Ideér til en god frokost Imorgen ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Rugbrød med lækkert pålæg fx frikadeller og fiskefilet, men stadig ikke for meget, det må jo gerne være lidt let. Det er jo bare frokost.

Til evt dessert, ville jeg lave frugtsalat. Eller bare servere frugt

Ja jeg tror også det bliver hen af i den retning  

Lidt forskelligt lækkert brød med lidt Lunt pålæg og så alm. som makrel, torskerogn, osv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

mn

Anonym skriver:

Okay, det er ågså altid super lækkert med Varmt mad.. 

Hmm , jeg ved stadig ikke helt hvad jeg skal finde på  

hvad med pulled pock? hvis det altså ikke er udsolgt

Anmeld

14. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Her elsker vi en masse små retter. Tænker wraps med røget laks, friskost,evt krydret friskost og grønt. Man ruller dem og ligger dem på køl, skærer dem i skiver med en tandstik i. Det smager kanon, og kan serveres til de fleste andre ting. 

De kan også laves med parmaskinke, pesto og evt rucola. 

Anmeld

14. juni 2013

Lilje82

Tunmousse på bund af salat med rejer of friskbagt brød til, og så en hjemmerørt dressing.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej de damer  

Imorgen kommer min kære storesøster, min lille nevø og min søsters mand til frokost kl 13:00  

frokost indebærer jo ret mange ting, og kunne godt bruge noget inspiration eller nogle idder da jeg ellers selv bare vil servere rugbrød , majsbrød med div. 100 slags pålæg osv  

og hvad med en lille dessert efter en frokost ? kan man det ? 

Håber i sidder inde med en masse gode Ideer, så jeg kan få skrevet ned og handlet noget lækkert ind til imorgen  

Hvis det var dig som skulle til frokost imorgen kl 13, hvad vil du så elske at få serveret ?  

tak for jeres gode forslag, men har besluttet at det bliver noget forskelligt lækkert rugbrød og andet franskbrød, og så med alt muligt pålæg, makral, sild, æg, frikkedeller,  lidt lune retter og så en masse grønt , som agurk stave, cherrytomater, peberfrugter , radisser, karse, purløg , løg,  salat osv osv... 

og så til eftermiddagskaffen vil jeg bage en lækker Kage  

Må jeg gerne spise sild når jeg er gravid ? 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym skriver:

tak for jeres gode forslag, men har besluttet at det bliver noget forskelligt lækkert rugbrød og andet franskbrød, og så med alt muligt pålæg, makral, sild, æg, frikkedeller,  lidt lune retter og så en masse grønt , som agurk stave, cherrytomater, peberfrugter , radisser, karse, purløg , løg,  salat osv osv... 

og så til eftermiddagskaffen vil jeg bage en lækker Kage  

Må jeg gerne spise sild når jeg er gravid ? 

Ja du små spise alt den sild der frister 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja du små spise alt den sild der frister 

Haha super, den frister ikke så meget, men en lille bid kunne jeg nok spise  

jeg var på cafe igår og bestilte en skaldyrs salat, og spiste den med største velbehag, indtil jeg kom hjem, hvor jeg kom til at tænke på om man overhoved må spise det når man er gravid... men altså, man kan heller ikke vide alt jo

Anmeld

14. juni 2013

Anonym skriver:

Haha super, den frister ikke så meget, men en lille bid kunne jeg nok spise  

jeg var på cafe igår og bestilte en skaldyrs salat, og spiste den med største velbehag, indtil jeg kom hjem, hvor jeg kom til at tænke på om man overhoved må spise det når man er gravid... men altså, man kan heller ikke vide alt jo

Det må du godt. Du skal bare holde lidt igen med rovfisk. Feks frisk tun og laks. Tun på dåse må du spise lige så tosset du vil. Det skyldes at mange store rovfisk indeholder større mængder af tungmetaller, men dåsetun er små tun, der ikke har optaget så meget af det. 

Men det er super sundt at spise alt fra havet. Også når man er gravid! Og nej, man kan sørme da ikke vide alt. Men vil anbefale dig sundhedsstyrelsens guide til gravide. Den er kortfattet og god. Så går man ikke helt galt i byen, hvis man ligge tjekker der, når man er i tvivl. Lyder i øvrigt som en lækker frokost. 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det må du godt. Du skal bare holde lidt igen med rovfisk. Feks frisk tun og laks. Tun på dåse må du spise lige så tosset du vil. Det skyldes at mange store rovfisk indeholder større mængder af tungmetaller, men dåsetun er små tun, der ikke har optaget så meget af det. 

Men det er super sundt at spise alt fra havet. Også når man er gravid! Og nej, man kan sørme da ikke vide alt. Men vil anbefale dig sundhedsstyrelsens guide til gravide. Den er kortfattet og god. Så går man ikke helt galt i byen, hvis man ligge tjekker der, når man er i tvivl. Lyder i øvrigt som en lækker frokost. 

tusinde tak for rådet og din viden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.