Dagpleje, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
13 svar
1 synes godt om
13. juni 2013

Majbrit P

Vi har besluttet at vores mindste skal starte i dagpleje, men det er helt nyt for mig da vores 2 ældste altid er blevet passet hjemme.

Hvordan arrangere man lige sådan en dagplejeplads? hvem kontakter man og hvornår starter de så?

Vi tjener under 300.000 om året herhjemme, så jeg har fået at vide at vi kan få delvis friplads.

En anden ting er at jeg gerne vil have en halv dags pasning kun. Altså til klokken 13:00. Kan det lade sig gøre? vil ikke have ham passet ude til klokken 16:00 hver dag, da jeg er sygemeldt og går herhjemme og vil gerne have noget tid med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

LinLin

Kommunal plads er via pladsanvisningen...
Der er der så vidt jeg vedikke mulighed for deltidsplads, menman er selvfølgelig velkommen til at give sit barn korte dage alligevel

Privat dp ved jeg ikke hvordan man "finder"...

Anmeld

13. juni 2013

Fuglemor

Jeg har heller ikke hørt noget om deltidspasning men du bestemmer jo selv hvornår du henter.

nogen dp er strikse med at de ikke må hentes inden for et tidsrum. Jeg er privat og har sagt at de bestemmer selv hvornår de henter og er det midt i lur så er det deres hovedpine. 

Anmeld

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Three little steps skriver:

Vi har besluttet at vores mindste skal starte i dagpleje, men det er helt nyt for mig da vores 2 ældste altid er blevet passet hjemme.

Hvordan arrangere man lige sådan en dagplejeplads? hvem kontakter man og hvornår starter de så?

Vi tjener under 300.000 om året herhjemme, så jeg har fået at vide at vi kan få delvis friplads.

En anden ting er at jeg gerne vil have en halv dags pasning kun. Altså til klokken 13:00. Kan det lade sig gøre? vil ikke have ham passet ude til klokken 16:00 hver dag, da jeg er sygemeldt og går herhjemme og vil gerne have noget tid med ham

Hvis det er den kommunale dagpleje du vil have fat i. Så skal du kontakte pladsanvisningen i den pågældende kommune. 

De private dp har kommunerne typisk en opslagsside for, hvor den der søger børn til pasning, eller som du søger en plads, kan søge frit. 

Man kan få tilskud til både den kommunale og private pasningsordning.

Det er forskelligt fra kommune til kommune om du kan få halvdagsplads i DP/vuggestue. I børnehave er det vist lidt mere almindeligt. Men du kan jo sagtens give dit barn kortere dage. 

Anmeld

13. juni 2013

lycly

Du ringer til pladsanvisningen i jeres kommune og får ham skrevet op fra en dato i god tid inden i starter på evt job sådan at I har god tid til at køre ham ind. De starter typisk når de er 10 mdr og barslen slutter når de er 12.
Her i Kbh må man max tjene 245.000 eller sådan om året, så har man ret til delvis friplads.

Mht at hente tidligt kan kl 13.00 muligvis godt blive lidt problematisk da de oftest bliver lagt til lur mellem 11.30 og 12.00 og gerne sover 2 timer. Men så kan du jo bare hente ham så snart han er vågen eller nogle dage hente ham inden og lade ham sove lur derhjemme

Anmeld

13. juni 2013

Troldemommi

Three little steps skriver:

Sover dit barn ikke til middag kl 13? da jeg gik hjemme kunne jeg først hente tidligst kl 14.00 eller inden de kommer hen og sove dvs. 11.30 

Anmeld

13. juni 2013

Pigent

Jeg ved ikke hvor du skal søge om det, men arbejder selv med små børn til daglig og klokken 13 er ikke et godt tidspunkt at hente på da barnet helt sikkert sover der, så skal du enten hente før barnet bliver puttet eller efter det har sovet. 

Anmeld

13. juni 2013

Elgaard73

Du kan ringe til pladsanvisningen og få dit barn skrevet op. Eller gå ind på Borger/børnepasning og selv skrive barnet op. Derinde kan du også se de nøjagtige satser for friplads.

Med hensyn til halvtids plads, så mener jeg at de fleste kommuner har afskaffet det begreb. Man får en fuldtidsplads, og så kan man jo selv bestemme, hvor meget man udnytter af den. Vi aflevere f.eks først vores søn kl. 8.30 og henter igen kl. 14.30. Så han er kun afsted små 6 timer om dagen.

Jeg ved ikke noget om hvordan det hænger sammen, når det er en privar dagpleje.

Anmeld

14. juni 2013

Majbrit P

LinLin skriver:

Kommunal plads er via pladsanvisningen...
Der er der så vidt jeg vedikke mulighed for deltidsplads, menman er selvfølgelig velkommen til at give sit barn korte dage alligevel

Privat dp ved jeg ikke hvordan man "finder"...

okay mange tak for svar  

Anmeld

14. juni 2013

Majbrit P

Fuglemor skriver:

Jeg har heller ikke hørt noget om deltidspasning men du bestemmer jo selv hvornår du henter.

nogen dp er strikse med at de ikke må hentes inden for et tidsrum. Jeg er privat og har sagt at de bestemmer selv hvornår de henter og er det midt i lur så er det deres hovedpine. 

okay, så man skal bare spørger den enkle dagplejemor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.