Hvorfor gør de det, og hvad gør man !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.038 visninger
20 svar
4 synes godt om
14. juni 2013

Wik

Jeg vil kalde det kolik, fordi maven, eller rettere tarmene er spændte. Og baby græder er træt har ondt er er utrygt. 

Mit første barn havde det sådan du kunne næsten stille uret efter det. Nu opføre nummer to sig på lignene måde. Om aftenen ved 20.00 tiden begynder uroen, maven spænder, og baby er vågen og ikke glad men græder og kan ikke finde ro. man hjælper så godt man kan, op på armen ned og ligge på maven på underarmen og trøster så godt man kan de 3-4 nogen gange fem timer det vare.

hvad kalder I det? Og endnu mere vigtigt gode råd og en ide om hvor længe det står på? 

Gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Holbæktrunten

Wik skriver:

Jeg vil kalde det kolik, fordi maven, eller rettere tarmene er spændte. Og baby græder er træt har ondt er er utrygt. 

Mit første barn havde det sådan du kunne næsten stille uret efter det. Nu opføre nummer to sig på lignene måde. Om aftenen ved 20.00 tiden begynder uroen, maven spænder, og baby er vågen og ikke glad men græder og kan ikke finde ro. man hjælper så godt man kan, op på armen ned og ligge på maven på underarmen og trøster så godt man kan de 3-4 nogen gange fem timer det vare.

hvad kalder I det? Og endnu mere vigtigt gode råd og en ide om hvor længe det står på? 

Havde samme problem med min søn, han fik mme og blev forstoppet af det. Så han fik laktulose, men det hjalp nu ikke det vilde ( jo, på afføringen). Var desperat, så prøvede alt fra mylicon dråber til babymassage og alternative behandlinger - alt uden større effekt. Eneste der hjalp var da han kom over på fast føde. Indtil da havde jeg stor gavn af et par ørepropper ( blev desperat over magtesløsheden, baby gråd er ren tortur), så jeg kunne bevare roen og optræde roligt mens jeg vandrede gulvene tynde med ham på maden henover en arm...

Anmeld

15. juni 2013

Masig

Holbæktrunten skriver:

Havde samme problem med min søn, han fik mme og blev forstoppet af det. Så han fik laktulose, men det hjalp nu ikke det vilde ( jo, på afføringen). Var desperat, så prøvede alt fra mylicon dråber til babymassage og alternative behandlinger - alt uden større effekt. Eneste der hjalp var da han kom over på fast føde. Indtil da havde jeg stor gavn af et par ørepropper ( blev desperat over magtesløsheden, baby gråd er ren tortur), så jeg kunne bevare roen og optræde roligt mens jeg vandrede gulvene tynde med ham på maden henover en arm...

Fuldstændig ordret hvordan det var hos os... Vi skiftede over til movicol istedet for laktulose efter tre mdr og det hjalp, men det var først da han kom på fast føde at det hele gik rigtig godt og maven gik i orden....

Anmeld

15. juni 2013

Enirt

De ting jeg lige umilddelbart kan kommme i tanke om er:

- Massage af maven med uret

- Bio-gaia dråber, som hjælper maven i gang via mælkesyrebakterier

- Sukkervand er smertestillende 100 ml vand til 2 tsk sukker

Zoneterapi på fødderne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juni 2013

Wik

Enirt skriver:

De ting jeg lige umilddelbart kan kommme i tanke om er:

- Massage af maven med uret

- Bio-gaia dråber, som hjælper maven i gang via mælkesyrebakterier

- Sukkervand er smertestillende 100 ml vand til 2 tsk sukker

Zoneterapi på fødderne.

Prøver bio-Gaia, må de godt få sukkervand? 

Anmeld

15. juni 2013

sus82

Jeg ved ikke om det kan være det, men min datter var skæv i ryggen efter fødslón og der gik vi til kiropraktor. Ved ikke om spændingerne i maven måske kan skyldes at der sidder noget forkert omme i ryggen?

Anmeld

15. juni 2013

Bertris

Wik skriver:

Prøver bio-Gaia, må de godt få sukkervand? 

Hos os gav de dukkervand på sygehuset da lille pigen var 1 dag gammel

Anmeld

15. juni 2013

Team Putte

Wik skriver:

Ida havde spændinger i nakke og skulder og der kunne vi oz sætte uret på hvornår 4-6 timers non stop gråd startede vi gik til kiropraktor og det hjalp rigtig hurtigt.. Kan anbefale en gyngestol så du ik smadrer ryggen og armene på at vandre frem og tilbage i så mange timer..

Anmeld

15. juni 2013

Wik

Bertris skriver:

Hos os gav de dukkervand på sygehuset da lille pigen var 1 dag gammel

nå for pokker jamen så er det vel vær at prøve. I Afrika bruger man også Rooibus the mod mave onde, så det er nok bare mig der tror de ikke kan tåle andet end mælk.

Anmeld

15. juni 2013

Wik

Ida havde spændinger i nakke og skulder og der kunne vi oz sætte uret på hvornår 4-6 timers non stop gråd startede vi gik til kiropraktor og det hjalp rigtig hurtigt.. Kan anbefale en gyngestol så du ik smadrer ryggen og armene på at vandre frem og tilbage i så mange timer..

Det har jeg heldigvis, og det er en hjælp hvis det er mild gråd. Men det kan jo være dette er en anden form for spænding så en kiropraktor kunne være en hjælp, men tror det er maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.