dpb skriver:
uhhh, hvor kan jeg bare godt følge dig
min eksamensangst er ikke helt så voldsom som din, men meget derhen af
det værste er simpelthen mundtlige prøver... har desværre ikke så mange råd det der til dels virker for mig er dybe indåndinger og så "pauser" hvor jeg prøver at samle tankerne lidt igen når jeg går i stå/blank og at informere læreren på forhånd... og så selvfølgelig være så godt inde i stoffet som muligt...
Jeg bliver simpelthen bare så nervøs/angst i selve situationen at jeg begynder at tvivle på alt hvad der kommer ud af munden på mig... og så går det jo ellers bare ned af bakke derfra og klappen går ofte helt ned... flere gange...
Det værste jeg ved op til eksamener er spørgsmålet "er du klar?"... for nej det er jeg ikke og bliver det heller aldrig!!! Det er bare noget der skal overstås ... (Det er faktisk én af grundende til at jeg typisk holder det hemmeligt hvornår jeg skal op)...men syntes faktisk det hjalp at sige det højt/ indrømme det over for dem der spurgte sidst jeg skulle til eksamen (i mandags)... jeg gik stadig kold af flere omgange, men knuden i maven var ikke helt lige så stor...
krydser alt hvad jeg kan for at du består på torsdag, så du ikke skal igennem det flere gange end allerhøjest nødvendigt...
Qnuz
Jeg kan også stoffet, og kan sidde inden jeg skal ind til den mundtlige del, og øve mig virkeligt intenst.
Men når jeg så er derinde kan jeg INTET huske. Det er skrækkeligt. Og smertefuldt at få det nederlag det er. Man bliver jo bedømt på det man kan levere over meget kort tid, og ikke på hvad det reelt er man kan, som de også observerer i hverdagene.
Jeg hader det. Og det skal bare lykkedes denne gang. Jeg kan slet ikke håndtere hvis det skal ende i endnu et nederlag.
Jeg vil jo også gerne bevise over for mig selv at jeg jo godt kan. Selv om jeg ved det inderst inde. Jeg skal bare have det ud, og det er det der er det svære for mig :-(
Jeg synes heller ikke de er gode til at omformulere når man inde til den mundtlige del siger at man ikke forstår spm. Og jeg har det altid så dårligt med at holde et halvt minuts pause til lige at trække vejret.
Jeg har hele tiden været ærlig over for de andre, og fortalt dem om mine problematikker ift. eksamen. Samtidig har jeg også fortalt at det egentligt er mit 3 forsøg. Det gør at jeg har kunnet tale åbenlyst omkring det. Hvilket har hjulpet en lille bitte smule.
Men dog ikke så meget at jeg har en fornemmelse af hvordan det kommer til at gå. Til dels er jeg sikker på at jeg klarer det bedre end de 2 forgående gange jeg har taget netop denne eksamen, og er optimist på det punkt.
Men på den anden side, er jeg så sikker på at det bliver endnu et kæmpe nederlag, som jeg får svært ved at holde inde, når jeg samme aften skal til "sommerfest" i lillepigens børnehave :-(
Men 1000 tak for dit svar <3
Det er et eller andet sted rart et høre at man ikke er alene, og at andre har overlevet det :-(