Hvor meget må han være her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
15 svar
10 synes godt om
13. juni 2013

Guldimaven

Min søn's far og jeg er gået fra hinanden, men fungere rigtig godt sammen. Det vil sige at han kommer ved mig, når han har samværd med sin søn, og det fungere rigtig godt for os begge, med denne løsning, og han nyder at se sin søn i trygge vandte omgivelser. 

Men vi vil selvfølgelig gerne holde os indenfor reglerne så jeg ikke bliver meldt for snyd o.s.v.. 

Så er der nogle der kan svare mig på hvor meget han må være hos mig? Han er flyttet et stykke væk, så han har lånt sofaen hos mig et par gange også.. Men er det iorden?

Håber nogle kan svare mig på det. 

på forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

-Sigrid-

Guldimaven skriver:

Min søn's far og jeg er gået fra hinanden, men fungere rigtig godt sammen. Det vil sige at han kommer ved mig, når han har samværd med sin søn, og det fungere rigtig godt for os begge, med denne løsning, og han nyder at se sin søn i trygge vandte omgivelser. 

Men vi vil selvfølgelig gerne holde os indenfor reglerne så jeg ikke bliver meldt for snyd o.s.v.. 

Så er der nogle der kan svare mig på hvor meget han må være hos mig? Han er flyttet et stykke væk, så han har lånt sofaen hos mig et par gange også.. Men er det iorden?

på forhånd tak!

Jeg ved det ikke, men som skilsmissebarn vil jeg bare fortælle hvor fantastisk det er når forældrene har det godt sammen. Jeg er sindsyg stolt af mine forældre, som har slugt et par kameler for at deres børn kunne have en så tryg og "normal" hverdag som muligt.

Så på vejne af din søn: tak 

Anmeld

13. juni 2013

Guldimaven

-Sigrid- skriver:

Jeg ved det ikke, men som skilsmissebarn vil jeg bare fortælle hvor fantastisk det er når forældrene har det godt sammen. Jeg er sindsyg stolt af mine forældre, som har slugt et par kameler for at deres børn kunne have en så tryg og "normal" hverdag som muligt.

Så på vejne af din søn: tak 

tusind tak for det! Det varmer enormt meget!

Anmeld

13. juni 2013

Chili

Guldimaven skriver:

på forhånd tak!

Står sådan noget ikke inde på borger eller lign? Og ellers spørg kommunen, for at være helt! Sikker.
Jeg kender 2 der er blevet meldt af naboen eller lign... Og det er altså ikke særlig sjovt! folk har ondt i røven!

Men super dejligt det fungere så godt for jer

Anmeld

13. juni 2013

Guldimaven

Chili skriver:

Står sådan noget ikke inde på borger eller lign? Og ellers spørg kommunen, for at være helt! Sikker.
Jeg kender 2 der er blevet meldt af naboen eller lign... Og det er altså ikke særlig sjovt! folk har ondt i røven!

Men super dejligt det fungere så godt for jer

ja, det er forfærdenligt!! Utroligt at man i dagens danmark skal være total uvenner som forældre for ikke at blive meldt. 

men ja, må sprøge kommunen så.. Kunne bare være fedt hvis der var nogle herinde der vidste det. 

Anmeld

13. juni 2013

Chili

Guldimaven skriver:

ja, det er forfærdenligt!! Utroligt at man i dagens danmark skal være total uvenner som forældre for ikke at blive meldt. 

men ja, må sprøge kommunen så.. Kunne bare være fedt hvis der var nogle herinde der vidste det. 

Ja selvfølgelig

Ja, det vildt underligt alle skilsmisse forældre skal råbe og skrige af hinanden og være uvenner... Forfærdeligt!

Men faktisk kan du også blive meldt hvis en veninde fx bor hos dig i en uge, af forskellige årsager. Der er mange der ikke har noget liv, og kun går op i at holde øje med sine naboer og gøre deres liv dårligt

Anmeld

13. juni 2013

baby012

Det er samme regler som hvis du havde kæreste.. 

Han må MAX sove der tre nætter om ugen

han må ikke hjælpe med noget økonomisk, tager han mad eller lign med, skal han tage det med igen når han går

han må ikke have noget af hans hos dig

han må ikke låne dig bilen eller lign

han må kun besøge dig fire gange om ugen

(dette var hvad min kommune sagde til mig i sin tid )  

Anmeld

13. juni 2013

Xolia

Guldimaven skriver:

på forhånd tak!

Det er svært at sige - selv hvis du ringer til Udbetaling Danmark.

Det er en samlet vurdering - men generelt er "lunten" kortere når det er barnets far.

Hvis du får tilskud som enlig (børnetilskud/friplads/boligstøtte m.v.) så skal du være opmærksom på at tilskuddene gives fordi du ikke har samme fordel som samlevende.

Fordele som samlevende kan være ting som, fælles aftensmad (det er billigere at lave mad til 3 end 2, set pr. person), henter far barnet i institution så du evt. kan have fuld tid og ikke kun deltids arbejde, bidrages der med direkte "kontanter" til husholdningen.

Og så vejer samvær HOS dig desværre tungt den forkerte vej - med mindre der er en MEGET god grund (andet end bare komfortabelt og trygge rammer).

Der tages naturligvis hensyn til om I har hver jeres bopæl - og også hvordan f.eks. fars bopæl er - har han egen lejlighed med "fuld husleje" eller lejer han bare et lille hummer?

Og så ville jeg være mere påpasselig med at "sove på sofaen" - den er ikke det bedste...

Er du meget i tvivl - ja så meld hellere et tilskud for meget fra, end at blive meldt som social bedrager.

Og JA - det er svært at være rigtig gode venner / have et godt forhold til barnets far... men det ses bare MEGET tit at folk modtager enlig ydelser og UPS - så er man gravid igen...

Så generelt - alle snyderne gør det virkelig svært for dem som bare gerne vil have livet til at fungere godt.

Jeg håber du er blevet lidt klogere - men du må ikke tage ovenstående som fakta. Hvis du vil have et bedre svar, så ring til Udbetaling Danmark - de har bl.a. en række spørgsmål (af og til temmelig personlige) som vi bruger til at lave en samlet vurdering.

Knus Xolia

(kunderådgiver på familieydelser i Udbetaling Danmark)

Anmeld

13. juni 2013

Xolia

baby012 skriver:

han må ikke hjælpe med noget økonomisk, tager han mad eller lign med, skal han tage det med igen når han går

ny myndighed - mindre klare regler - lidt øv, men også godt... se mit andet indlæg.

-Xolia-

Anmeld

13. juni 2013

-Sigrid-

baby012 skriver:

Wow :O

I så fælde har min mor to mænd  Go mor! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.