Drømme skriver:
Kan du svare mig på om man kan ringe anonymt ?
Selvfølgelig kan du ringe anonymt - men ring evt. fra hemmeligt nr. så. Man kan dog ikke give et svar HER og NU.
Når vi får sådanne forespørgsler, så vil vi spørge om så mange ting som muligt, og så bagefter lave en vurdering som du så kan svare / kommentere. Derfor vil du nok ikke få et svar du 100 % kan bruge.
Jeg plejer dog også at sige "at hvis du er i tvivl, så er du nok ikke berettiget" - sorry, men det er fakta...
Men det hele er jo en stor pakke, jeg kan desværre ikke give dig nogle fakta / sort-hvidt billede...
Én person er nok til at sagen kan blive undersøgt. Man kan kryds-tjekke mange registre, indkalde både dig og far til samtaler, bede om konto-udtog m.v. Men det er heller ikke altid at de gør det. Dog vil de fleste sager bliver undersøgt og hvis der er noget som virker mystisk - så kan de grave dybere.
Det du nok skal overveje - det er om I kunne blive et par igen, har I stadig følelser for hinanden? Og hvis I har, så tænk på at der jo stadig kan være tilskud/gevinster at hente. Hvis han er på kontanthjælp og du er studerende, så kan der være et uddannelsestilskud at hente - boligstøtte kan der også stadig være, om end mindre, men til gengæld er der ikke dobbelt husleje :-)
Hvis I ikke skal/kan være par igen, så kan det være en god idé at samvær med barnet bliver hver for sig - dvs. at du ikke er der (nu har jeg ikke lige kigget dit barns alder) - og evt. at spisning ikke finder sted særligt ofte ud over måske en fast "traditionsdag" og overnatningerne er absolut et dårligt valg :-)
Det er min holdning, men også nogle af de ting som indgår i vurderingerne. Og VED det er svært - har selv stået i situationen, jeg mistede 7000 kr. pr. måned i tilskud, og vi slap ikke af med den ekstra husleje, da min kærestes lejlighed er en lille ejer-lejlighed som ikke kan sælges da det vil være lige så dyrt i lån...
Men på et tidspunkt kunne jeg ikke se mig selv i øjnene, og så var det forhold eller økonomi...
Husk også på at et samlivsforhold godt kan være meget adskilt - økonomisk - men det betyder ikke at naboen kan se det. Hvis naboen, vennerne, fremmede ser jer som et par - så er I det måske?
Håber det hjælper lidt - om ikke andet til at træffe nogle valg den ene eller den anden vej.
Knus Xolia