Dagpleje, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Majbrit P

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis det er den kommunale dagpleje du vil have fat i. Så skal du kontakte pladsanvisningen i den pågældende kommune. 

De private dp har kommunerne typisk en opslagsside for, hvor den der søger børn til pasning, eller som du søger en plads, kan søge frit. 

Man kan få tilskud til både den kommunale og private pasningsordning.

Det er forskelligt fra kommune til kommune om du kan få halvdagsplads i DP/vuggestue. I børnehave er det vist lidt mere almindeligt. Men du kan jo sagtens give dit barn kortere dage. 

Lyder godt, mange tak skal du have! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Majbrit P

LuLy skriver:

Du ringer til pladsanvisningen i jeres kommune og får ham skrevet op fra en dato i god tid inden i starter på evt job sådan at I har god tid til at køre ham ind. De starter typisk når de er 10 mdr og barslen slutter når de er 12.
Her i Kbh må man max tjene 245.000 eller sådan om året, så har man ret til delvis friplads.

Mht at hente tidligt kan kl 13.00 muligvis godt blive lidt problematisk da de oftest bliver lagt til lur mellem 11.30 og 12.00 og gerne sover 2 timer. Men så kan du jo bare hente ham så snart han er vågen eller nogle dage hente ham inden og lade ham sove lur derhjemme

Okay problemet med min yngste er bare han ikke sover som han skal. altså, han sover middag fra 14-15, kommer i seng klokken 20:00 med de store. Så hvis jeg kunne hente ham kl 13:00 ville det jo være passende 

Anmeld

14. juni 2013

Majbrit P

Monica P skriver:

Sover dit barn ikke til middag kl 13? da jeg gik hjemme kunne jeg først hente tidligst kl 14.00 eller inden de kommer hen og sove dvs. 11.30 

nej han sover fra 14-15 

Anmeld

14. juni 2013

Fuglemor

Three little steps skriver:

okay, så man skal bare spørger den enkle dagplejemor?

Ja det synes jeg for så ved du hvad der er okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.