Efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Det står sådan til at jeg ikke ved hvilket efternavn min søn skal have. Faren til barnet har slet ikke været der for mig i 2-3 måneder nu, har overhovedet ikke hjulpet økonomisk til med baby udstyr/ting. Det hele har været noget møg og vi har nu ikke været kærester i en måned, han siger at han vil være der 100% når barnet er født men jeg tvivler med stort T
Hvad skal jeg gøre med efternavn? tænker på min søn...

altså hvis det var mig ville jeg afvente indtil dåbspapirene skal udfyldeles, hvis barnet skal døbes self.

og så ville jeg snakke med ham om det, og se hvad han selv siger, for man kan aldrig lyve sig fra hvem der er far, og står han ved at han vil have noget med det at gøre, synes jeg personligt også man skal finde en løsning på efternavn så begge parter er glade

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad siger far til dette? Altså ønsker han sit efternavn på. Jeg synes i skal tale om det og finde ud af det. Vi er sammen, men vi har da begges efternavne. så alternativt kan i have begge

Det med båndet på sygehuse har altså intet med navngivning at gøre. Det er jo bare for at de ikke kommer til at tage fejl af hvilket barn de står foran. Eller bytte rundt på dem ved komplicerede fødsler hvor barnet ikke bliver givet mor med det samme.

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS

DianaRJS skriver:

altså hvis det var mig ville jeg afvente indtil dåbspapirene skal udfyldeles, hvis barnet skal døbes self.

og så ville jeg snakke med ham om det, og se hvad han selv siger, for man kan aldrig lyve sig fra hvem der er far, og står han ved at han vil have noget med det at gøre, synes jeg personligt også man skal finde en løsning på efternavn så begge parter er glade

udover det skal det siges mig og drengenes far gik fra hinanden 14 dage efter den yngste kom til, vi gik fra hinanden som uvenner (meget uvenner desværre) da han havde været mig utro på den dag den yngste blev født....  MEN når det så er sagt holdt vi stadig barnedåb sammen, og han har også hans efternavn, og mit mellemnavn.

At man er uvenner, og ikke kan sammen, er ikke noget man skal lade gå udover børnene så hvis far ønsker sit efternavn indblandet ville jeg selv gøre det, også for at vise barnet at man prøvede at acceptere situationen

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS skriver:

udover det skal det siges mig og drengenes far gik fra hinanden 14 dage efter den yngste kom til, vi gik fra hinanden som uvenner (meget uvenner desværre) da han havde været mig utro på den dag den yngste blev født....  MEN når det så er sagt holdt vi stadig barnedåb sammen, og han har også hans efternavn, og mit mellemnavn.

At man er uvenner, og ikke kan sammen, er ikke noget man skal lade gå udover børnene så hvis far ønsker sit efternavn indblandet ville jeg selv gøre det, også for at vise barnet at man prøvede at acceptere situationen

Blev da lige helt mundlam. Tænk at nogle mænd kan finde på det. Det er simpelthen så grimt som det kan blive. 

Men vil blot skrive at jeg synes det er super flot af dig. Det er nemlig det man skal have for øje, det er ikke mit eller dit barn, men vores. Det er så vigtigt at man husker det. 

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS

mor:) skriver:

Blev da lige helt mundlam. Tænk at nogle mænd kan finde på det. Det er simpelthen så grimt som det kan blive. 

Men vil blot skrive at jeg synes det er super flot af dig. Det er nemlig det man skal have for øje, det er ikke mit eller dit barn, men vores. Det er så vigtigt at man husker det. 

desværre for ham brugte han grunden "jeg skal på arbejde" men hans arbejde ringede til midnat( han havde natte arbejde) og spurgte im han var syg, jeg måtte forklare vi havde fået baby samme dag og han da sagde han skulle på arbejde. så kunne jeg jo godt ligge to og to sammen konfronterede ham så da han kom hjem om morgenen hvor han var ærlig at sige han sku havde brug for lidt udefra -.-

men den dag i dag har han desværre heller intet med sine børn at gøre, da han valgte 3 mdr efter vi gik fra hinanden at sige han ikke ville se dem.

men alligevel har de dog beholdt hans efternavn, for det er deres far og vil/kan jeg ikke lyve mig fra

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS skriver:

desværre for ham brugte han grunden "jeg skal på arbejde" men hans arbejde ringede til midnat( han havde natte arbejde) og spurgte im han var syg, jeg måtte forklare vi havde fået baby samme dag og han da sagde han skulle på arbejde. så kunne jeg jo godt ligge to og to sammen konfronterede ham så da han kom hjem om morgenen hvor han var ærlig at sige han sku havde brug for lidt udefra -.-

men den dag i dag har han desværre heller intet med sine børn at gøre, da han valgte 3 mdr efter vi gik fra hinanden at sige han ikke ville se dem.

men alligevel har de dog beholdt hans efternavn, for det er deres far og vil/kan jeg ikke lyve mig fra

Ja det var så ikke så heldigt for ham at han rent faktisk skulle arbejde.

Godt han ikke kom med åndssvage undskyldninger eller historier.

Jeg har så svært ved at sætte mig ind i at man kan have børn og lige pludselig vælge ikke at se dem mere. En ting er hvis man aldrig rigtig havde en reltion til barnet. Men I boede sammen og havde et barn til som jeg må formode han havde en relation til. Du må undskylde, men bliver lidt nysgerrig. Hvad var grunden til at han ikke ville se sine børn mere?

Anmeld

16. juni 2013

AnthonsMor

FrkZier skriver:

baby for automatisk morens efternavn, på det lille armbånd der kommer om armen når man er indlagt, på det Isaak fik stod der : Brix, unavngivet dreng

(mit efternavn er brix)

Hvor sjovt det er forskelligt fra kommune til kommune. På Anthons stod der 'Thygesen, S.A Rikke' s.a fandt jeg ud af betød søn af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.