller og takket nej til psykolog (på kommunes regning). Hun tager ud HVER DAG, hun fester HVER WEEKEND og ja, laver faktisk alt det vi andre f.eks. ville i vores sommerferie!

Jeg synes det er meget forkert hun hver tredje måned kan godt op til sin sagsbehandler og sige jeg er stadig syg og derefter få sin sygemelding 

Men kan det at hun fester/drikker sig fuld ikke være en virkelighedsflugt fra hendes side. En uhensigtmæssige måde at håndtere sin depression på? 

Men så er det i hvert fald skidt af sagsbehandleren at der ikke bliver stillet nogen krav, altså så hun kan få hjælp til at komme ovenpå. 

Anmeld

17. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
jydeinden skriver:

i sammenhæng med de debatter der har været omkring ansvar og omkring kontanthjælp, er der en ting jeg er lidt nysgerrig omkring. Der er mange der taler om at man selv er ansvarlig for sin skæbne, og man selv vælger hvordan man vil leve. Så nu kunne jeg meget godt tænke mig at vide, hvor går grænsen hos jer for hvornår en person er sund og rask og bare burde tage sig sammen, og hvornår personen så at sige har "fortjent" hjælp?

Hvad må man kunne, og hvad må man ikke? 

(undskylder mange gange overfor de på baby som er ved at være træt af den slags debatter, jeg er blot nysgerrig )

p.s Hold gerne debatten i en nogenlunde sober tone.

Jeg personligt vil ikke kunne sætte grænsen. Vi er forskellige. Det er forskelligt hvor meget modstand i sit liv et menneske kan tåle, hvor mange smerter et menneske kan holde ud osv. 

Men arbejder man sort er der jo tale om bedrageri. 

Anmeld

17. juni 2013

MorDk

FrkZier skriver:

jeg har en bekendt der er syg - hun er på kontanthjælp og for handicap tilskud pga. hun har så mange smerter i ryggen at hun ikke kan arbejde.. hun arbejder så bare sort ved siden af

JEG synes personligt det er noget svineri at modtage ydelser fra staten og så arbejde sort ved siden af.. ja generelt synes jeg ikke man bør arbejde sort,..

Sådan noget er svindel og burde meldes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.